Ik heb in 2014 een auto gehad en die werd wel eens door vrienden geleend. Een van hen heeft een keer een kleine botsing gehad (zijn schuld) en heeft dit aangegeven bij mijn verzekering; nooit meer wat van gehoord. Nu heb ik begin dit jaar weer een auto gekocht en hierbij weer een verzekering genomen bij AllSecur. Deze is geaccepteerd, maar ik ben een maand later er weer uitgezet omdat mijn schadevrije jaren op -4 staan. Na bellen kreeg ik te horen dat er in 2017 toch nog een claim was binnengekomen van €200 en als ik die betaalde zouden mijn schadevrije jaren terug worden gezet. Dit heb ik maar gedaan, maar het duurt allemaal erg lang en in de tussentijd ben ik niet verzekerd.
Als ik overigens met -4 schadevrije jaren een verzekering wil moet ik ergens anders heen en is ie geen €30 maar €80/maand, een stijging van €600/jaar. En het duurt 5 jaar voordat ik weer terug ben op het oude niveau; dus dat zal me in die 5 jaar waarschijnlijk iets van €1500 kosten.
Dit debacle roept bij mij een aantal vragen op:
Als ik overigens met -4 schadevrije jaren een verzekering wil moet ik ergens anders heen en is ie geen €30 maar €80/maand, een stijging van €600/jaar. En het duurt 5 jaar voordat ik weer terug ben op het oude niveau; dus dat zal me in die 5 jaar waarschijnlijk iets van €1500 kosten.
Dit debacle roept bij mij een aantal vragen op:
- Hoezo worden bij 1 ongelukje mijn schadevrije jaren met 5 jaar teruggezet? Dat zou toch 1 jaar moeten zijn.
- Wat is überhaupt de zin van een verzekering hebben als je de schade uiteindelijk gewoon zelf moet lappen?
- Is er ook een autoverzekering die niet zo genaaid te werk gaat