Rolluiken kopen en plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19:35
Wij overwegen rolluiken te plaatsen als manier om de zon te weren.
Dit is een jaarlijks terugkerend 'probleem' aan de voorgevel waar het altijd bloedheet wordt zomers omdat de zon daar onder gaat.

Ik vind talloze sites waar je rolluiken op maat kunt laten maken maar voor de montage moet je het maar zelf doen.

Op 1 site heb ik montagekosten gevonden maar dat is bijna twee keer zo duur als de rolluiken zelf.

Iemand ervaringen of tips met een bedrijf of klusjesman die dit voor een redelijk bedrag voor elkaar kan maken?

Zou gaan om de 1e etage (woning heeft slechts 2 woonlagen).

Driehoek Zwolle > Apeldoorn > Deventer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Dat zijn dingen die je ook prima zelf kunt doen.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
digifun schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:03:
Dat zijn dingen die je ook prima zelf kunt doen.
Stel nou dat ik niet op een ladder wil gaan staan boren in mn bakstenen gevel, wat dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Kom achter je bureau vandaan en ga langs winkels die rolluiken verkopen en vraag daar om informatie.

Wij hebben ze aan de achterkant en laten monteren, (montage)kosten vielen reuze mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-04 15:36
Lensent schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:05:
[...]

Stel nou dat ik niet op een ladder wil gaan staan boren in mn bakstenen gevel, wat dan?
Kan je iemand op Werkspot vinden die dit voor je kan doen?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:50
Lensent schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:00:
Iemand ervaringen of tips met een bedrijf of klusjesman die dit voor een redelijk bedrag voor elkaar kan maken?
Wat is voor jou een onredelijk bedrag voor arbeid?

Edit:
Schaarlift.

[ Voor 37% gewijzigd door jeroen3 op 20-04-2018 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:40
Het plaatsen is echt eenvoudig en kan je met een beetje handigheid prima zelf.

Hier ook de 1e verdieping gedaan vorig jaar, je bespaart een hoop want die montagekosten zijn vaak echt aan de hoge kant.

Boren op een ladder zie ik zo snel geen probleem in (tenzij last van hoogtevrees).
Niet altijd heb je ruimte voor een schaarlift/hoogwerker dus ben je al snel op een ladder aangewezen.
Wel een tip: zorg voor voldoende "handjes" die je kunnen helpen bij de montage.

[ Voor 12% gewijzigd door Dutchy88 op 20-04-2018 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

[...]

Dan is het nu een prima moment om dat te gaan leren. Een echte tweaker draait daar zijn hand niet voor om tenzij die een lichamelijke beperking heeft.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:53
Dutchy88 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:32:
Wel een tip: zorg voor voldoende "handjes" die je kunnen helpen bij de montage.
Precies.

En daar zitten dan typisch dus ook de kosten: een scherm ophangen is niet moeilijk, maar kost wel tijd en wat tools zoals trappen/stijger/lift. En typisch zal er minimaal twee man nodig zijn. Dan is het dus gewoon een kwestie van uren * 2 * uurloon.

Met een knikarmscherm van 6.80m heb ik mezelf een deel van de kosten uitgespaard door zelf als derde hand mee te tillen. Had ik dat niet gedaan dan was er apart een tilhulp meegekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Heb via Werkspot een reactie van een zonweringtoko die montage voor 150e wil doen.
Lijkt mij een keurige prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:53

Reptile209

- gers -

Lensent schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 18:52:
Heb via Werkspot een reactie van een zonweringtoko die montage voor 150e wil doen.
Lijkt mij een keurige prijs?
Geen idee wat "redelijk" is, maar als jij blij bent met deze prijs: prima toch? :)

Kijk even of je ervaringen over dit bedrijf kunt vinden (goedkoop/duurkoop verhaal), hoe het zit met garantie op de montage, meerwerk waarmee het toch opeens duur wordt (andere muur dan in de aanbieding, struiken in de weg, ...) en of ze verzekerd zijn tegen de kosten van bijvoorbeeld een raam dat sneuvelt.

Edit: bedrijven die werk moeten halen op Werkspot hebben het blijkbaar niet zo druk... ;)

Edit 2: ik hoop trouwens dat je dat bedrijf wat meer info hebt gegeven dan ons, anders is die 150 euro niks waard:
- hoeveel ramen en hoe breed?
- stevige en vrije ondergrond onder de ramen?
- hoe zwaar zijn de zonweringen?
- wat voor materiaal is je gevel (beton, baksteen, hout, ...)
- elektrische luiken: waar komt de stroom vandaan? En indien handbediend: hoe makkelijk is de doorvoer voor het "hijstouw" naar binnen te brengen?

Als die toko deze vragen niet heeft gesteld (of jij deze info nog niet had verstrekt), dan voorspel ik dat het een duur project wordt :+.
Zoals je de vraag nu stelt lijkt het op: "wat kost een auto"? Antwoord: tussen gratis en 200.000 euro. :D

[ Voor 38% gewijzigd door Reptile209 op 20-04-2018 19:27 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Let ook kritisch op het merk rolluik wat je koopt!!

Hier dit zeer duidelijk een groot kwaliteitsverschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:46
Zelf ben ik ook aan het kijken voor rolluiken bij onze woning (alleen bovenverdieping) en ik kom inderdaad ook diverse prijzen tegen. Ik zie bijv. €190 voor de eerste rolluik en €110 voor elke volgende rolluik bij dezelfde woning. Waar wij het willen gaan doen hanteren ze all-in prijzen. Rolluik met gekozen opties, inmeten en monteren. Uitgerekend komt dit het voordeligste uit en bijkomend voordeel dat het bedrijf bij ons in de woonplaats Heerhugowaard ligt. €150 lijkt mij dus niet onredelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:20
@Lensent Je geeft aan in welke regio, ik zou als ik jou was eens contact opnemen met dit bedrijfje: http://www.dailyzon.nl/
Is een klein bedrijfje, maar levert wel kwaliteit (Heroal rolluiken) zowel met als zonder Somfy motoren (afhankelijk welke je kiest een X meerprijs, was paar jaar terug bij mij €50 meerprijs voor een Somfy motor).

Hij werkt netjes (veegt alles ff weer aan en neemt alle zooi netjes mee), geeft je een All-in prijs (leveren + monteren) en zorgt ook dat het enigszins netjes is aangesloten (opbouw), als je zelf voorziet in een inbouwdoos + stroomvoorziening aldaar, kan je dat aangeven en voorziet hij je van een nette inbouw schakelaar.

Dit bedrijfje heeft 3 of 4 jaar terug bij mij geleverd, nette scherpe prijzen, en hij gaf aan dat hij regelmatig tot aan ong. Utrecht werkt.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Pagina: 1