Laptop scherm kapot, inklaringskosten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owner01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-09 11:39
Ik heb een paar weken geleden via ebay een laptopscherm besteld voor mijn xps 15 om de upgrade te maken naar 4k met touch.
Nu moest ik extra inklaringskosten betalen (50 euro) omdat het scherm vanuit china werd verzonden.

Echter nu ik het scherm heb aangesloten blijkt deze dus niet te werken.
Ik heb nu van de verkoper mijn geld terug gekregen maar heb natuurlijk nog wel de inklaringskosten betaald.

In een gesprek met de live chat werd aangegeven dat ze niks konden doen en dat ik het met de afzender moet regelen wat hem natuurlijk niet gaat worden.

Is er iets wat ik kan doen?

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 18:19
inklaringskosten staan los van het bestelde product, jij besluit iets in het buitenland te halen, prima, dan betaal je daar in NL de BTW over. Als het het product in NL koopt, zit de BTW er al bij in, en is dat de prijs. nu is die los (en door externe groep) berekend. Die ga echt niet terug krijgen vrees ik..

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:51
De 50 euro die je hebt betaalt bestaat uit een aantal bedragen.
- Belasting op het totaalbedrag van aankoop. (21%)
- Eventuele invoerrechten (14% (8528 59 00 20) op monitoren volgens mij)
- Administratiekosten vervoerder.

Als je het terugstuurt kun je wellicht de bovenste twee terugvragen, dat heet wederuitvoer. Maar volgens mij is dat een hele studie om te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newmikey
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-08-2023
Zoals jeroen3 al meldde zal je eerst de monitor terug moeten sturen en met het bewijs daarvan kan je de BTW en eventuele rechten bij invoer terugvragen. De administratiekosten echter niet - het werk is immers gedaan. De vraag is of de verzendkosten dan ook niet méér zullen zijn dan het terug te vragen bedrag. Hier moet je zeggen: de brie is meer waard dan de brokken...