Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik High Sierra gebruik op mijn 2016 macbook pro gaat deze herstarten wanneer ik er +/- 10 minuten niet op werk. Maw, wanneer ik bv een brief aan het schrijven ben en even naar de wc moet en daarna koffie zet, dan is bij terugkomst mijn macbook herstart en moet ik alle programa's die ik open had staan opnieuw openenen met de daarbij behorende documenten. Erg irritant.

Kan niet vinden wat hier misgaat enkan het dus niet oplossen. Iemand bekend met dit probleem en/of weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvdgraaff
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:21
Om te zien wat er misgaat kun je de Console.app gebruiken. Zie bijvoorbeeld deze draad.
Post eens wat er gebeurt vlak voor zo'n reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:55
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2018 @ 23:57:
Sinds ik High Sierra gebruik op mijn 2016 macbook pro gaat deze herstarten wanneer ik er +/- 10 minuten niet op werk. Maw, wanneer ik bv een brief aan het schrijven ben en even naar de wc moet en daarna koffie zet, dan is bij terugkomst mijn macbook herstart en moet ik alle programa's die ik open had staan opnieuw openenen met de daarbij behorende documenten. Erg irritant.

Kan niet vinden wat hier misgaat enkan het dus niet oplossen. Iemand bekend met dit probleem en/of weet iemand hier een oplossing voor?
Heeft het niet toevallig met de Energie-instellingen van de Mac te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:41
Misschien met de filevault instellingen:
http://osxdaily.com/2013/...r-a-period-of-inactivity/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pendora, Hartelijk dank. Die instelling heb ik zolang ik op mac werk (sinds 1991,Mac clasic, systeem 6) nooit gebruikt, maar met de ovegang naar high sierra is die kennelijk aangezet. Probleem opgelost

Aavulling: het blijkt om bepaalde redenen (die waarschijnlijk alleen een paar Apple programmeurs begrijpen) dat touch id alleen werkt wanneer automatisch uitloggen aanstaat. Maar goed, heb automatsch inloggen nu op 960 min. gezet

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2018 18:32 ]