Er vroeg vandaag iemand ol straat of hij mocht bellen met mijn telefoon naar een 06 nummer, nu zat ik is te denken kunnen hier ook negatieve gevolgen voor mij door ontstaan? Zoals die nummers dat je 50 euro per minuut kwijt bent of iets dergelijks, of dat je gehackt wordt ofzo?
Natuurlijk kan dat. Maar daar kies je dan toch bewust voor als je iemand laat bellen met jouw gsm?
Eerder aanpakken en wegrennen.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Er zijn geen 06-nummers meer die belachelijk veel geld kosten. Dus als je zeker weet dat het een 06-nummer was (zonder landcode erbij!) dan zit je safe.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Bij risicobestemmingen moet je toch een PIN invoeren? Die PIN weet diegene waarschijnlijk niet, dus niets aan de hand
Ja had w gevraagd zelf het nummer in te toetsen en was een 06 nummer, als dit geen kwaad kan weet ik dat ook voor de volgende keer dat iemand dit vraagt. Bedankt!
Waarschijnlijk zou ik in zo'n geval eerder denken aan wegrennen met m'n telefoon... Ik geef dan ook geen vreemde op straat mijn telefoon in handen, mocht er gebeld moeten worden ivm ongeval of onwelwording wil ik dan zelf wel naar het betreffende nummer bellen.
Dat wegrennen moet je ook een beetje kunnen inschatten. Als een jongeman met atletisch postuur in een kansenwijk in Rotterdam aan een oudere dame vraagt om een telefoon, is dat misschien eerder reden tot wegrennen dan als het andersom zou zijn, in een dorpje op de Veluwe. Die situatie moet je zelf maar even inschatten natuurlijk.
Zelf ooit in Frankrijk in zo'n gebied naast de snelweg met een supermarkt en 5 goedkope motels het verzoek om even te bellen met mijn telefoon gehad van een jongedame die er uit zag alsof ze net een klant had afgewerkt in een van die motels. Tsja, enerzijds een kwetsbare dame die het in een sprintje echt niet van mij had gewonnen, maar aan de andere kant wist ik op dat moment ook niet hoe ik mijn nummer moest anonimiseren dus had ook geen zin om teruggebeld te worden door haar 'kennissen'... En toen was het ook nog eens veel te duur om in het buitenland te bellen
Niet gedaan dus.
Zelf ooit in Frankrijk in zo'n gebied naast de snelweg met een supermarkt en 5 goedkope motels het verzoek om even te bellen met mijn telefoon gehad van een jongedame die er uit zag alsof ze net een klant had afgewerkt in een van die motels. Tsja, enerzijds een kwetsbare dame die het in een sprintje echt niet van mij had gewonnen, maar aan de andere kant wist ik op dat moment ook niet hoe ik mijn nummer moest anonimiseren dus had ook geen zin om teruggebeld te worden door haar 'kennissen'... En toen was het ook nog eens veel te duur om in het buitenland te bellen
Ik heb een keer gehad op station Eindhoven dat er een kerel naar me toe kwam of hij even mocht bellen. Zag eruit als een type waar je voor moet oppassen en dat werd bevestigd door hemzelf aangezien hij zijn vrouw wilde bellen dat hij net uit de gevangenis vrijgelaten was. Uiteindelijk wel laten bellen maar op speaker terwijl ik de telefoon vasthield, leek me een goede compromis.
Ook een mooi voorbeeld:
Heb toen ik een jaar of 18 was ook een mooie casus gehad. Kreeg de vraag even mijn telefoon te mogen gebruiken om te bellen van een jongen (ongeveer even oud en tevens atletisch postuur) terwijl ik onder een spoorbrug doorliep in Utrecht Overvecht 😉. Ik gaf mijn telefoon zonder na te denken en na het openschuiven (ja dat waren mooie telefoons toen) van mijn telefoon kreeg ik hem meteen weer terug en bleek het ineens niet meer nodig te zijn. Begreep het toen niet maar na wat nadenken heeft het denk ik aan mijn wallpaper gelegen. Dit was een redelijk ‘stoere’ foto van mijn werk destijds als militair...
Heb toen ik een jaar of 18 was ook een mooie casus gehad. Kreeg de vraag even mijn telefoon te mogen gebruiken om te bellen van een jongen (ongeveer even oud en tevens atletisch postuur) terwijl ik onder een spoorbrug doorliep in Utrecht Overvecht 😉. Ik gaf mijn telefoon zonder na te denken en na het openschuiven (ja dat waren mooie telefoons toen) van mijn telefoon kreeg ik hem meteen weer terug en bleek het ineens niet meer nodig te zijn. Begreep het toen niet maar na wat nadenken heeft het denk ik aan mijn wallpaper gelegen. Dit was een redelijk ‘stoere’ foto van mijn werk destijds als militair...
-
[ Voor 100% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 15:28 . Reden: Leeg ivm privacy ]
Mijn kinderen hebben regelmatig in de situatie verkeerd dat ze iemand moesten vragen te bellen. Ik hoop dat de verhalen in dit topic mensen er niet van weerhouden om mensen een helpende hand te bieden.
Kinderen zijn een ander verhaal. Daar zou ik zelf in de meeste gevallen minder terughoudend in zijn.
Context, context en context. En ja, dan ga je af op uiterlijk. Hoe loopt iemand erbij, hoe spreekt iemand je aan, wat voor reden geeft hij/zij? Heb het wel eens midden in de Bijlmer gedaan. Was op bezoek bij @dion_b, komt een vrouw van een jaar of 25 op ons af. Of ze iemand in de flat (waar we bij stonden) mocht bellen, want de deurbel deed het niet, en haar foon was dood. Prima.
Maar idd, laten bellen terwijl je je telefoon zelf vasthoudt en op speaker zet is een hele mooie oplossing.
Maar idd, laten bellen terwijl je je telefoon zelf vasthoudt en op speaker zet is een hele mooie oplossing.
Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!
Daar werden we in Bulgarije vaak voor gewaarschuwd. Trucje werd gedaan om je telefoon te jatten. Zodra je gaat zeuren om je telefoon gaat mevrouw schreeuwen en komen er 'akelig snel' mannen om haar te ontzetten. En dan kan je het shaken. Of dat hier ook was weet ik niet maar die situatie zagen wij ontelbare keren in Sunny Beach destijds. Verder wat @Ardana zegt. Context is leading hereKurkentrekker schreef op donderdag 19 april 2018 @ 23:12:
Zelf ooit in Frankrijk in zo'n gebied naast de snelweg met een supermarkt en 5 goedkope motels het verzoek om even te bellen met mijn telefoon gehad van een jongedame die er uit zag alsof ze net een klant had afgewerkt in een van die motels. Tsja, enerzijds een kwetsbare dame die het in een sprintje echt niet van mij had gewonnen, maar aan de andere kant wist ik op dat moment ook niet hoe ik mijn nummer moest anonimiseren dus had ook geen zin om teruggebeld te worden door haar 'kennissen'... En toen was het ook nog eens veel te duur om in het buitenland te bellenNiet gedaan dus.
Pagina: 1