Ik heb onlangs een kapotte desktop gerepareerd.
Nu heeft deze een week lang gewerkt maar nu zijn er problemen
Ik zal de situatie zo goed mogelijk omschrijven.
NIEUWE AANKOPEN:
Intel i7 8700 boxed
Asus Prime Z370A
Asus Dual-1060-3GB (dus dual fan, niet 2 videokaarten)
2x4GB Kingston Hyper X Beast
OUDERE COMPONENTEN:
Corsair CX500M PSU
Samsung 120GB SSD
2x1.5TB HDD (merk niet zeker)
Windos 8.1 geupgrade naar Windows 10 ook in dezelfde paar dagen
Zoals ik al eerder aangaf, heeft mijn nieuwe PC een week lang na wens gewerkt.
Vandaag kom ik na werk thuis en hij start ineens niet meer op.
Als ik mijn computer aanzet dan gaat de mobo aan(wit lampje), de videokaart gaat aan (wit lampje), de processor cooler, de back fan, mijn xbox controller ontvanger en zelfs mijn MIDI controller. (en ik hoor de HDDs aanspringen)
Maar zover ik kan zien blijft het daarbij. De front fans gaan niet aan, keyboad en muis lichten ook niet op.
Het lijkt maar deels aan te springen en daar blijft het bij want ik krijg geen opstartscherm en geen bios te zien.
Ik ben niet het meest tech-savy persoon die er is dus ik heb werkelijk geen idee wat het probleem is.
Ik heb het gegoogled maar dan krijg je alleen "oplossingen" zoals opstarten met 1 ram stick, opstarten zonder USB drives in de computer of opstarten met het 'bare minimum', wat ik zelf al geprobeert heb.
Ik hoop dat iemand er wat meer van snapt en me hierbij kan helpen
Nu heeft deze een week lang gewerkt maar nu zijn er problemen
Ik zal de situatie zo goed mogelijk omschrijven.
NIEUWE AANKOPEN:
Intel i7 8700 boxed
Asus Prime Z370A
Asus Dual-1060-3GB (dus dual fan, niet 2 videokaarten)
2x4GB Kingston Hyper X Beast
OUDERE COMPONENTEN:
Corsair CX500M PSU
Samsung 120GB SSD
2x1.5TB HDD (merk niet zeker)
Windos 8.1 geupgrade naar Windows 10 ook in dezelfde paar dagen
Zoals ik al eerder aangaf, heeft mijn nieuwe PC een week lang na wens gewerkt.
Vandaag kom ik na werk thuis en hij start ineens niet meer op.
Als ik mijn computer aanzet dan gaat de mobo aan(wit lampje), de videokaart gaat aan (wit lampje), de processor cooler, de back fan, mijn xbox controller ontvanger en zelfs mijn MIDI controller. (en ik hoor de HDDs aanspringen)
Maar zover ik kan zien blijft het daarbij. De front fans gaan niet aan, keyboad en muis lichten ook niet op.
Het lijkt maar deels aan te springen en daar blijft het bij want ik krijg geen opstartscherm en geen bios te zien.
Ik ben niet het meest tech-savy persoon die er is dus ik heb werkelijk geen idee wat het probleem is.
Ik heb het gegoogled maar dan krijg je alleen "oplossingen" zoals opstarten met 1 ram stick, opstarten zonder USB drives in de computer of opstarten met het 'bare minimum', wat ik zelf al geprobeert heb.
Ik hoop dat iemand er wat meer van snapt en me hierbij kan helpen