Schouderpijn na aanschaf nieuwe gamingmuis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illuvattarr
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-09 20:20
Ik hoop dat dit topic ook hier in dit forum hoort;

Ik gebruik sinds paar dagen een nieuwe muis om te gamen op PC. De Logitech G502. De muis op zich is perfect, maar ik merk dat ik steeds meer last krijg van mijn rechterschouder, dus de kant waar ik de muis mee bedien.

Mijn houding is verder goed, hier is ook niks aan veranderd. Ik zit recht voor mijn beeldscherm, dat op een verhoging staat op mijn bureau. Mijn onderarm rust op mijn bureau en maakt dan een 90 graden hoek richting mijn muis. Ik heb dus ook nog nooit last gehad van enige irritatie aan schouder, arm, etc.

De muis op zich is qua vorm niet heel anders dan mijn vorige muis (MX Revolution).

Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-10 05:58
illuvattarr schreef op donderdag 19 april 2018 @ 18:35:
Ik hoop dat dit topic ook hier in dit forum hoort;

Ik gebruik sinds paar dagen een nieuwe muis om te gamen op PC. De Logitech G502. De muis op zich is perfect, maar ik merk dat ik steeds meer last krijg van mijn rechterschouder, dus de kant waar ik de muis mee bedien.

Mijn houding is verder goed, hier is ook niks aan veranderd. Ik zit recht voor mijn beeldscherm, dat op een verhoging staat op mijn bureau. Mijn onderarm rust op mijn bureau en maakt dan een 90 graden hoek richting mijn muis. Ik heb dus ook nog nooit last gehad van enige irritatie aan schouder, arm, etc.

De muis op zich is qua vorm niet heel anders dan mijn vorige muis (MX Revolution).

Waar kan dit aan liggen?
Hm wat zei de huisarts (wie zegt dat de muis de oorzaak is?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
Misschien is er geen of nauwelijks verband met de nieuwe muis. Urenlang dezelfde houding is per definitie ongezond.

[ Voor 6% gewijzigd door torp op 19-04-2018 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee maar zet je dpi eens zo hoog mogelijk?

Een muis is voornamelijk bedoeld om alleen uit de pols te bedienen; enige vorm van armbeweging is eigenlijk not done.

Maar een arts zou hier ook iets over kunnen zeggen. Misschien heb je gewone een spontane slijmbeurs-ontsteking.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illuvattarr
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-09 20:20
Bedankt voo jullie antwoorden!
LopendeVogel schreef op donderdag 19 april 2018 @ 18:40:
[...]

Hm wat zei de huisarts (wie zegt dat de muis de oorzaak is?)?
Dat denk ik zelf, omdat ik al jaren aan precies hetzelfde bureau zit met precies dezelfde stoel en apparatuur.
torp schreef op donderdag 19 april 2018 @ 18:41:
Misschien is er geen of nauwelijks verband met de nieuwe muis. Urenlang dezelfde houding is per definitie ongezond.
Ik zat niet eens urenlang in die houding. Als ik even wat anders ga doen, gaat de pijn in de schouder ook weer weg. En met de oude muis heb ik periodes veel langer gezeten zonder enige last.
MAX3400 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 18:42:
Geen idee maar zet je dpi eens zo hoog mogelijk?

Een muis is voornamelijk bedoeld om alleen uit de pols te bedienen; enige vorm van armbeweging is eigenlijk not done.

Maar een arts zou hier ook iets over kunnen zeggen. Misschien heb je gewone een spontane slijmbeurs-ontsteking.
Hier ga ik even op letten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
illuvattarr schreef op donderdag 19 april 2018 @ 19:36:
Ik zat niet eens urenlang in die houding. Als ik even wat anders ga doen, gaat de pijn in de schouder ook weer weg.
Toont dat laatste niet aan dat je te veel hetzelfde doet? Natuurlijk kan je lichaam wel tegen een stootje, zelfs jarenlang, maar op een gegeven moment is de weerstand op. Dan kan een kleine aanleiding (nieuwe muis) de trigger zijn voor een ontsteking of RSI-achtige klachten. Ik spreek uit eigen ervaring.
illuvattarr schreef op donderdag 19 april 2018 @ 19:36:
En met de oude muis heb ik periodes veel langer gezeten zonder enige last.
Dat bevestigt mijn vermoedens. Uiteindelijk leidt dat tot slijtage.
Pagina: 1