Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Web applicatie voor technische intra/architectuur

Pagina: 1
Acties:
  • 420 views

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:35
Ik zoek een (web)applicatie om de IT infrastructuur/architectuur in te beschrijven.
Iemand ervaring hiermee ?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 18:10

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Visio op O365?

Je vraagt echt weinig; wat voor jouw een infea is, kan voor een ander een lachertje zijn.

En wat wil/moet je allemaal vastleggen? Of moet je ook delen met anderen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Er was pasgeleden een topic over documentatie.

Ik gebruik zelf Ansible (als "single point of truth"), daarmee installeer en configureer ik alle servers, switches en andere apparatuur. Omdat alle configuratie daar inzit, kan het ook perfect gebruikt worden om documentatie te genereren. :*)

Je wil niet 2+x je IT infra beschrijven. Dan krijg je inconsistentie tussen werkelijkheid en wat het op papier moet voorstellen. Vandaar dat het diep integreren van Configuration Management en Documentation de geprefereerde methode is.

Je vraag is niet specifiek genoeg! Wat voor infra/architectuur betreft het? Wat wil je documenteren? :?

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
Je hebt gelijk, ik ben inderdaad niet heel erg specifiek.
Maar wel met een doel, om te kijken wat voor interessante producten er voorbij komen.
Ansible zal ik bekijken, klinkt interessant voor de technische infra.

Wat ik vooral zoek ik een applicatie om de architectuur in vast te leggen. Denk daarbij o.a. Dragon1 en bizzdesign. (tbv. Enterprise architectuur) Ik hoop eigenlijk op een goed en gratis product om het nut ervan aan te tonen. Betaald volgt dan misschien wel.

• rens-br
  • Registratie: December 2009

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Piet400 je post bevat momenteel echt veels te weinig informatie waar we iets mee kunnen. Ga dus eerst even zelf op onderzoek uit. Ga op google zoeken, schakel wat bedrijven in en mocht je daarna er nog niet uitkomen of specifiek advies willen, open dan gerust een nieuw topic.

Dit topic is gesloten.