Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Jura Z5 Generation II koffiemachine geeft een zeer luid ratelend geluid (kort na het aanzetten).

Symptoom:
Het grote witte tandwiel op de brew group gaat helemaal naar boven (zoals het hoort) en vervolgens helemaal naar beneden (ook normaal). Echter, dan blijft de motor gewoon doordraaien en onstaat een zeer luid ratelend geluid van de tandwielen die over elkaar schuiven.

Onderzocht:
Ik heb de brew group eruit gehaald, uit elkaar gehaald, gereinigd en weer gemonteerd. Helaas blijft het probleem zich voordoen.

Visuele inspectie van de in elkaar grijpende tandwielen brengt geen zichtbare slijtage aan het licht. Met de hand draaien van het motortandwiel verloopt goed.

Ik zie geen sensor o.i.d. om te detecteren dat het tandwiel op z'n eindpunt is; mogelijk wordt het draaien normaal gesproken gewoon getimed?

Vragen:
Weet iemand hoe de motorsturing bepaalt wanneer te stoppen, en wie heeft tips om dit probleem nader te onderzoeken in de hoop een oplossing te vinden.

Een kant-en-klare oplossing mag natuurlijk ook... _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teus.espresso
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:50
Het geluid dat jij beschrijft komt door een defecte aandrijf motor. De gaten waar de schroeven zitten om de motor op zijn plek te houden zijn uitgescheurd. Het wordt dan tijd voor een nieuwe aandrijf motor.

Nee dus, daar is het forum niet voor bedoeld

[ Voor 16% gewijzigd door InFamous op 20-04-2018 17:01 ]