Ryzen 2 2700X en 2600X Review - Conclusie aanmerkingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 11:37
Ik heb 2 punten voor de conclusie van deze review:
reviews: AMD Ryzen 2 2700X en 2600X: (Ry)Zen met een plus

Het verbruik van de processoren komt niet terug in de tekst van de conclusie. Dat lijkt me vreemd als de titel van de 9e pagina "Conclusie: sneller maar minder zuinig?" is.

Ook lijkt het me een vreemde titel kijkende naar het "8. Latencies, ipc en vermogen vergeleken" gedeelte van de review. Het opgenomen vermogen is van 48 naar 39 gegaan tussen 1700x en 2700 voor 1 thread en van 143 naar 139 voor multithreaded. Dit is wel als ze gelijk geklokt zijn.

Het hogere verbruik van de 2700 op zijn standaard klok snelheid komt wel naar voren in het "6. Prestaties" gedeelte van de review. Dit had ik echter in eerste instantie gemist, omdat ik het verbruik op pagina 8 verwacht had.

@willemdemoor

[ Voor 26% gewijzigd door job_h op 19-04-2018 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Het verbruik van de processoren komt niet terug in de tekst van de conclusie. Dat lijkt me vreemd als de titel van de 9e pagina "Conclusie: sneller maar minder zuinig?" is.
Letterlijk de laatste zin van de conclusie :)

Ook lijkt het me een vreemde titel kijkende naar het "8. Latencies, ipc en vermogen vergeleken" gedeelte van de review. Het opgenomen vermogen is van 48 naar 39 gegaan tussen 1700x en 2700 voor 1 thread en van 143 naar 139 voor multithreaded. Dit is wel als ze gelijk geklokt zijn.

Het hogere verbruik van de 2700 op zijn standaard klok snelheid komt wel naar voren in het "6. Prestaties" gedeelte van de review. Dit had ik echter in eerste instantie gemist, omdat ik het verbruik op pagina 8 verwacht had.
De pagina 8. Latencies, ipc en vermogen vergeleken is om een vergelijking tussen de Zen en Zen+ cores te maken. De afwijkende opgenomen vermogens (zie bijschrift tabel) wordt veroorzaakt omdat we alle automatische gekkigheid die Asus-borden willen of mogelijk willen doen als je handmatig multipliers instelt te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-10 00:07

pino85

Im just a Bird in the Sky

Liefhebber van Tweakers