Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Emiles1312
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-05 19:24
Hoi tweakers,

Ik ben over laatst wat lomp geweest... Ik had dus een nieuwe i7 6700t gekocht maar bij het installeren is de koelpasta echt overal gekomen en de cpu doet het volgens mij niet meer, pc gaat aan geeft msi scherm (van mijn moederbord) en dan valt hij uit. Ik weet niet of dat aan de cpu ligt. Het moederbord dat ik gebruikte was een msi b150 pto gaming ac mini itx met 8gb ram en een rx 460 en ook een corsair cx450m voeding. Ik vraag me dus af of je die pinnen kan proper krijgen met 1 of ander middel.

Hoppelijk kunnen jullie helpen.

Alvast bedankt!

[ Voor 12% gewijzigd door Emiles1312 op 19-04-2018 17:20 ]

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Isopropyl alcohol is de meest handige oplossing alhoewel je die waarschijnlijk in verdunde vorm zal moeten kopen.

Alternatief is wattenstaafjes (voor je oor) maar dan niet van watten maar van "schuim"; vaak worden die gevonden in een foto-zaak voor het schoonmaken van lenzen.

Ligt er ook aan welke pasta je hebt gebruikt; sommige pasta's zijn non-conductive dus zouden het euvel niet hebben/verergeren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Emiles1312
De koelpasta gebruikt was cooler master koelpasta bijgeleverd bij de cooler.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nou zal ik ongetwijfeld last hebben van de hitte en niet goed lezen maar welke cooler is dat? Type-nummer bij de hand? Eventueel nog extra info op het zakje/spuitje van de koelpasta?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18:22
Heb je misschien een foto ervan?

• Emiles1312
pricewatch: Cooler Master MasterLiquid Lite 120 dit was de koeler foto zal ik vanavond maken als ik thuis ben

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:01

rdejongjr

Gnome

De meeste pasta's zijn op silicone basis!
De citrus oplossing van artic cooling (Arctic clean?) en wasbenzine lossen 95% van de pasta's ook echt op.

Mocht je het socket zelf onder geblubberd hebben;
- trek handschoenen aan.
- neem een klein (als het kan esd veilig) kwastje
- giet een scheutje wasbenzine (of ander middel wat wel oplost) op het rampgebied
- borstel voorzichtig met de pinnetjes mee, pasta en je schoonmaakmiddel vermengen met elkaar en zijn met nog meer schoonmaakmiddel weg te spoelen.
- Met een beetje perslucht het mengsel uit de moeilijke plekjes halen. (denk om de spetters)
- spoelen spoelen spoelen.
- Drogen die hap, met dit weer lekker buiten in de zon en anders een 45min op ~60-70 graden....

[ Voor 14% gewijzigd door rdejongjr op 19-04-2018 17:40 ]

• Emiles1312
Het is enkel de cpu met koelpasta op het socket is gelukkig gespaard gebleven

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:01

rdejongjr

Gnome

ooh,

Met een keukenpapiertje de meeste schmoo er af en daarna even na met wasbenzine/alcohol/een van de vele

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Op de CPU zelf is makkelijk. Eigenlijk alles wat niet te hard is voldoet. Een keuken of toiletpapiertje voldoet al. Anders een wattenstaafje en als je het goed wil doen met wat 95+% alcohol. Als het in de socket zou zitten word het wel lastig, maar op de CPU is het geen probleem. Die kan ook wel wat hebben.

Edit: De meeste standaard pasta geleid ook niet dus kortsluiting is erg onwaarschijnlijk. Waarschijnlijk maken nu een aantal pinnen geen contact waardoor het moederbord de CPU niet goed ziet. Even schoonmaken moet dat oplossen.

[ Voor 27% gewijzigd door PilatuS op 19-04-2018 17:46 ]

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:19
Je hebt pasta op de pinnen zitten, maar je systeem toch aangezet? En het lijkt niet goed te werken?

Ik zou inderdaad de pinnen zsm schoonmaken met de hierboven genoemde handelingen. Maar als je een vieze CPU in het moederbord hebt gedrukt, betekent dat waarschijnlijk ook dat je socket vies is geworden? Hoe ziet de socket eruit? Heeft er niks kortsluiting gemaakt?

Ik hoop dat het nog werkt om de boel schoon te krijgen, ik zou me ook kunnen voorstellen dat het al te laat is als je al problemen ziet.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• PilatuS
  • Niet online
Richh schreef op donderdag 19 april 2018 @ 17:44:
Ik hoop dat het nog werkt om de boel schoon te krijgen, ik zou me ook kunnen voorstellen dat het al te laat is als je al problemen ziet.
Valt wel mee met die standaard pasta hoor. Heb mensen wel vreemde dingen zien doen en dat het na schoonmaken nog gewoon werkt. Kortsluiting is onwaarschijnlijk en dat de boel niet werkt als niet alle pinnen contact maken is ook normaal. De kans dat er nu iets kapot is met alleen wat standaard niet geleidende pasta op alleen de CPU is gelukkig klein.

• Emiles1312
Het socket maakt me niet erg uit want was toch al van plan een nieuw moederbord te kopen omdat ik weer naar atx over ga

• PilatuS
  • Niet online
Check sowieso de socket even of alle pinnen nog recht zijn. Mocht het nou niet werken na het schoonmaken denk ik eerder dat het aan het moederbord gaat liggen dan aan de CPU.

• Emiles1312
https://imgur.com/gallery/oMG7xZv
Hier zijn fotos ervan

• PilatuS
  • Niet online
Dat valt reuze mee. De socket is netjes en de pasta op de pinnen valt ook erg mee. Denk dat alles weer zou moeten werken als je de CPU even schoonmaakt :)

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Volgende keer de keolpasta als een klein erwt aanbrengen (weet je wel wss), de koelpasta zou niet ''vloeibaar'' moeten worden ;)

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Pagina: 1