Dat is dus incorrect. Wanneer jij ontslag neemt, bijvoorbeeld een maand van te voren, mag jij niet zomaar verlof op gaan nemen, zou een goeie zijn. "ja mensen ik heb nog 30 vakantiedagen over dus die neem ik ook maar meteen op doei he!"
Verder vind ik TS een grote zeur. Je werkgever heeft jou die cursus laten volgen omdat hij dacht dat je nog wel even zou plakken. Daarnaast bekruipt mij het gevoel dat je zeerwaarschijnlijk allang wist dat je ging vertrekken nog voor dat je je uberhaupt had ingeschreven voor de cursus. Ik hoop dat ik mis zit, maar met jou antwoorden lijkt het er wel alle schijn van te hebben.
Overigens heb je nog geluk dat er in je contract geen clausule staat dat je cursussen moet terug betalen. Vaak is het zo dat wanneer je binnen een jaar vertrekt je een bepaald percentage moet terugbetalen, en vaak ook nog aflopend met het aantal jaren; binnen 1 jaar vertrek, 50%; binnen 2 jaar vertrek, 25%; etc...
Als je een goeie werknemer was had je de positie en het antwoord van je werkgever echt wel begrepen. Als ik in die positie terecht zou zijn gekomen, bijvoorbeeld omdat je een aanbod kreeg wat je niet kon weigeren, had ik als eerste voorgesteld om de laatste avond zelf te betalen. Wanneer ik daar nul op mijn rekest had gekregen, had ik voorgesteld om de hele cursus zelf te vergoeden, je wilt hem toch af te maken? En je wilt toch ook wel in jezelf investeren? Of is het eigenlijk gewoon een snoepcursusje wat je eigenlijk helemaal niet nodig hebt. Of ben jij zo iemand die alles maar wilt maar niets zelf doet.
Waar maken we ons uberhaupt druk over, want zo te horen is het een cursus van slechts een paar honderd euro.
Orginele post van OP
Ik heb deze week mijn ontslag ingediend bij mijn werkgever (per 1 juni).
Dit jaar heb ik wat soft-skill trainingen gevolgd (in-house met ingehuurde externe docent). 2 van de 3 cursussen liggen inmiddels achter me, maar van de derde zou ik in mei nog de 2e cursus avond hebben. (eerste cursus avond was afgelopen week, dus nog voordat ik mijn ontslag had ingediend)
Nadat ik mijn ontslag heb ingediend zei mijn manager dat hij dan ook per direct mij uit de nog lopende cursus zou terugtrekken.
Even afgezien van het feit dat ik dit een beetje een trieste actie vind, mag hij dit zomaar doen? Tot en met eind mei ben ik namelijk nog gewoon werknemer, die naar mijn idee dezelfde rechten zou moeten hebben als ieder andere werknemer.
Ik heb geen amortisatie-regeling/studiekosten regeling getekend voor deze specifieke reeks cursussen.
In mijn aovk staat wel een algemene bepaling over amortisatie/studiekosten regelingen en terugbetaling bij vertrek, maar naar mijn idee gaat dit pas op voor cursussen waarvoor ik individueel nog iets heb getekend, waar ook op staat hoe duur de betreffende cursus was etc. (anders kan de werkgever zomaar cursussen boeken tegen toren hoge kosten, terwijl ik nooit inzage daarin heb gekregen, laat staan akkoord heb kunnen geven).
Ik ga er dan ook vanuit dat ik bij mijn vertrek geen rekening krijg voorgeschoteld voor die 2,5 soft-skill trainingen die ik afgelopen jaar heb gevolgd.
[
Voor 88% gewijzigd door
Chip. op 25-04-2018 09:51
]