Toon posts:

Rijen weergeven op basis van zoeken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo lezer,

voor een grote hoeveelheid data (tabel A2:AK1562) wil ik een slimme zoekfuctie: Wanneer ik zoek (bijvoorbeeld "tafels") in een kolom (bijvoorbeeld kolom 3) wil ik een resultatentabel waarin alle rijen met daarin het woord tafels uit die specifieke kolom wordt weergeven.

Is het mogelijk om dit in Excel voor elkaar te krijgen? En zo ja, welke formule kan ik hiervoor toepassen?

m.v.g.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 21:35
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2018 @ 14:40:
Hallo lezer,

voor een grote hoeveelheid data (tabel A2:AK1562) wil ik een slimme zoekfuctie: Wanneer ik zoek (bijvoorbeeld "tafels") in een kolom (bijvoorbeeld kolom 3) wil ik een resultatentabel waarin alle rijen met daarin het woord tafels uit die specifieke kolom wordt weergeven.

Is het mogelijk om dit in Excel voor elkaar te krijgen? En zo ja, welke formule kan ik hiervoor toepassen?

m.v.g.
Je kunt een standaard kolom filter gebruiken:
Tabblad gegevens > Filter gebruiken. dan kun je kolom 3 filteren op 'Tafels' o.i.d.

Of een draaitabel gebruiken.
Dan kun je een filter zetten op de data uit kolom 3 en dmv de draaitabel de overige data/kolommen tonen.

Kijk hier voor meer informatie

[ Voor 18% gewijzigd door Paul1987 op 19-04-2018 14:50 ]

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom :) Ik pas het topic-type even aan naar vraagtopic, je stelt immers een vraag ;)

Kan je aangeven wat je hebt geprobeerd aan functies / waar je vastloopt? Dan hoeft dat niet te worden herhaald. Bijvoorbeeld lijkt gewoon filteren al wat je zoekt, maar dat had je vast al overwogen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 14:57
Is dit niet wat je zoekt?

https://support.office.co...fe-4963-8ab8-93a18ad188a1

[ Voor 41% gewijzigd door Onoffon op 19-04-2018 15:07 ]

Just a simple thought....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Als ik even simplificeer naar het volgende voorbeeld, je hebt twee kolommen A(#) en B(Type)

# type
1 tafel
2 bed
3 tafel
4 stoel
5 stoel
6 tafel

Je wilt als je naar tafel zoekt de volgende lijst krijgen
2
4
7
(dit zijn rij nummers, de nummers in kolom A zijn rij nummer - 1)

Zet in kolom H en I het volgende neer (dus kolom in H1, 2 in I1, zoekwaarde H2 etc)
kolom 2
zoekwaarde tafel
eerste 2
tweede 4
derde 7
vierde #N/B

In I3 zet je de volgende formule neer
=VERGELIJKEN(I2;INDIRECT(ADRES(1;I1;4)):INDIRECT(ADRES(999;I1;4));0)
In i4
=I3+VERGELIJKEN(I2;INDIRECT(ADRES(I3+1;I1;4)):INDIRECT(ADRES(999;I1;4));0)
in i5
=I4+VERGELIJKEN(I2;INDIRECT(ADRES(I4+1;I1;4)):INDIRECT(ADRES(999;I1;4));0)
en I6
=I5+VERGELIJKEN(I2;INDIRECT(ADRES(I5+1;I1;4)):INDIRECT(ADRES(999;I1;4));0)

Wat je doet is met de functie vergelijken kan je zoeken naar de bij kolom in I1 genoemde kolom nummer. Dit wordt via de adres functie omgezet naar een locatie en via indirect kan je deze gebruiken. Als eind punt gebruik ik rij 999, jij moet richting de 1562 of zo
Als ik de eerste vind, dan begin ik de tweede te zoeken vanaf die rij +1
Idem voor de derde, vierde etc. Dit kan je uitbreiden tot hoever je wilt

Voor de netheid zal je er nog als(niet(isnb( Ix )); formule; "') met Ix i3, i4 etc om heen moeten zetten om de #NB af te vangen

Als je dit voorbeeld maakt kan je in I1 de kolom invullen, in I2 de zoek waarde, succes

[ Voor 29% gewijzigd door jeanj op 19-04-2018 15:13 ]

Everything is better with Bluetooth