Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC max 1200 euro

Pagina: 1
Acties:

• JeroenKoenders
  • Registratie: April 2018
  • Niet online
Hi Allen,

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan met deze configuratie te gamen, in eerste instantie op 1080p maar wil later upgraden naar 1440p. Qua games zal het uitkomen op:
- GTA V
- Rome total war 2
- Fortnite
- Dota 2
- Diablo 3
- Civ VI

Wat mag het systeem gaan kosten?
De absolute max prijs voor het systeem is 1200 euro, dat is incl. verzendkosten. (assemblage doe ik zelf)
Toetsenbord / muis / scherm heb ik zelf (scherm is op het moment krakkemikkerig maar heeft dvi / hdmi aansluiting en zodra het budget toe laat komt er een 1440p scherm aan.)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb sowieso minimaal een Nvidia 1070 8gb nodig om alles op ultra settings te laten lopen met minstens 60 fps. Tevens verwacht ik voor Rome Total War 2 hoge performance op 1 CPU core nodig te hebben (geweldige optimalisatie..)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk maakt mij niet uit. Alles kan en alles mag wat mij betreft :)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zoek naar de meest duurzame / goedkoopste / stilste / beste systeem voor die prijs. Hij moet 24/7 kunnen draaien zonder dat ik wakker lig van het geluid (op mijn zolderkamertje..) Qua grootte van de kast boeit het mij precies niets, ik hoef ook geen glazen te hebben om de binnenkant te zien, zolang de luchtdoorvoer maar goed is en hij stevig door kan stampen zonder al te veel lawaai te maken.

Ga je overklokken?
Ik verwacht niet de noodzaak te hebben om over te klokken, wellicht dat de videokaart mits de koeling voor goede temperaturen zorgt licht overklokt word (alleen als er games zijn die de 1440p ultra high extreme settings niet op minimaal 60 fps kunnen draaien

Wat verwacht je van ons?
Mijn verwachting van jullie is een gedeelte adviesinwinning.
Moet ik voor AMD gaan of voor intel? Wat is de beste optie hierin?
Wat kan ik het beste swappen voor betere resultaten?
De huidige build is van tweakers afgeplukt - geen idee waarvan sorry | als ik de link weer vind geef ik credits
Kortom - hoe kan ik deze build perfectioneren om de meest snoeiharde prestaties te krijgen voor de beste prijs.

Hieronder het overzichtje :) - bijgewerkt tot laatste reactie @SpeedQber

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 168,10€ 168,10
1Gigabyte B360M D3H (rev 1.0)€ 78,58€ 78,58
1MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G€ 595,-€ 595,-
1Fractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1Arctic Freezer 33€ 23,99€ 23,99
1Kingston HyperX Predator HX426C13PB3K2/16€ 184,-€ 184,-
1Seasonic Focus Gold 450W€ 65,-€ 65,-
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 118,86€ 118,86
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.303,43

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 21:16
Je budget is vrij populair, vergeet niet inspiratie op te doen bij andere topics.
Heb je al benchmarks bekeken voor de games die je speelt (1070 op 1440p)?
Wat is de refresh rate van het scherm dat je wil kopen? 144Hz en 60Hz verschillen nogal, je kan ook 1080p144 ipv 1440p60 overwegen.
Je hebt het over een 1070, maar in je lijstje staat een 1070Ti.
Kijk of je een RAM setje met dezelfde snelheid en prijs, maar een CAS Latency van 15 kan vinden.
De 850 EVO is opgevolgd door de 860 EVO, anders is MX500 ook een goede keuze.
Moet je nog Windows hebben?
Waarom staat je PC 24/7 aan? Een PC in idle is aanzienlijk stiller dan onder zware load.

• JeroenKoenders
  • Niet online
Hi SpeedQber
Ik controleer andere topics vrij regelmatig, als ik wat interressants ertussen zie staan zal ik een nieuwe lijst in de reacties toevoegen.
Ik heb inderdaad benchmarks opgezocht (zelfs van deze preciese configuratie) en die komen goed uit de verf! alles draait tussen de 60 - 150 fps -- dat zijn op zwaardere spellen dan ik nu speel.
De refresh rate van het scherm zou uitkomen op de 144hz, zag een scherm (pricewatch: Acer XF270HUA Zwart die ik in de toekomst wellicht wil hebben!
Ik heb het inderdaad over minimaal een 1070, de TI heb ik volledig bekeken en die lijkt mij prijs / kwaliteit op het moment het beste (als ik er naast zit hoor ik dit graag)
Over de CAS latency - ik heb daar net op gegoogled maar ik begrijp niet helemaal wat de invloed daarvan verder is, zou je mij daar wellicht op pad mee willen helpen?
De 850 evo zal ik inderdaad vervangen door op de mx500 of de 860 evo. Wellicht overstap naar die msata krengen? is duurder maar veel hogere i/o meen ik.
Windows heb ik zelf nog.
PC staat 24/7 aan met een spel genaamd knight online op de background te draaien (zit soort marktplaats op, verkoop er zooi en krijg er ingame currency voor terug - spel is ook erg licht, verbruikt bijna geen gpu/cpu/ram!)

[ Voor 10% gewijzigd door JeroenKoenders op 19-04-2018 14:16 ]

• SpeedQber
Misschien krijg je last van screen tearing als je 60-150 fps op een 144Hz monitor aansluit.
Settings omlaag doen kan dan helpen, of koop een scherm met Gsync.
Ik ben geen RAM expert, maar de true latency = time/cycle * number of cycles. Die wil je zo laag mogelijk hebben. Hoge snelheden en lage CAS latency is dus theoretisch beter. Alleen is RAM vaak geen bottleneck, en zijn setjes met lagere latency of hogere snelheid vaak duurder.
Een NVME SSD heb je niet nodig als je gaat gamen. Je kan wel een SSD met M.2 connector en SATA-600 interface nemen, die zijn even snel als een normale 2.5" SSD, maar hebben een 80mm vorm, die je direct in het moederbord steekt, ipv 2 SATA kabels te moeten leggen.
Moet je PC echt aan staan om verder te komen met dat spel? Ik kan moeilijk inschatten hoeveel je op stilte moet focussen. Overweeg in ieder geval om een eventuele power LED van je kast niet aan te sluiten.

• JeroenKoenders
  • Niet online
Helder,

Ik verwacht toch niet het scherm in de eerste aankomende 3 maanden te kopen (tenzij er leuke aanbiedingen aankomen) Qua RAM ga ik mijzelf er straks even verder op in proberen te lezen, ziet er interessant uit!
Helder qua SSD ook, denk dat ik voor die mx500 alsnog ga.
Het spel / pc moet echt aanstaan ja, ik doe het niet altijd maar het is voor mij belangrijk dat ik geen stofzuiger hoor. ook hoeft het niet zo stil te zijn dat ik een naald kan horen vallen. qua geluidsniveau mag het wat mij betreft zijn alsof er iemand naast je ligt te ademen, hoorbaar maar niet storend (geen gesnurk dus)

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-11 12:49
Eigenlijk niks op deze build aan te merken. Lijkt mij prima zo!

zo'n dure videokaart en dan niet eens een simpele backplate :+

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Je zou ook voor deze pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G kunnen gaan.

Is goedkoper en heeft wel een backplate. :)

[ Voor 11% gewijzigd door pjot1 op 19-04-2018 14:44 ]

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• Mithrildor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-11 18:54
Misschien is het ook een idee om een duurdere 1070 Ti te overwegen, zoals de pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G. De TS geeft aan een zo stil mogelijke computer te willen, en de non-Aorus lijn van Gigabyte staat nou niet echt als stil bekend, en sleeve bearings zijn niet echt fantastisch.

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 22:17
dit systeem gaat op ilde (of bijna idle) toch ongemerkt veel elektriciteit gebruiken.

Is het misschien niet handiger om een Raspberry Pie aan te zetten voor dat spel?

• JeroenKoenders
  • Niet online
Thnx voor de reacties

Ik zit even de verschillen tussen die kaarten te bekijken en denk dat ik toch de pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G ga nemen.

Qua elektriciteit maakt het niet heel veel uit voor mij (all incl. huis en er staan nu 2 laptops vol te loeien wat dus 1 desktop word)

Voornaamste zorg wat ik op het moment heb is de casing. Is die voldoende om alle componenten te huisvesten en moet ik wellicht een andere case nemen voor de airflow?

De PC komt (serieus) op mijn zolderkamertje te staan waar het zomers aan de warmere temperaturen kan zijn.

Mbt het RAM geheugen, zou ik daar een goedkopere en betere optie in kunnen vinden?

• SpeedQber
Je kan in de PriceWatch makkelijk filteren op snelheid, prijs en latency. Check ook even de Qualified Vendor List (QVL) van de moederbordfabrikant, dat weet je zeker dat het RAM werkt.

• JeroenKoenders
  • Niet online
@SpeedQber
pricewatch: Kingston HyperX Predator HX426C13PB3K2/16 lijkt mij een goed alternatief, heeft een CAS van 13 en 9.25 nano seconden response tijd - 20 euro's duurder maar hogere kwaliteit.

Hij word ook gesupport door mobo volgens de datasheet bij hen!

• SpeedQber
Ziet er top uit, maar bedenk dat het RAM vaak niet de bottleneck is. 20 euro op 1300 euro is erg weinig, maar het is de vraag of die 20 euro betere prestaties levert.

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-11 15:53

Eren

Boss of this gym

Ram maakt niet zoveel uit voor gamen bij Intel je haalt er misschien 1-4 FPS eruit. Als je een AMD platform had gekozen dan was het weer een andere verhaal dus je hoeft niet perse de beste ram uit te kiezen zelfs 2400 mhz zou het goed doen.

4HEad

• JeroenKoenders
  • Niet online
Heren, wat nu met die nieuwe Ryzen die echt net uitgekomen is? Zou ik daar naar moeten kijken of denken jullie dat het het beste is om het bij dit lijstje te houden?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:57
Wil je gaan streamen/recorden?

Zo nee, dan is Intel nog steeds heer en meester van de fps.

Zo ja, dan wil je echt wel de extra threads van een Ryzen hexacore of octocore met SMT.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-11 22:47
JeroenKoenders schreef op donderdag 19 april 2018 @ 15:56:
Heren, wat nu met die nieuwe Ryzen die echt net uitgekomen is? Zou ik daar naar moeten kijken of denken jullie dat het het beste is om het bij dit lijstje te houden?
Om een gelijke lijn te trekken zou je moeten kijken naar een Ryzen 5 2600 of 2600X in dit geval. Probeer eens wat benchmarks te vinden waar deze ryzen naast deze intel CPU wordt gelegd in een gelijk systeem en daar zou je je antwoord op moeten baseren.

Ik heb heel snel wat benches bekeken en eerlijk gezegd zie ik zover over het algemeen 2~5 FPS winst tegenover deze intel CPU, dus redelijk verwaarloosbaar. Nu weet ik dat Ryzen voor encoding een stuk beter uit de bus komen dus wellicht dat dat nog een factor is?

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• JeroenKoenders
  • Niet online
Thnx voor de reactie,

Ik heb zelf ook net zitten kijken en de winst is miniem, zeker omdat ik niet vol aan het streamen / recorden ben!

ik hou het denk ik bij deze set, wellicht een andere case want ik heb mijn twijfels erbij omdat bij deze case de front panel volledig dicht zit en dat geeft op een (warme) zolderkamer misschien problemen?

Wat zouden jullie aanraden ervoor?

• Kadardar
JeroenKoenders schreef op donderdag 19 april 2018 @ 16:19:
Thnx voor de reactie,

Ik heb zelf ook net zitten kijken en de winst is miniem, zeker omdat ik niet vol aan het streamen / recorden ben!

ik hou het denk ik bij deze set, wellicht een andere case want ik heb mijn twijfels erbij omdat bij deze case de front panel volledig dicht zit en dat geeft op een (warme) zolderkamer misschien problemen?

Zonder overclocking en genoeg ruimte om de warme lucht mee kwijt te kunnen volstaan de meeste kasten wel. Die fractal design S heeft daarin tegenover echt wel genoeg cooling, Je kunt zelfs 3 fans kwijt. Er zit misschien een deur voor maar die deur heeft een stuk verlenging met gaatjes waar de lucht wel doorheen komt. Ik zou me er niet druk over maken als je kast gewoon in een vrije ruimte staat.

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-11 15:11
JeroenKoenders schreef op donderdag 19 april 2018 @ 16:19:
[...]

Ik sluit me hierboven aan met @Kadardar. Heb je dan toch twijfels? Dan kan je misschien kijken naar pricewatch: Fractal Design Meshify C - Dark TG bijvoorbeeld of soort gelijke kasten met een open voorpaneel(mesh). Aangezien je niet gaat overklokken maakt het niet echt heel veel uit.

• JeroenKoenders
  • Niet online
@Kadardar @rain2reign thnx voor jullie reacties.
Ik zal het gewoon bij de kast die ik nu heb houden.
Nog 1 aanvullig hierop - Moet ik bij die kast zelf nog fans aanschaffen?
Ik kan het moeilijke eruit halen of dat er nu los bij zit of dat het nog extra moet worden gekocht.

• Kadardar
JeroenKoenders schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:33:
Nog 1 aanvullig hierop - Moet ik bij die kast zelf nog fans aanschaffen?
Ik kan het moeilijke eruit halen of dat er nu los bij zit of dat het nog extra moet worden gekocht.
Bezoekje op de website:
Including two Fractal Design Dynamic GP14 140mm fans developed for superlative airflow while still maintaining low noise levels
2 extra bijkopen voor de voorkant als je er 3 wilt. Je kunt ook de boel de boel laten en gewoon proberen met 1 aan de voorkant. Eventueel later bijkopen in een winkel bij je in de buurt als dat de verzendkosten drukt. Anders kun je het ook bijstellen, test je op 1 fan werkt het niet zet je ze erbij en werkt dan heb je altijd nog 14 dagen bedenktijd.

• JeroenKoenders
  • Niet online
Heren, geweldig - ik ben eruit. ik koop deze set!

Dank allen voor de vele hulp!
Pagina: 1