Hi Allen,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan met deze configuratie te gamen, in eerste instantie op 1080p maar wil later upgraden naar 1440p. Qua games zal het uitkomen op:
- GTA V
- Rome total war 2
- Fortnite
- Dota 2
- Diablo 3
- Civ VI
Wat mag het systeem gaan kosten?
De absolute max prijs voor het systeem is 1200 euro, dat is incl. verzendkosten. (assemblage doe ik zelf)
Toetsenbord / muis / scherm heb ik zelf (scherm is op het moment krakkemikkerig maar heeft dvi / hdmi aansluiting en zodra het budget toe laat komt er een 1440p scherm aan.)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb sowieso minimaal een Nvidia 1070 8gb nodig om alles op ultra settings te laten lopen met minstens 60 fps. Tevens verwacht ik voor Rome Total War 2 hoge performance op 1 CPU core nodig te hebben (geweldige optimalisatie..)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk maakt mij niet uit. Alles kan en alles mag wat mij betreft
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zoek naar de meest duurzame / goedkoopste / stilste / beste systeem voor die prijs. Hij moet 24/7 kunnen draaien zonder dat ik wakker lig van het geluid (op mijn zolderkamertje..) Qua grootte van de kast boeit het mij precies niets, ik hoef ook geen glazen te hebben om de binnenkant te zien, zolang de luchtdoorvoer maar goed is en hij stevig door kan stampen zonder al te veel lawaai te maken.
Ga je overklokken?
Ik verwacht niet de noodzaak te hebben om over te klokken, wellicht dat de videokaart mits de koeling voor goede temperaturen zorgt licht overklokt word (alleen als er games zijn die de 1440p ultra high extreme settings niet op minimaal 60 fps kunnen draaien
Wat verwacht je van ons?
Mijn verwachting van jullie is een gedeelte adviesinwinning.
Moet ik voor AMD gaan of voor intel? Wat is de beste optie hierin?
Wat kan ik het beste swappen voor betere resultaten?
De huidige build is van tweakers afgeplukt - geen idee waarvan sorry | als ik de link weer vind geef ik credits
Kortom - hoe kan ik deze build perfectioneren om de meest snoeiharde prestaties te krijgen voor de beste prijs.
Hieronder het overzichtje
- bijgewerkt tot laatste reactie @SpeedQber
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan met deze configuratie te gamen, in eerste instantie op 1080p maar wil later upgraden naar 1440p. Qua games zal het uitkomen op:
- GTA V
- Rome total war 2
- Fortnite
- Dota 2
- Diablo 3
- Civ VI
Wat mag het systeem gaan kosten?
De absolute max prijs voor het systeem is 1200 euro, dat is incl. verzendkosten. (assemblage doe ik zelf)
Toetsenbord / muis / scherm heb ik zelf (scherm is op het moment krakkemikkerig maar heeft dvi / hdmi aansluiting en zodra het budget toe laat komt er een 1440p scherm aan.)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb sowieso minimaal een Nvidia 1070 8gb nodig om alles op ultra settings te laten lopen met minstens 60 fps. Tevens verwacht ik voor Rome Total War 2 hoge performance op 1 CPU core nodig te hebben (geweldige optimalisatie..)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk maakt mij niet uit. Alles kan en alles mag wat mij betreft
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zoek naar de meest duurzame / goedkoopste / stilste / beste systeem voor die prijs. Hij moet 24/7 kunnen draaien zonder dat ik wakker lig van het geluid (op mijn zolderkamertje..) Qua grootte van de kast boeit het mij precies niets, ik hoef ook geen glazen te hebben om de binnenkant te zien, zolang de luchtdoorvoer maar goed is en hij stevig door kan stampen zonder al te veel lawaai te maken.
Ga je overklokken?
Ik verwacht niet de noodzaak te hebben om over te klokken, wellicht dat de videokaart mits de koeling voor goede temperaturen zorgt licht overklokt word (alleen als er games zijn die de 1440p ultra high extreme settings niet op minimaal 60 fps kunnen draaien
Wat verwacht je van ons?
Mijn verwachting van jullie is een gedeelte adviesinwinning.
Moet ik voor AMD gaan of voor intel? Wat is de beste optie hierin?
Wat kan ik het beste swappen voor betere resultaten?
De huidige build is van tweakers afgeplukt - geen idee waarvan sorry | als ik de link weer vind geef ik credits
Kortom - hoe kan ik deze build perfectioneren om de meest snoeiharde prestaties te krijgen voor de beste prijs.
Hieronder het overzichtje
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-8400 Boxed | € 168,10 | € 168,10 |
| 1 | Gigabyte B360M D3H (rev 1.0) | € 78,58 | € 78,58 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G | € 595,- | € 595,- |
| 1 | Fractal Design Define S | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Arctic Freezer 33 | € 23,99 | € 23,99 |
| 1 | Kingston HyperX Predator HX426C13PB3K2/16 | € 184,- | € 184,- |
| 1 | Seasonic Focus Gold 450W | € 65,- | € 65,- |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 118,86 | € 118,86 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.303,43 | |