Airport extreme (A1143) overleden na aardlek eraf?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 14:35
Bij het klussen vanochtend is de aardlek in mijn woning eraf gegaan.
Na inschakelen ging alles weer aan, behalve mijn Airport Extreme. Het lampje aan de voorkant gaat niet branden. Ik zie alleen de lampjes van de UTP poorten knipperen als de voeding erin zit. deze heb ik doorgemeten en geeft nog mooi 12 volt.
Resetten helpt ook niet.

Wat kan er nog eventueel gedaan worden om te zien of ik hem weer werkend kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:42
Vrij weinig ben ik bang. Al zou ik eerder verwachten dat de voeding defect raakt dan de apparatuur zelf.
Het enige wat nog kan is een Hard Reset:

Voeding eruit en met een paperclip de Reset Knop voor 20 seconden indrukken.
Houd de knop ingedrukt en sluit de voeding weer aan.
Laat de knop los.

Als dit niet helpt, kun je beter een nieuwe halen.

Gezien de leeftijd van de airport kan het ook gewoon ouderdom zijn.

Als je handig bent, kun je misschien ook het de batterij vervangen. Kans dat dat gaat helpen is heel klein.
https://nl.ifixit.com/Dev...rPort_Extreme_Model_A1143

[ Voor 26% gewijzigd door debom op 19-04-2018 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-09 17:47
Had ooit precies zo'n geval met oude de platte ATC, interne voeding defect na jaren van dienst en een reboot na aardlekfout. Einde oefening, nieuwe gekocht.

[ Voor 22% gewijzigd door Theo74 op 19-04-2018 16:47 ]

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prutsky
debom schreef op donderdag 19 april 2018 @ 16:41:

Als je handig bent, kun je misschien ook het de batterij vervangen. Kans dat dat gaat helpen is heel klein.
https://nl.ifixit.com/Dev...rPort_Extreme_Model_A1143
Harde reset uitgevoerd. Kastje open gemaakt. batterij losgehaald, doorgemeten (gaf 2,9 Volt aan). terug geplaatst. heeft allemaal niet geholpen. RIP airport, het waren 14 mooie jaren...

Edit:
Na het doormeten van de Ampères van de adapter leek het erop dat deze toch stuk was. Ik vond nog een andere 12V 1,5A voeding die de Airport weer liet opstarten 8)
Ik weet alleen niet meer waar ik deze werkende voeding vandaan heb en ben een beetje bang dit ding 24/7 aan te laten staan.
Op ebay zijn we "genuine" airport voedingen te koop zie: link, maar ik vraag me af hoe goed (en dus niet brandgevaarlijk) deze zijn...

[ Voor 38% gewijzigd door Prutsky op 21-04-2018 15:22 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-09 02:18
Dit zijn de modellen met externe voeding right? Je zou er eentje van marktplaats kunnen trekken en dan kijken of het aan de voeding ligt. Heb je misschien voor een prikkie weer een werkende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:25
Die AirPort heb ik ook staan en heeft inderdaad een externe voeding, op iFixit staat dat een nieuwe voeding dit probleem (utp leds branden wel, airport zelf niet) inderdaad op heeft gelost voor velen.

Edit: Zie nu ook je edit! *O*

[ Voor 7% gewijzigd door Fuwor op 19-04-2018 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvdgraaff
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:50
Prutsky schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:03:
Ik weet alleen niet meer waar ik deze werkende voeding vandaan heb en ben een beetje bang dit dint 12/7 aan te laten staan.
Heb je een bijzondere rede waarom je denkt dat deze voeding onveilig is? Op zich zou iedere fatsoenlijke 12V met maximale stroom (1,5A in jouw geval) die groot genoeg is gewoon moeten werken.
Anders misschien eerst een paar dagen aanzien. Als het dan nog niet kapot is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:22

MsG

Forumzwerver

Foto van je voeding? Anders kan je gewoon bij de kringloop even kijken naar een kwaliteits switching power supply. Elk modern apparaat heeft dat wel tegenwoordig en vaak zit er bij modems en routers wel kwalitatieve 12 volts voedingen. Bij een routerupgrade van Ziggo waarbij je de oude router niet hoefde op te sturen bewaarde ik altijd de voeding. Zorg in elk geval dat de ampère hoeveelheid overeenkomt met de specificaties.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
MsG schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:31:
Foto van je voeding? Anders kan je gewoon bij de kringloop even kijken naar een kwaliteits switching power supply. Elk modern apparaat heeft dat wel tegenwoordig en vaak zit er bij modems en routers wel kwalitatieve 12 volts voedingen. Bij een routerupgrade van Ziggo waarbij je de oude router niet hoefde op te sturen bewaarde ik altijd de voeding. Zorg in elk geval dat de ampère hoeveelheid overeenkomt met de specificaties.
Het is denk ik een voeding van een externe harddisk:

Alternatieve 12V voeding voor Airport Extreme

Moet wel ergens tegen kunnen, maar de naam deed me wat huiveren >:)

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Fuwor schreef op donderdag 19 april 2018 @ 22:50:
Die AirPort heb ik ook staan en heeft inderdaad een externe voeding, op iFixit staat dat een nieuwe voeding dit probleem (utp leds branden wel, airport zelf niet) inderdaad op heeft gelost voor velen.

Edit: Zie nu ook je edit! *O*
waar lees je de oplossing dan (vervangen door nieuwe voeding)? vind alleen de benoeming van het probleem:

https://nl.ifixit.com/Tea...+Model+A1143+Teardown/438

[ Voor 3% gewijzigd door Vhond op 16-08-2018 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-09 19:15
Prutsky schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:03:
Na het doormeten van de Ampères van de adapter leek het erop dat deze toch stuk was. Ik vond nog een andere 12V 1,5A voeding die de Airport weer liet opstarten 8)
Ik weet alleen niet meer waar ik deze werkende voeding vandaan heb en ben een beetje bang dit ding 24/7 aan te laten staan.
1,5A is wat weinig. De oorspronkelijke voeding is 1,8A en wordt al aardig warm. Koop een universele voeding van minimaal 2A, dan kun je nog even van je Airport Extreme genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Koop een oude router switch etc ergens en pk daar de voeding van..

Overigens heb ik bij verhuizing mijn synology voeding met de modem meegestuurd (5a) en draait deze probleemloos op de 2a voeding die achterbleef
Pagina: 1