Badkamerrenovatie Advies Gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HajoK
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-05 16:18
Beste mede-tweakers,

Wij gaan in augustus verhuizen naar onze eerste koopwoning. Er zit hier wel een bestaande badkamer in, maar deze is afkomstig uit 1997, behalve het bad, de wastafel en de WC die we dus willen hergebruiken.

De badkamer beslaat 3.60m bij 2.26m en we willen deze opnieuw laten betegelen, en daarnaast willen we een nieuwe douche, radiator en een wastafelmeubel.

Het bad, het toilet en de wastafel zelf kunnen we nog gebruiken omdat die vrij nieuw zijn. Nou zijn we gisteren bij Baderie Utrecht geweest en hebben we daar gehoord dat de totaalprijs (demonteren, installeren en onderdelen) rond de 20k uit zou komen, wat mij behoorlijk aan de hoge kant lijkt, want zulke gekke dingen hadden we niet uitgezocht.

Komende week gaan we nog langs bij badkamerwarenhuis in Utrecht, maar ik denk dat het wellicht verstandiger is om de onderdelen los aan te schaffen en een loodgieter en tegelzetter in de arm te nemen qua kosten? Ik hoor graag andere tips of adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En nu? Elke badkamer-toko hanteert zijn eigen prijzen dus vergelijken staat je vrij.

Let wel; een badkamer leeghalen (inclusief alle bruikbare en niet-bruikbare spullen), kost bijna een hele dag. Daar komen kosten bij voor afvoeren van alle niet-bruikbare spullen. Daarna de muren strak trekken en alle hoeken/randen pas maken en kimband plakken, daarna betegelen; rustig 3 dagen werk (eentje voor strak trekken, eentje voor tegelen). Een beetje tegel kost je per vierkante meter tussen de 15 en 30 Euro voor de wanden en 20 tot 50 Euro voor de vloer; grof gerekend kom ik aan tegels dus al op 850 tot 1200 Euro uit.

Oh, en ik zit aan arbeidsloon nu al op 3 dagen x aantal werknemers x I dunno 45 Euro? Dat is al 1100 Euro per medewerker voor 3 dagen.

Dan nog je nieuwe spullen (en die zijn echt niet goedkoop), montage-materialen, maatwerk voor bad / douche / meubel / leidingen, alles inmeten en plaatsen, extra materialen. Een beetje Grohe-douche met kraan is 500, een beetje radiator 300 tot 1000, beetje meubel met lichtjes en softclose ook 500 tot 1000. Oh ja, 2 tot 3 dagen werk nog eens 1100 Euro per medewerker.

Oftwel; je vind 20K veel. Maar je post 0 specificaties van wat je hebt uitgekozen, hoeveel dagen er geraamd zijn etc. etc. etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HajoK
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-05 16:18
Bedankt voor het uitgebreide antwoord!

Punt is dat we hier zelf gewoon 0 ervaring mee hebben en dus niet weten wat voor ons de beste optie is. We hebben het huis alleen nog maar bij de bezichtiging gezien + foto's. Ik was wat dat betreft vooral benieuwd waar anderen in een dergelijke situatie voor gekozen hebben om dit uit te laten voeren: welke zaken, combinatie van zelf spullen kopen en vervolgens laten doen of juist niet.

In elk geval goed om dit te lezen, dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-05 10:29
Bij onze eerste koopwoning hebben wij de spullen uitgezocht bij Brugman (achteraf hadden we naar sanitair-direct ofzo moeten gaan) en een tennisgenootje (zzper timmerman) heeft de oude badkamer gesloopt en de nieuwe geïnstalleerd. Ook de WC beneden.

Badkamer was even groot, in het totaal zaten wij op 10 a 11K...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paragon93
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik zal even mijn ervaring van afgelopen jaar delen;
Starter, net een appartement gekocht met zeer outdated badkamer (+- 1,8m bij 4,5m).

Wat moest er gebeuren;
- Nieuw inbouwtoilet op andere plek
- Tegelen 60x60 vloer en 60x30 wanden (over oude tegels heen)
- Nieuw badkamermeubel
- Wandje maken om wasmachine/droger achter te verbergen
- Inloopdouche creeren
- Verlaagd plafond maken om spots in te verwerken
- Designradiator plaatsen incl leidingen er voor verleggen
- Diverse afvoeren en aanvoeren verleggen

Aankoop groot-materialen heb ik zelf gedaan bij de Hornbach;
(Glazen douchewand, inbouwreservoir, toilet, douche, tegels) (1100 euro totaal)
Badkamermeubel + spiegelkast bij de Ikea (400 euro)
Spots internet (120 euro)

Arbeid van alles bovenstaand, inclusief klein-materiaal, aansluitmateriaal, wand, tegellijm, voegmiddel, kitten, verlaagd plafond etc. door ZZP-er via internet gevonden (3800 euro)

Al met al dus een kleine 5,5k kwijt geweest voor een volledige verbouwing van de badkamer. Voor mij als starter ideaal, maar je moet er wel geduld voor hebben, veel uitzoekwerk, veel zelf vervoeren, en maar 1 zzp'er zorgt er voor dat hij 5 weken druk is geweest.

Trust me, I'm an engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:55
Deze maand is bij ons de nieuwe badkamer + 2 separate toiletten + entree/hal opgeleverd.
(Afmeting badkamer ongeveer 2,45 * 3 ofzo ? Weet niet precies)

Alles van A tot Z uitbesteed aan een design-keuken en bad toko. (Dus geen brugman/sanidirect/Ikea toestanden , with All respect ;-)

Enkele kenmerken:
Alles 60x60 tegels,
Inloopdouche, 120cm glazen wand
Mat wit bad (..enkel bad was al 2K)
Inbouwkranen (dus geen opbouw)
Designradiator
Deurkozijn vervangen (ivm andere draaiing van deur)
Op maat gemaakte kast

Een goede 25 K kwijt. Grofweg 13 K montage en 12 K spullen.
( + Nog wat bijkomende dingetjes zoals schilder (550EU), nieuw deurbeslagen (150eu) etc.)

Hierbij alles compleet gesloopt/ gestript, nieuwe leidingen, afvoer van puin, etc. Etc...

[ Voor 4% gewijzigd door fender89 op 19-04-2018 14:46 ]

Pagina: 1