Hoe forceer ik een bepaalde aspect ratio bij schermduplicati

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 23:09
Hallo iedereen

Ik heb een laptop met Win10 en een beamer. deze wil ik graag dupliceren.
Echter wil ik dat dit met een aspect ratio van 4:3 gedaan wordt.
Als ik in Windows scherm dupliceren instel, dat gaat de resolutie fixed naar 1366 x 768, dat werkt wel op m'n beamer, maar dan valt het beeld buiten het touchpanel dat aangesloten is. Echter is de resolutie dropdown grayed out vanaf dat ik dupliceren kies.

Dus de hoofdvraag: Hoe forceer ik een bepaalde aspect ratio bij schermduplicatie?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

En als je je scherm op je laptop nu eerst eens instelt op een 4:3 instelling (bijvoorbeeld 1024*768) voordat je kiest voor dupliceren?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:26

nelizmastr

Goed wies kapot

Dupliceren is dan ook niet bedoeld om een andere resolutie door te geven dan die waar je primaire scherm op staat. Je laptopscherm moet op 1024x768 of een andere 4:3 resolutie staan om dat ook op de beamer weer te geven.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
Jester-NL schreef op donderdag 19 april 2018 @ 11:16:
En als je je scherm op je laptop nu eerst eens instelt op een 4:3 instelling (bijvoorbeeld 1024*768) voordat je kiest voor dupliceren?
Dat probeerde ik ook, ik stelde bvb 800 x 600 in (om eens extreem te doen), maar die sprong dan automatisch terug naar 1366 x 768.
nelizmastr schreef op donderdag 19 april 2018 @ 11:52:
Dupliceren is dan ook niet bedoeld om een andere resolutie door te geven dan die waar je primaire scherm op staat. Je laptopscherm moet op 1024x768 of een andere 4:3 resolutie staan om dat ook op de beamer weer te geven.
Ik wil ook geen andere resolutie doorgeven, ik wil mijn laptop instellen op de juiste aspect ratio, nu verspringt die heel de tijd naar 1366 x 768, ook al duid ik een andere resolutie met de juiste aspect ratio aan.

Of is dit abnormaal gedrag van Windows?

Thanks voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Je klikt wel op toepassen neem ik aan zodra je de resolutie geselecteerd hebt? Selecteren en dan wegklikken laat de boel terugspringen (want je maakt het ongedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
nelizmastr schreef op donderdag 19 april 2018 @ 14:39:
Je klikt wel op toepassen neem ik aan zodra je de resolutie geselecteerd hebt? Selecteren en dan wegklikken laat de boel terugspringen (want je maakt het ongedaan).
Waar staat de knop toepassen in Win10? Dat zou het misschien kunnen zijn, als ik die knop zou vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Carharttguy schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 13:44:
[...]

Waar staat de knop toepassen in Win10? Dat zou het misschien kunnen zijn, als ik die knop zou vinden :+
Kennelijk bestaat dat niet meer :+ wordt automatisch toegepast met het verzoek tot behouden.

Pagina: 1