Haptic feedback/ trillen werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewiss1993
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-07 17:09
Hallo,

Sinds ik mijn Iphone 7 heb afgespoeld onder de kraan (heb ik vaker gedaan, en geen probleem) doet de Haptic feedback en trillen het niet meer. Dus het trillen van de homeknop, trillen bij 3D-touch, trillen bij ringtones of mute switch. Ook snap de telefoon er niks meer van als trillen bij bericht of bellen aan staat. Dan laat hij alleen de default ringtone horen bij elke ringtone keuze, ook gaat de ringtone niet over bij luid. Tevens gaat de wekker ook niet af als trillen bij wekker ingeschakeld is. Maar zodra trillen uit staat doen de ringtones het weer prima 8)7

Wat heb ik geprobeerd om dit op te lossen?
- Voelbare systeemsignalen (haptic feedback) aan en uit gezet. Incl. Hard reset.

- Herstel alle instellingen + reservekopie teruggezet
- Herstel alle instellingen + opnieuw ingesteld
- Wis all inhoud en instellingen + reservekopie teruggezet
- Wis all inhoud en instellingen + opnieuw ingesteld

- Hard Reset
- DFU Recovery Mode ( zoals hier gedemonstreerd: YouTube: How To: iPhone 7/7 Plus DFU Recovery Mode and Hard Reset)

Taptic Engine vervangen voor een nieuwe.

Maar helaas nog steeds geen resultaat. Ik weet het inmiddels niet meer wat het probleem kan zijn. :?

Wellicht dat één van jullie nog een optie heeft die ik niet geprobeerd heb? :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:13
Het is niet echt de bedoeling dat je het toestel afspoelt onder de kraan. De waterbestendigheid neemt na verloop van tijd af als gevolg van slijtage. Dat zou kunnen verklaren waarom het eerst wel goed ging en nu schade heeft veroorzaakt. Vochtschade wordt niet gedekt door garantie en de enige optie die Apple dan aanbiedt is om het toestel te vervangen voor €371,10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-07 08:06
dewiss1993 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 22:43:
Hallo,

Sinds ik mijn Iphone 7 heb afgespoeld onder de kraan (heb ik vaker gedaan, en geen probleem) doet de Haptic feedback en trillen het niet meer. Dus het trillen van de homeknop, trillen bij 3D-touch, trillen bij ringtones of mute switch. Ook snap de telefoon er niks meer van als trillen bij bericht of bellen aan staat. Dan laat hij alleen de default ringtone horen bij elke ringtone keuze, ook gaat de ringtone niet over bij luid. Tevens gaat de wekker ook niet af als trillen bij wekker ingeschakeld is. Maar zodra trillen uit staat doen de ringtones het weer prima 8)7

Wat heb ik geprobeerd om dit op te lossen?
- Voelbare systeemsignalen (haptic feedback) aan en uit gezet. Incl. Hard reset.

- Herstel alle instellingen + reservekopie teruggezet
- Herstel alle instellingen + opnieuw ingesteld
- Wis all inhoud en instellingen + reservekopie teruggezet
- Wis all inhoud en instellingen + opnieuw ingesteld

- Hard Reset
- DFU Recovery Mode ( zoals hier gedemonstreerd: YouTube: How To: iPhone 7/7 Plus DFU Recovery Mode and Hard Reset)

Taptic Engine vervangen voor een nieuwe.

Maar helaas nog steeds geen resultaat. Ik weet het inmiddels niet meer wat het probleem kan zijn. :?

Wellicht dat één van jullie nog een optie heeft die ik niet geprobeerd heb? :)
toon volledige bericht
Heb je de reparatie(s) zelf gedaan? Zo niet, waar heb je ze laten uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewiss1993
Volkan1984 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 23:04:
[...]

Heb je de reparatie(s) zelf gedaan? Zo niet, waar heb je ze laten uitvoeren?
Ik heb dit zelf gedaan, niet zo heel lastig via Ifixit stappen volgen :) garantie zat er toch al niet meer op. En dan is dit een goedkopere optie natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-07 08:06
dewiss1993 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 23:15:
[...]

Ik heb dit zelf gedaan, niet zo heel lastig via Ifixit stappen volgen :) garantie zat er toch al niet meer op. En dan is dit een goedkopere optie natuurlijk.
Dikke kans dat je op zich gewoon nog garantie had. Je had tenminste je telefoon kunnen langsbrengen bij een gecertificeerde reparateur. Nu heb je sowieso geen garantie meer en zit je per definitie met de gebakken peren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewiss1993
MelvinW schreef op woensdag 18 april 2018 @ 22:58:
Het is niet echt de bedoeling dat je het toestel afspoelt onder de kraan. De waterbestendigheid neemt na verloop van tijd af als gevolg van slijtage. Dat zou kunnen verklaren waarom het eerst wel goed ging en nu schade heeft veroorzaakt. Vochtschade wordt niet gedekt door garantie en de enige optie die Apple dan aanbiedt is om het toestel te vervangen voor €371,10.
Daarom zelf uitgevoerd :) goedkoper als vervangen. Leven zonder trillen lukt wel, maar toch fijn als je het hebt.
Pagina: 1