beste tweakers,
Op mijn woning wil ik zonnepanelen gaan plaatsen. Ik heb alleen een beetje hulp van jullie nodig te berekenen hoeveel panelen er op mijn dak passen.
- plan is om platdak volledig vol te leggen.
- ons huidigen verbruik is ongeveer 3500 kWh.
- bedoeling is om alles zelf aan te leggen.
- voorkeur naar panelen of type omvormer is er niet.
- er is ook nog een dakkapel die gebruikt kan worden.
- aansluiting is een 1x35A
maten platdak: 490x370
maten dakkapel: 350x115
zelf dacht ik aan een oost west opstelling van 3 panelen breed en dan 3 rijen \ / \ .
Op het platte dak bevinden zich 2 afvoeren, 1x cv en 1x mv en de buren hebben nog een mooie afvoer op hun dak staan die voor schaduw gaat zorgen.
Maar mischien zijn er nog wel betere opstellingen mogelijk op het dak. Mischien een schans van 2x4 richting zzw. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
omdat foto's meer zeggen dan 1000 woorden
(let niet op mijn paint skills

Op mijn woning wil ik zonnepanelen gaan plaatsen. Ik heb alleen een beetje hulp van jullie nodig te berekenen hoeveel panelen er op mijn dak passen.
- plan is om platdak volledig vol te leggen.
- ons huidigen verbruik is ongeveer 3500 kWh.
- bedoeling is om alles zelf aan te leggen.
- voorkeur naar panelen of type omvormer is er niet.
- er is ook nog een dakkapel die gebruikt kan worden.
- aansluiting is een 1x35A
maten platdak: 490x370
maten dakkapel: 350x115
zelf dacht ik aan een oost west opstelling van 3 panelen breed en dan 3 rijen \ / \ .
Op het platte dak bevinden zich 2 afvoeren, 1x cv en 1x mv en de buren hebben nog een mooie afvoer op hun dak staan die voor schaduw gaat zorgen.
Maar mischien zijn er nog wel betere opstellingen mogelijk op het dak. Mischien een schans van 2x4 richting zzw. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
omdat foto's meer zeggen dan 1000 woorden

[ Voor 3% gewijzigd door all-round op 18-04-2018 22:14 ]