Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamarsvin
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14-07-2024
Ik heb een nieuw moederbordje aangeschaft, een ASRock Z370M-ITX/ac. Ding wilde in eerste instantie niet starten, "no signal" op de monitor.

Maar na enig puzzelen kwam ik er achter dat na verplaatsen van de (enkele) DIMM van slot A naar slot B hij wel wilde starten.

Ik heb eerst Azerty ff een mailtje gestuurd om te vragen wat te doen, die geven aan RMA. Ze willen eerst beoordelen of ik het slot op een of andere manier zelf gesloopt heb of dat het om een bestaand defect gaat.

Mijn vraag is, kan ik hier eerst zelf naar kijken? Ik stuur hem liever niet (op eigen kosten) terug, dan een paar dagen wachten om te horen te krijgen dat het m'n eigen schuld was. Hoe zien ze het verschil tussen zelf gesloopt en bestaande fout?

Beste antwoord (via megamarsvin op 18-04-2018 23:03)

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-06 16:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Tja ik zou zeggen maak eens goede ingezoomde fotos van je DIMM sloten en plaats die hier. Kijk ook zelf of je geen beschadigingen ziet.

Als hij uit de verpakking komt en je klikt er een geheugenmodule in, test het systeem, verwisselde de module en test het nog een keer dan kun je niet veel verkeerd doen.

De module er hard induwen omdat hij niet goed zit dan zou je wat kapot kunnen maken maar in dat geval ben je gewoon echt bezig als een lompe boer. (En ik verwacht niet dat die hier op Tweakers zitten)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Niet... En volgens mij is het aan de leverancier om aan te tonen (met bewijs) dat jij dat gedaan hebt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 20-06 16:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Tja ik zou zeggen maak eens goede ingezoomde fotos van je DIMM sloten en plaats die hier. Kijk ook zelf of je geen beschadigingen ziet.

Als hij uit de verpakking komt en je klikt er een geheugenmodule in, test het systeem, verwisselde de module en test het nog een keer dan kun je niet veel verkeerd doen.

De module er hard induwen omdat hij niet goed zit dan zou je wat kapot kunnen maken maar in dat geval ben je gewoon echt bezig als een lompe boer. (En ik verwacht niet dat die hier op Tweakers zitten)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk niet alleen naar je DIMMsloten, ook naar de socket van je CPU. Daar zit de memory controller in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamarsvin
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14-07-2024
Frostbite schreef op woensdag 18 april 2018 @ 21:45:
Nouja het is niet de eerste keer dat ik ergens een DIMM in steek (ik stam nog uit het SIMM tijdperk zelfs.) Maar heb dit nog nooit gehad. Ik zal eens een paar foto's maken maar ik zag geen zichtbare beschadiging.
TERW_DAN schreef op woensdag 18 april 2018 @ 21:49:
Kijk niet alleen naar je DIMMsloten, ook naar de socket van je CPU. Daar zit de memory controller in.
CPU installatie ging eigenlijk heel makkelijk. Ben van vroeger gewend dat dat met een aardig gekraak gepaard kan gaan maar hoorde eigenlijk niks deze keer. Zal eerst ff naar de slots zelf kijken. Liever niet weer thermal paste schrapen als het niet nodig is.

EDIT: Pff sorry heren. Ik heb de DIMM toch nog maar een keer losgetrokken, goed in de slots geblazen en nog een keer ingeplugd, en nu doet hij het gewoon. Had het al een paar keer geprobeerd maar kennelijk toch niet goed aangedrukt ofzo. Excuses voor de verspilde tijd. :$

[ Voor 12% gewijzigd door megamarsvin op 18-04-2018 23:03 . Reden: Update situatie ]