Vraag

• jor177
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-11 07:17
Om ons huishouden van het papier af te helpen ben ik opzoek naar een tablet die gebruik van een stylus ondersteund. Ik zal geen meesterwerken gaan maken, maar mijn schrijfwerk zal zich beperken tot schetsen van grafieken en het maken van aantekeningen in pdf's.

Nu de iPad 2018 onlangs is gelanceerd viel mijn oog meteen daar op.
Vanwege de zeer aantrekkelijke prijs zijn er ook compromissen gedaan op het gebied van bijvorbeeld het scherm ten opzichte van de Pro-lijn. Zo reflecteert het scherm meer, en is de stylus-ondersteuning van mindere kwaltieit.

Echter vraag ik mij af in hoeverre de concurrentie (lees: Windows en Android) überhaupt aanwezig is.
Mijn concrete vraag is eigenlijk: Zijn er tablet-gebruikers die ook de sytlus-functie gebruiken? Zo ja, welk apparaat gebruik je en in hoeverre ben je tevreden over het apparaat?

Beste antwoord (via jor177 op 19-04-2018 18:12)

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Ik heb mij recent ook op deze markt georiënteerd voor een vergelijkbare usercase. Met alleen reviews gelezen ben ik tot de volgende bevindingen gekomen.
  • - de nieuwe ipad is een hele goede aanbieding.
  • - de ipad pro is 2x zo duur als de gewone ipad.
  • - een goed presterend Windows systeem met degelijke pen ondersteuning is 2x zo duur als een ipad pro.
  • - Android tablets, ongeacht prijs zijn geen serieuze optie, zowel hardwarematig als qua software moet je heel veel compromissen maken.

| live and give like no one else |

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Ik heb mij recent ook op deze markt georiënteerd voor een vergelijkbare usercase. Met alleen reviews gelezen ben ik tot de volgende bevindingen gekomen.
  • - de nieuwe ipad is een hele goede aanbieding.
  • - de ipad pro is 2x zo duur als de gewone ipad.
  • - een goed presterend Windows systeem met degelijke pen ondersteuning is 2x zo duur als een ipad pro.
  • - Android tablets, ongeacht prijs zijn geen serieuze optie, zowel hardwarematig als qua software moet je heel veel compromissen maken.

| live and give like no one else |

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Mijn moeder gebruikt een Microsoft Surface Pro 4 met de meegeleverde Stylus en is er zeer blij mee.
Zelf heb ik een iPad pro 2016 met Apple Pen, en merk dat ik de Pen eigenlijk nooit gebruik.

• jor177
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-11 07:17
Hartstikke bedankt voor deze inzichten. Mijn oog viel ook op de Samsung Galaxy Tab S3, maar ik ben uiteindelijk toch voor de iPad 2018 gegaan omdat ik van andere iPad eigenaren weet dat het appraat na 3 jaar nog lekker snel is, terwijl dat vanuit mijn eigen ervaringen met Android tablets totaal niet het geval is.