Advies aankoop beeldscherm voor casual gaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Soni
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-01 11:09
Beste Tweakers,

Allereerst mijn excuses voor het beknopte huiswerk wat ik heb gedaan voor deze vraag, ik wil het liefst binnen 24 uur een beslissing maken en zal het deze keer moeten doen met de kennis die ik momenteel bezit m.b.t. beeldschermen.

Toelichting:
Ik wil ooit een basis (desktop) game systeem gaan samenstellen en daarvoor ook het benodigde huiswerk verrichten maar op dit moment wil ik, op zeer korte termijn, een passend (game) scherm uitkiezen voor mijn huidige wensen en later voor het toekomstige basis gamesysteem.

Budget:
200€ (mits 300€ duidelijke meerwaarde kan bieden rekening houdend met het gehele scenario).

Op dit moment maak ik gebruik van een laptop met de volgende specs:

CPU: i5-8250U @ 1.60GHz
8GB ram
GeForce MX150
15,6" IPS (mat) fullhd (16:9)

Doel is om met deze laptop te starten op fullhd en om later een basis gamesysteem samen te stellen i.c.m. de nieuwe monitor.

Ik wil graag even dubbelchecken of mijn kennis juist is;

- Heeft het wel/geen zin om 60Hz scherm te kopen als je 60fps+ in game haalt? M.a.w.; als je gpu over de 60fps gaat, ga je daar alleen van profiteren op een, b.v. 120Hz of 144Hz scherm?

- Zo ja, dat zit ik te denken aan ee FreeSync scherm daar deze meestal wat goedkoper zijn G-Sync, maar aan de andere kant mijn huidige gpu is Nvidia (nog niet duidelijk of in het toekomstige systeem AMD of Nvidia zal komen). Wat is wijsheid?

- Ik zit te denken aan een 27" fullhd 144Hz FreeSyncs/G-Sync scherm. Toelichting; IPS is te hoog voor budget (of wellicht zit ik er naast), 2k scherm zal een gpu nodig hebben die buiten budget zal gaan vallen (ik denk dat je met high quality op 60fps+ op 2k toch snel aan een 1080 komt). Aan de andere kant; eye-candy heeft prioriteit boven competitieve gameplay (in de toekomst met nieuwe basis game systeem), dus wellicht is een 60hz/75hz voldoende en dan is IPS wellicht wel weer interessant. Wat is jullie mening?

- Sluit 27" goed aan bij fullhd of wellicht 24" beter? Of maakt dit niet uit qua verhouding inch/resolutie?.

- Wat is jullie mening over breedbeeld / curved? Ik observeer dat de meningen nog steeds verdeeld zijn hierover.

- Zijn er wellicht nog andere zaken die ik over het hoofd zie / rekening mee moet houden?

Nogmaals, excuses voor het ontbreken van eigen onderzoek en alvast bedankt voor eventuele feedback.

Mochten jullie concrete modellen willen adviseren, dan is dit uiteraard meer dan welkom.

Merci _/-\o_

Discord: Soni#2089 / Battle.net: Soni#2241

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Opdonderen met curved :P Ik kan er niet naar kijken maar dat is persoonlijk.

GTX1070 doet 1440p op 75+ fps.
GTX1060 kan 1080p op 60+ fps.

Let wel: in de meeste games. :)

Ik weet niet of €300 een net scherm oplevert. Binnen die prijsklasse zou ik dan toch voor een duurder TN-paneel gaan dan voor een IPS. Mogelijk kan je dan wel meer featurea zoals Sync, speakers, USB, whatever erin krijgen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Soniqueta schreef op woensdag 18 april 2018 @ 19:25:
200€ (mits 300€ duidelijke meerwaarde kan bieden rekening houdend met het gehele scenario).
IPS of VA, geen TN (lelijk beeld, het niet waard), en zorg ervoor dat je een monitor koopt die FreeSync ondersteunt. Zelfs al heb je nu geen AMD-kaart, je kan er in de toekomst een kopen en dan kan je spelen zonder dat je de hele tijd scheuren in het beeld ziet, zeker bij een lage refreshrate maakt dat veel verschil. Dat is het belangrijkste. IPS was 4 jaar geleden al niet meer duur (€200 1080p 60 Hz)! Verder moet je maar zien of dat je 1080p en 75 Hz. kan krijgen of misschien 1440p en 60 Hz. en wat je liever wil. Ik denk dat 1080p en 75 Hz. wel te doen moet zijn.
Bij VA heb je donkerder 'zwart' en minder licht licht, bij IPS heb je lichter licht en minder donker 'zwart'. IPS heeft wat betere kleuren.
Geen 27'' nemen, te groot voor 1080p. Ik heb er 1 gehad, ik raad het daarom niet aan.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2018 20:05 ]

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 19:29:
Opdonderen met curved :P Ik kan er niet naar kijken maar dat is persoonlijk.
Amen, ik ook niet. Drama is het.

• Soni
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2018 @ 19:53:
IPS of VA, geen TN (lelijk beeld, het niet waard), en zorg ervoor dat je een monitor koopt die FreeSync ondersteunt. Zelfs al heb je nu geen AMD-kaart, je kan er in de toekomst een kopen en dan kan je spelen zonder dat je de hele tijd scheuren in het beeld ziet, zeker bij een lage refreshrate maakt dat veel verschil. Dat is het belangrijkste. IPS was 4 jaar geleden al niet meer duur (€200 1080p 60 Hz)! Verder moet je maar zien of dat je 1080p en 75 Hz. kan krijgen of misschien 1440p en 60 Hz. en wat je liever wil. Ik denk dat 1080p en 75 Hz. wel te doen moet zijn.
Bij VA heb je donkerder 'zwart' en minder licht licht, bij IPS heb je lichter licht en minder donker 'zwart'. IPS heeft wat betere kleuren.
Geen 27'' nemen, te groot voor 1080p. Ik heb er 1 gehad, ik raad het daarom niet aan.
Thanks voor je feedback @Verwijderd :)

Nadat ik toch wat huiswerk gedaan heb en jullie feedback heb gelezen heb ik uiteindelijk besloten om voor ¨nu¨ een ¨budget¨ 24 inch IPS scherm aan te schaffen voor dagelijks gebruik/lichte gaming <> 2e scherm voor huidige laptop en in de toekomst wellicht een 2e, hoger segment, scherm voor de desktop.

Ik denk er over om voor nu geen FreeSync omdat mijn huidige gpu NVIDIA is en ik nog niet 100% zeker weet of ik voor een AMD gpu zal gaan voor de toekomstige desktop.

Indien jullie van mening zijn dat het tóch verstandiger is om het wel te doen, just in case, had ik deze optie gezien:
http://www.lg.com/us/monitors/lg-24MK430H-B-led-monitor (had hem nog niet gezien in de Pricewatch)

https://tweakers.net/pric...9g-p-zwart/specificaties/ (iets duurder dan vorige referentie)

Ik zat zelf aan de volgende BenQ opties te denken (ben woonachtig in Spanje en afhankelijk van lokale aanbod. Graag hoor ik jullie mening over de volgende opties;

https://tweakers.net/pric...70he-zwart/specificaties/ (VA)

https://tweakers.net/pric...70hm-zwart/specificaties/ (VA) (weet niet zeker wat het verschil is met de vorige referentie, dit modelijk lijkt een jaar ouder?)

https://tweakers.net/pric...406z-zwart/specificaties/ (AH IPS / mat)

https://tweakers.net/pric...2480-zwart/specificaties/ (IPS 76Hz) Zal de 76Hz meerwaarde bieden op mijn huidige gpu (Nvidia MX150)?

https://tweakers.net/pric...470h-zwart/specificaties/ (A-MVA, ouder model?)

https://tweakers.net/pric...70ml-zwart/specificaties/ (VA)

Nogmaals bvd voor eventuele feedback.

Verwijderd

Soniqueta schreef op woensdag 18 april 2018 @ 22:14:

Ik denk er over om voor nu geen FreeSync omdat mijn huidige gpu NVIDIA is en ik nog niet 100% zeker weet of ik voor een AMD gpu zal gaan voor de toekomstige desktop.
Jouw verlies! Je betaalt niet extra voor FreeSync dus ik zou het toch maar als parameter opnemen in de filters. Jij speelt spellen met 1080p, dan biedt AMD normaal gesproken (met normale prijzen) de betere opties qua grafische kaarten.

• Soni
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2018 @ 22:27:
Jouw verlies! Je betaalt niet extra voor FreeSync dus ik zou het toch maar als parameter opnemen in de filters. Jij speelt spellen met 1080p, dan biedt AMD normaal gesproken (met normale prijzen) de betere opties qua grafische kaarten.
Goede argumenten.

Zullen er geen risico´s (kunnen) ontstaan in het koppelen van een FreeSync scherm aan mijn Nvidia gpu m.b.t. stabiliteit / compatibiliteit?

Had je nog een mening over de LG FreeSync schermen die ik noemde in mijn vorige reactie?

[ Voor 8% gewijzigd door Soni op 18-04-2018 22:34 ]

Verwijderd

Soniqueta schreef op woensdag 18 april 2018 @ 22:33:
Zullen er geen risico´s (kunnen) ontstaan in het koppelen van een FreeSync scherm aan mijn Nvidia gpu m.b.t. stabiliteit / compatibiliteit?
Dus dat was de adders onder het gras, of de aap in de mouw. Ik vermoedde dat er iets speelde maar ik had geen idee wat.
Nee, er is geen enkel probleem met de combinatie van een FreeSync-monitor en een Nvidia-kaart! FreeSync werkt voor 100% met software, daar komt geen hardware aan te pas. Bij Nvidia-kaarten staat die software die FreeSync verzorgt uitgeschakeld, bij AMD kan je die inschakelen. Met andere woorden, FreeSync staat standaard uitgeschakeld en moet vanuit de driver worden aangezet. Het is dus technisch onmogelijk dat er een conflict ontstaat. Wat echter wel mogelijk is is dat Nvidia ooit nog eens FreeSync gaat ondersteunen, Nvidia hoeft immers enkel de driver te updaten om dat te doen.
Had je nog een mening over de LG FreeSync schermen die ik noemde in mijn vorige reactie?
Zet op een rijtje welke schermen dat zijn en ik zal er even naar kijken. Ik heb nu niet zoveel tijd.

• Soni
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2018 @ 22:55:
Zet op een rijtje welke schermen dat zijn en ik zal er even naar kijken. Ik heb nu niet zoveel tijd.
http://www.lg.com/us/monitors/lg-24MK430H-B-led-monitor (had hem nog niet gezien in de Pricewatch)

https://tweakers.net/pric...9g-p-zwart/specificaties/ (iets duurder dan vorige referentie)

[ Voor 5% gewijzigd door Soni op 19-04-2018 08:25 ]

Verwijderd

Die onderste heeft een probleem, het heeft slechts 6 bits voor de kleur, je wil een monitor met 8 bits voor de kleur hebben. Eigenlijk hoort dit gemeld te worden in de Pricewatch op Tweakers.
Kijk hier even naar: pricewatch: LG 24MP68VQ Zwart
Ik weet niet zeker of dat die 8 bits kleur heeft, dat moet jij nog even controleren. Op de pagina staat niet vermeld dat het 6 bits is maar ook niet dat het 8 bits is, ik vermoed dat het 8 bits is omdat LG over de andere monitor wel meldt dat het 6 bits is (juridisch indekken?) maar ik weet het niet zeker. Bij 6 bits kleur gebruiken ze een trucje om het meer op 8 bits kleur te laten lijken (visuele illusie) maar het is natuurlijk altijd slechter. Het wordt hier niet in detail uitgelegd maar voldoende dat jij er een idee van krijgt.
https://www.lifewire.com/...nd-bit-color-depth-833083
Ik weet niet of dat het daar wordt vermeld, in de praktijk zit je ook nog met andere problemen om het aantal kleuren te halen wat je wil halen, zo is het licht niet wit maar blauw, dat reageert met iets (volgens mij zwavel) om het een witachtige kleur te geven. Je hebt dus nooit 2*24 kleuren bij een 8 bits monitor, maar de kleur is wel minder goed bij een vergelijkbare 6 bits monitor en daar gaat het om.

Op dezelfde voet, fabrikanten maken het ook intransparant door verschillende colorspaces te gebruiken, houd daar rekening mee als je de kleurkwaliteit vergelijkt.
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/37/Colorspace.png

Verder betaal je bij duurdere modellen voor dingen die er waarschijnlijk niet toe doen (VGA-aansluiting bijvoorbeeld), voor dingen die er zeker niet toe doen (rotslecht geluid) en voor luxe die er wel toe kan doen (op hoogte verstelbaar zijn, een bevestingsmechanische om het op te hangen aan een mechanische arm voor als je meerdere monitors naast elkaar wil gebruiken).

Kies in ieder geval 8 bits kleur en 5 ms. responsetijd. Het beste kan je een paar modellen uitkiezen die daaraan voldoen en dan diverse reviews lezen.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2018 02:40 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze gemist?
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfoqra.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:03

Croga

The Unreasonable Man

Even samenvattend dus.....

- Je bent op zoek naar een scherm waar je zo heel af en toe een spelletje op gaat spelen op casual niveau
- Je wilt het ook gebruiken voor standaard computer werk
- Je wilt niet teveel uit geven.

Tip: Kies een formaat, kies een resolutie, kies een beeldscherm-methode (IPS/TN/VA/etc). Zet die in de pricewatch als filter, sorteer op laagste prijs en koop de goedkoopste waarvan je het merk een beetje vertrouwd (op dit moment betekend dat: Koop de goedkoopste).
De verschillen waar hier over gepraat wordt zijn voor dit gebruik nagenoeg allemaal geneuzel in de marge. Freesync gaat je niets opleveren. Zelfs IPS/VA/TN is niet heel erg belangrijk in deze prijsklasse. En kleurdiepte is al helemaal niet merkbaar.

Iedere 10 euro die je meer betaald dan het goedkoopste scherm gaat je mischien 0.5% meer kijkplezier opleveren. Dat is het simpelweg niet waard.

• Soni
dion_b schreef op donderdag 19 april 2018 @ 07:51:
Deze gemist?
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfoqra.

Move VB -> CAA
Thanks voor de tip @dion_b

De reden dat ik deze post had aagemaakt in Videokaarten en Beeldschermen is om de volgende tekst uit mijn bericht;

Ik wil graag even dubbelchecken of mijn kennis juist is;

- Heeft het wel/geen zin om 60Hz scherm te kopen als je 60fps+ in game haalt? M.a.w.; als je gpu over de 60fps gaat, ga je daar alleen van profiteren op een, b.v. 120Hz of 144Hz scherm?

- Zo ja, dat zit ik te denken aan ee FreeSync scherm daar deze meestal wat goedkoper zijn G-Sync, maar aan de andere kant mijn huidige gpu is Nvidia (nog niet duidelijk of in het toekomstige systeem AMD of Nvidia zal komen). Wat is wijsheid?

- Ik zit te denken aan een 27" fullhd 144Hz FreeSyncs/G-Sync scherm. Toelichting; IPS is te hoog voor budget (of wellicht zit ik er naast), 2k scherm zal een gpu nodig hebben die buiten budget zal gaan vallen (ik denk dat je met high quality op 60fps+ op 2k toch snel aan een 1080 komt). Aan de andere kant; eye-candy heeft prioriteit boven competitieve gameplay (in de toekomst met nieuwe basis game systeem), dus wellicht is een 60hz/75hz voldoende en dan is IPS wellicht wel weer interessant. Wat is jullie mening?

- Sluit 27" goed aan bij fullhd of wellicht 24" beter? Of maakt dit niet uit qua verhouding inch/resolutie?.

- Wat is jullie mening over breedbeeld / curved? Ik observeer dat de meningen nog steeds verdeeld zijn hierover.

Ik was van mening dat deze algemene vragen beter op hun plaats kwamen in Videokaarten en Beeldschermen.

• Soni
Croga schreef op donderdag 19 april 2018 @ 08:00:
Even samenvattend dus.....

- Je bent op zoek naar een scherm waar je zo heel af en toe een spelletje op gaat spelen op casual niveau
- Je wilt het ook gebruiken voor standaard computer werk
- Je wilt niet teveel uit geven.

Tip: Kies een formaat, kies een resolutie, kies een beeldscherm-methode (IPS/TN/VA/etc). Zet die in de pricewatch als filter, sorteer op laagste prijs en koop de goedkoopste waarvan je het merk een beetje vertrouwd (op dit moment betekend dat: Koop de goedkoopste).
De verschillen waar hier over gepraat wordt zijn voor dit gebruik nagenoeg allemaal geneuzel in de marge. Freesync gaat je niets opleveren. Zelfs IPS/VA/TN is niet heel erg belangrijk in deze prijsklasse. En kleurdiepte is al helemaal niet merkbaar.

Iedere 10 euro die je meer betaald dan het goedkoopste scherm gaat je mischien 0.5% meer kijkplezier opleveren. Dat is het simpelweg niet waard.
Bedankt voor je feedback @Croga

Het ligt iets anders (ik geef toe dat ik wat ben afgeweken van mijn originele vraagstelling). Ik gaf aan in pricipe tot 200€ te willen uitgeven voor een nieuwe monitor en ik denk dat de argumenten aangedragen door @Verwijderd sterk zijn; binnen dit budget is IPS mogelijk en wellicht ook met FreeSync waardoor een directe vervanging van de monitor bij aanschaf van het toekomstige desktop game systeem wellicht niet noodzakelijk zal zijn.

Sommige van de FreeSync schermen die me zijn opgevallen zijn 75Hz waar ik momenteel gebruik van maken met mijn huidige Nvidia gpu (met FreeSync uitgeschakeld).

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:03

Croga

The Unreasonable Man

Soniqueta schreef op donderdag 19 april 2018 @ 08:39:
Bedankt voor je feedback @Croga

Het ligt iets anders (ik geef toe dat ik wat ben afgeweken van mijn originele vraagstelling). Ik gaf aan in pricipe tot 200€ te willen uitgeven voor een nieuwe monitor en ik denk dat de argumenten aangedragen door @Verwijderd sterk zijn; binnen dit budget is IPS mogelijk en wellicht ook met FreeSync waardoor een directe vervanging van de monitor bij aanschaf van het toekomstige desktop game systeem wellicht niet noodzakelijk zal zijn.

Sommige van de FreeSync schermen die me zijn opgevallen zijn 75Hz waar ik momenteel gebruik van maken met mijn huidige Nvidia gpu (met FreeSync uitgeschakeld).
Nou, laten we het dan simpel houden:
Voor €119 heb je een 24" 1080p VA scherm
Voor €143 heb je een 27" 1080p IPS scherm
Voor €157 heb je een 25" 2560*1080 IPS scherm
Voor €196 heb je een 31.5" 1440p IPS scherm

Die verschillen gaan je oneindig veel meer kijkplezier opleveren dan Freesync, 8-bit kleur of welk detail dan ook.
- Ja, 27" 1080p is beter dan 24" 1080p
- Ja, 31.5" 1440p is beter dan 27" 1080p (en het verbaasd me hooglijk dat er onder de €200 geen 27" 1440p in non-TN te krijgen zijn...)
Alles gezegd en gedaan zou ik me, als ik jou was, niet focussen op de kleine details die gamers oh zo belangrijk vinden maar voor de niet-die-hard gamer eigenlijk helemaal niets toevoegen.....

• Soni
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2018 @ 02:29:
Die onderste heeft een probleem, het heeft slechts 6 bits voor de kleur, je wil een monitor met 8 bits voor de kleur hebben. Eigenlijk hoort dit gemeld te worden in de Pricewatch op Tweakers.
Kijk hier even naar: pricewatch: LG 24MP68VQ Zwart
Ik weet niet zeker of dat die 8 bits kleur heeft, dat moet jij nog even controleren. Op de pagina staat niet vermeld dat het 6 bits is maar ook niet dat het 8 bits is, ik vermoed dat het 8 bits is omdat LG over de andere monitor wel meldt dat het 6 bits is (juridisch indekken?) maar ik weet het niet zeker. Bij 6 bits kleur gebruiken ze een trucje om het meer op 8 bits kleur te laten lijken (visuele illusie) maar het is natuurlijk altijd slechter. Het wordt hier niet in detail uitgelegd maar voldoende dat jij er een idee van krijgt.
https://www.lifewire.com/...nd-bit-color-depth-833083
Ik weet niet of dat het daar wordt vermeld, in de praktijk zit je ook nog met andere problemen om het aantal kleuren te halen wat je wil halen, zo is het licht niet wit maar blauw, dat reageert met iets (volgens mij zwavel) om het een witachtige kleur te geven. Je hebt dus nooit 2*24 kleuren bij een 8 bits monitor, maar de kleur is wel minder goed bij een vergelijkbare 6 bits monitor en daar gaat het om.

Op dezelfde voet, fabrikanten maken het ook intransparant door verschillende colorspaces te gebruiken, houd daar rekening mee als je de kleurkwaliteit vergelijkt.
[afbeelding]

Verder betaal je bij duurdere modellen voor dingen die er waarschijnlijk niet toe doen (VGA-aansluiting bijvoorbeeld), voor dingen die er zeker niet toe doen (rotslecht geluid) en voor luxe die er wel toe kan doen (op hoogte verstelbaar zijn, een bevestingsmechanische om het op te hangen aan een mechanische arm voor als je meerdere monitors naast elkaar wil gebruiken).

Kies in ieder geval 8 bits kleur en 5 ms. responsetijd. Het beste kan je een paar modellen uitkiezen die daaraan voldoen en dan diverse reviews lezen.
Wederom bedankt voor je feedback @Verwijderd :)

Uieindelijk (omdat ik toch de conclusie heb getrokken dat er een grote kans zal bestaan dat er een Nvidia gpu in het toekomstige desktop systeem zal komen) heb ik voor een non FreeSync scherm gekozen.

Om precies te zijn (rekening houdend met het lokale, Spaanse, aanbod) >
https://tweakers.net/pric...2480-zwart/specificaties/
(IPS / 5ms / 8bit / 76Hz)

Bedankt voor het meedenken en ik zal zeker gebruik maken van je tips bij het samenstellen van het toekomstige desktop systeem _/-\o_

• Soni
Croga schreef op donderdag 19 april 2018 @ 08:49:
Nou, laten we het dan simpel houden:
Voor €119 heb je een 24" 1080p VA scherm
Voor €143 heb je een 27" 1080p IPS scherm
Voor €157 heb je een 25" 2560*1080 IPS scherm
Voor €196 heb je een 31.5" 1440p IPS scherm

Die verschillen gaan je oneindig veel meer kijkplezier opleveren dan Freesync, 8-bit kleur of welk detail dan ook.
- Ja, 31.5" 1440p is beter dan 27" 1080p (en het verbaasd me hooglijk dat er onder de €200 geen 27" 1440p in non-TN te krijgen zijn...)
Alles gezegd en gedaan zou ik me, als ik jou was, niet focussen op de kleine details die gamers oh zo belangrijk vinden maar voor de niet-die-hard gamer eigenlijk helemaal niets toevoegen.....
@Croga Bedankt voor de feedback en het meedenken ;)

Verwijderd

Croga schreef op donderdag 19 april 2018 @ 08:49:
Dat is enorm subjectief, je hebt grotere pixels maar als er kleiner letters staan dan zie je het beter. Het is maar waar je voorkeur naar uitgaat. Ik heb beide gehad en ik heb beide jarenlang gebruikt, mijn voorkeur voor 1080p gaat uit naar 24''. Hoe belangrijk FreeSync is hangt af van of dat je wel of niet een AMD-kaart in je systeem stopt in de toekomst en hoe traag of snel je waarnemingsvermogen is (hoe sneller hoe meer je alle tears ziet). 75 Hz. vs. 60 Hz. is enkel belangrijk voor gaming en maakt meer verschil als je een snel reactievermogen hebt dan als je een traag reactievermogen hebt. etcetera , het is nogal persoonlijk.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2018 10:42 ]

Pagina: 1