Goh.. No shit sherlock.

Anoniem: 37691 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 20:12:
[...]
Je mag altijd prive-gebruik maken van werk materiaal. Bijvoorbeeld een kopieermachine, scanner, printer, etc. Ook is prive-gebruik van computers niet te verbieden (al kan het zijn dat bepaalde computers alleen op netwerk kunnen, en niet naar internet).
[...]
En had je de PC gelockt?
[...]
En je thuis-PC?
[...]
Stond je thuis-PC aan? En je werk PC? Als ze beide uit stonden dan is mogelijk je session gekaapt.
Ik zou zeker aan DropBox vragen of ze kunnen zien vanaf welk IP dat gebeurd is (ze mogen hem niet geven ivm privacy). Je zou je thuis en werk IP aan ze kunnen doorgeven, en vragen of het vanaf een ander adres komt. Die vraag lijkt me juridisch legaal met ja/nee te beantwoorden.
[...]
Of je werk-PC was gehackt en de session gestolen toen hij aan stond?
[...]
Als de IT-ers (of stagiaire) daar iets mee van doen hebben zijn ze mogelijk strafbaar bezig, maar ik zou dat niet in de mond nemen! Dat zou een eerlijke verklaring kunnen belemmeren (en dus de rechtsgang, als nodig).
Het zou ook kunnen dat je werk-PC (of complete Windows domain) gehackt is. One ring to rule them all?!
Dan daarbij: Online (as in
power on) storage is geen backup. Ik heb een aantal disks voor (encrypted) offline backup's. Ik overleef een Cloud crash / removal, maar het kost wel wat tijd om te restoren i.v.m. beperkte upload.
Om een aantal antwoorden te geven:
En had je de PC gelockt?
In principe sluit ik de werk-PC altijd gewoon helemaal af als ik naar huis ga. Als ik tussentijds even weg ga dan lock ik mijn PC niet altijd (slechte gewoonte). Maar ik zit met 3 man op kantoor die allemaal boven mij staan in functie; ik vertrouw ze.
Als ik in de event history kijk van Dropbox, is de informatie echt helemaal niet juist. Er is nergens te zien wanneer wat verwijderd is. Alleen dat gisterennacht om 02:37 foto's zijn toegevoegd welke al waren aangemaakt om 17:42.
En je thuis-PC?
Mijn thuis-PC en smartphone waren 'veilig' verklaard door ESET en AVG. Mijn werk-PC heb ik nog niet gecontroleerd. Ik moet dat morgen meteen doen.
Stond je thuis-PC aan? En je werk PC? Als ze beide uit stonden dan is mogelijk je session gekaapt.
Mijn thuis-PC gaat altijd uit als ik ga slapen. Mijn werk-PC sluit ik altijd af als ik naar huis ga rond ~16.00. Het kan zijn dat ik het soms eens vergeet. Maar het is een redelijke routine als je naar huis gaat.
Ik heb Dropbox al een mail gestuurd om meer informatie en een rollback van mijn gegevens (aangezien ik niet mijn verwijderde bestanden kan terughalen).
Daarnaast zal ik de stagiaire vragen of hij het als grapje heeft gedaan. Ik hoop van wel, maar ik kan het me gewoon niet voorstellen. Dit soort dingen zijn niet grappig.
Ik ben niet zo thuis in de ICT terminologie. Maar ik kan met mijn werk e-mailadres (account) gewoon op elke vestiging van mijn werk inloggen op elke random werk-PC. Op mijn vaste werk-PC heb ik dan ook Dropbox geïnstalleerd. Dus als ik inlog op een andere PC dan mijn eigen in mijn kantoor, dan heb ik geen Dropbox erop staan.
Het is toch niet zo dat iedereen die op mijn werk-PC op mijn bureau inlogt met zijn eigen account (en dus op zijn eigen bureaublad en omgeving terecht komt), mijn Dropbox kan gebruiken omdat ik het op de PC heb geïnstalleerd?

Dan weet ik genoeg..
Update;
Dit zou niet kunnen. Tevens zijn Dropbox instellingen aangepast. Dit kan alleen in de browser in 'Mijn account'. Dus mijn sessie moet wel gekaapt zijn (wellicht op mijn werk-pc) terwijl ik vergeten ben geweest mijn werk-pc uit te loggen of te locken.
Ik laat het even rusten. Ik hoop dat alles goed komt morgen.
[
Voor 17% gewijzigd door
Cheezborger op 18-04-2018 20:55
]