Toon posts:

NetBIOS & Sygate

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een LANnetje met Sygate als inet sharing service. Op de website van Sygate staat een testertje om te kijken of je firewall in orde is. Helaas komt 'ie aan met een fout op poort 139: Het NetBIOS poort staat open. :`(

1) Weet iemand hoe dat poort dicht moet? Bij voorkeur met de Sygate Firewall die bijgeleverd is?

2) Is die firewall van Sygate wel zo'n goede?

Groetjes,

Storm

Verwijderd

heej

ik had hetzelfde probleem als wat jij hebt. Ik heb toen ook eerst wat zitten te klooien met mijn pc maar die NETBios bleef openstaan.

Ik heb toen SyGate Personal Firewall 4.0 gedownload en die doet het perfect. Gewoon installeren en wanneer je ergens mee gaat connecten op het internet krijg je een bericht met of je dat mag. Dan kun je kiezen tussen de keuzes ja of ja voor altijd of nee. Hartstikke makkelijk. Je kunt alles ziet wat er bezig is.

Ik vind het een aanrader dus downen en alle poorten zijn dicht *D.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Da's nou juist het probleem ben ik bang. Sygate firewall draait al. Security staat op high maar ik wordt niet wijs uit de settings: nergens staat iets van: knal poort 139 dicht :'(

Dus mijn probleem blijft helaas. En weet ook iemand hoe dat zit met NetBIOS. Dat heeft toch niks met TCP/IP te maken?!????

• venomous
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 22:25
Als je windows client aanmelding hebt gebind met het tcp/ip protocol voor de internet kant van je netwerk dan blijft die poort open als je een slechte firewall hebt

Specs