Beeldschermen vallen uit, pc blijft het doen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-08 13:00
Beste,

De afgelopen paar dagen heb ik het volgende, terugkerende probleem:
Soms (kan variëren van na 10 minuten tot een paar uur) vallen mijn beeldschermen uit. Het geluid blijft spelen, de lampjes van m'n toetsenbord (numlock etc) reageren gewoon.

Hoe kom ik erachter waar dit precies aan ligt? De grafische kaart lijkt me een voor de hand liggende, of mss de voeding die te weinig levert aan de grafische kaart. Of is het misschien de PCI-e aansluiting op het moederbord. Ik heb trouwens een 970.

Ik heb reeds meerdere keren de drivers opnieuw geinstalleerd. Onder andere via Display Driver Uninstaller van Guru3d, maar dit heeft niet geholpen.

Het gebeurd voornamelijk, maar niet altijd tijdens het gamen, in dit geval Kerbal Space Program.

Ik heb de gratis versie 3dmark gedraaid, hieronder temperaturen tijdens deze benchmark. Alles bleeft het tijdens de benchmark gewoon doen.

Temps

Mijn voornaamste vraag is hoe ik kan uitvogelen bij welke component het probleem zit, (of mss toch de drivers?). Als iemand me iets verder op weg zou kunnen helpen zou dat erg fijn zijn.

Steam

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

99% kans is dat het je kabel(s) zijn en bv connectoren die net niet goed vast zitten .. zeker als er verloopjes tussen zitten.

Als je pc hangt/grafische kaart het is crasht het systeem (eerder) .. en connecters op je moederbord/monitor is mogelijk maar gezien meerdere monitors .. hmm ..

Ik heb dit gedrag vaker gezien, van alles gemonitord .. en uiteindelijke fix andere kabel van 10,- .. (na velen uren verkwanseld aan onderzoeken) ..
les: denk simpler

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
Had niet aan de connectors gedacht omdat beide monitoren uitvallen, of raakt als één monitor de connectie verliest de boel zo in de war dat ze het beide opgeven? Zal eens gaan zoeken of ik nog andere kabels heb liggen. Thanks voor de tip iig!

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
[b][message=54944855,noline]

Als je pc hangt/grafische kaart het is crasht het systeem (eerder) .. en connecters op je moederbord/monitor is mogelijk maar gezien meerdere monitors .. hmm ..
Had op één na alle schermen van mn pc gehaald en dit leek even te werken, maar nu is het probleem weer terug.
Heb in windows (7) naar de Reliability Monitor gekeken, en daar wordt het omschreven als een video hardware error, wat (helaas) toch klinkt als de grafische kaart.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
Heb gister zo'n beetje m'n hele pc uit elkaar gehad en alle interne kabels opnieuw aangesloten.
Tevens de boel stofvrij gemaakt, heb de voeding open gehad, zat een boel stof in.

Daarna een paar uur lekker gegamed en hij was niet uitgevallen, het lijkt er dus op dat dit voldoende was.

Weet nu niet of het aan stof lag ergens (mss werd de psu te warm) of dat toch een connector ergens niet goed zat, maar in ieder geval lijkt het nu gefixt, thanks voor je hulp!

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Polbeer91 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:30:
[...]

Heb gister zo'n beetje m'n hele pc uit elkaar gehad en alle interne kabels opnieuw aangesloten.
Tevens de boel stofvrij gemaakt, heb de voeding open gehad, zat een boel stof in.

Daarna een paar uur lekker gegamed en hij was niet uitgevallen, het lijkt er dus op dat dit voldoende was.

Weet nu niet of het aan stof lag ergens (mss werd de psu te warm) of dat toch een connector ergens niet goed zat, maar in ieder geval lijkt het nu gefixt, thanks voor je hulp!
Eerlijk gezegd had ik ook niet aan "stof" gedacht maar als het werkt :) overgens stofvrij met een kwast en stofzuiger ? btw je hebt ook "pijp borstels" soms te vinden bij de goedkope meuk toko (action ofzo) die in de wat vervelendere hoekjes komen .. maak eerst het stof los en zuigen of blazen (bv elektrisch opblaas pomp voor luchtbedden met smalste opzet stuk .. :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
vso schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:36:
[...]

Eerlijk gezegd had ik ook niet aan "stof" gedacht maar als het werkt :) overgens stofvrij met een kwast en stofzuiger ? btw je hebt ook "pijp borstels" soms te vinden bij de goedkope meuk toko (action ofzo) die in de wat vervelendere hoekjes komen .. maak eerst het stof los en zuigen of blazen (bv elektrisch opblaas pomp voor luchtbedden met smalste opzet stuk .. :)
Stofzuiger, kwastje, tandenstoker, en een goed stel longen. Niet dat alles weg is, maar in vergelijking met hoe het eruit zag is het heel veel beter.

Steam

Pagina: 1