Mijn vraag
...
Binnenkort gaat het er toch echt van komen en dan komt er een Sony 4K TV, Er is al een Apple 4K TV, Netflix 4K abbo en nu nog het fenomeen UHD Blu-Ray.
Omdat ik niet gelijk een fullsize UHD Blu-Ray speler wil kopen ben ik aan het kijken of mijn pas 1 jaar oude HTPC misschien een upgrade kan krijgen.
Ik wil dus graag mijn HTPC upgraden met een Pioneer BDR-211 UHD Blu-Ray drive.
Relevante software en hardware die ik nu gebruik
...
Behuizing: Cooler Master Elite 130
PSU: Cooler Master Real Power 550W
Mobo: Asus H170I Pro (Mini-ITX)
CPU: Intel i7 7700K (7e generatie)
RAM: 32GB (2x16GB) DDR4 Corsair
SSD: Plextor M5 Pro 256GB
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Waar ik dus achter ben is dat UHD Blu-Ray nogal wat eisen met zicht mee brengt zoals:
Minimaal een:
Intel CPU van de 7e generatie
Windows 10
GPU: Intel HD Graphics 630
RAM: 6 GB
HDMI 2.0 A
HDCP 2.2
HDR
Moederbord: Intel chipset 200 Series of hoger/nieuwe met HDCP 2.2/HDMI 2.0 A, al komt deze eis niet in elk lijstje voor.
Met de CPU zit ik dus safe, met mn 32GB RAM ook, Windows 10 Pro heb ik nog een licentie liggen dus dat is ook geen probleem.
Maar dan,.. van mijn moederbord weet ik niet zeker of die de rest in huis heeft.
Asus zegt wel bij HDMI "Supports HDMI with max. resolution 4096 x 2160 @ 24 Hz / 2560 x 1600 @ 60 Hz", maar over HDMI 2.0A en HDCP is er niks te vinden.
Is dit eventueel op de lossen door er een grafische kaart in te prikken die deze eisen allemaal wel heeft?, of blijft mn moederbord dan de bottleneck?
Zijn er misschien nog meer eisen aan het afspelen van UHD Blu-Ray op een PC?
Mijn dank is groot
...
Binnenkort gaat het er toch echt van komen en dan komt er een Sony 4K TV, Er is al een Apple 4K TV, Netflix 4K abbo en nu nog het fenomeen UHD Blu-Ray.
Omdat ik niet gelijk een fullsize UHD Blu-Ray speler wil kopen ben ik aan het kijken of mijn pas 1 jaar oude HTPC misschien een upgrade kan krijgen.
Ik wil dus graag mijn HTPC upgraden met een Pioneer BDR-211 UHD Blu-Ray drive.
Relevante software en hardware die ik nu gebruik
...
Behuizing: Cooler Master Elite 130
PSU: Cooler Master Real Power 550W
Mobo: Asus H170I Pro (Mini-ITX)
CPU: Intel i7 7700K (7e generatie)
RAM: 32GB (2x16GB) DDR4 Corsair
SSD: Plextor M5 Pro 256GB
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Waar ik dus achter ben is dat UHD Blu-Ray nogal wat eisen met zicht mee brengt zoals:
Minimaal een:
Intel CPU van de 7e generatie
Windows 10
GPU: Intel HD Graphics 630
RAM: 6 GB
HDMI 2.0 A
HDCP 2.2
HDR
Moederbord: Intel chipset 200 Series of hoger/nieuwe met HDCP 2.2/HDMI 2.0 A, al komt deze eis niet in elk lijstje voor.
Met de CPU zit ik dus safe, met mn 32GB RAM ook, Windows 10 Pro heb ik nog een licentie liggen dus dat is ook geen probleem.
Maar dan,.. van mijn moederbord weet ik niet zeker of die de rest in huis heeft.
Asus zegt wel bij HDMI "Supports HDMI with max. resolution 4096 x 2160 @ 24 Hz / 2560 x 1600 @ 60 Hz", maar over HDMI 2.0A en HDCP is er niks te vinden.
Is dit eventueel op de lossen door er een grafische kaart in te prikken die deze eisen allemaal wel heeft?, of blijft mn moederbord dan de bottleneck?
Zijn er misschien nog meer eisen aan het afspelen van UHD Blu-Ray op een PC?
Mijn dank is groot
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!