Toon posts:

Video-8 of digital cam???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil van de week een camera kopen en nu weet ik niet wat beter is een gewone of een digitale camera. Wel weet ik dat digitaal duurder is ;) Ik wil wel flink gaan editten op mn pc (niet als een pro) maar gewoon knippen en plakken met VirtualDub of premiere ofzo. Ik heb wel een Tvin op mn geforce zitten. Heb ik dan genoeg aan een gewone camera? Of kan ik beter een digital kopen waar al meteen een pci kaart bij zit etc etc.

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Gebruik ff search ... er zijn erg veel topics geweest over dit onderwerp.

zoals deze bijvoorbeeld

Suc6

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de moeite maar ik bedoelde FILMcamera niet foto :)

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
ik heb hier zo'n sony camcorder pc4 is heel gaaf maar als ik jou was zou ik dan de pc5 nemen kun je ook meteen foto's nemen

en als je dat niet wilt is de pc4 ook een leuek alleen dat is dan meteen zo'n kleine :)

ik heb geen ervaring met hi8 maar ik kan wel zeggen dat digitaal heel relaxed is :)

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op zondag 15 juli 2001 19:03 schreef Gladiator het volgende:
bedankt voor de moeite maar ik bedoelde FILMcamera niet foto :)
LOL ff doorlezen verder op in die draad gaat het gewoon over VIDEO camera, de eerste antwoorden waren ook allemaal in de war ... er staan echt nuttige tips in. ;)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Iets meer als een jaar geleden hebben wij een Hi8 XR cam gekocht.. de digitale versies waren toen nog erg duur en kwaliteit van de de minder duren (digital 8) was erg slecht.

Het grote voordeel van digitaal is wel dat je het gewoon erg makkelijk en mooi via de computer kan bewerken, met een normale cam kan dat ook wel, maar dan heb je weer een capturekaart nodig en je hebt toch wel kwaliteitsverlies, wat je bij firewire niet hebt.

Als je dus van plan bent het veel met je computer te bewerken zou ik dus een digitale nemen (en dan het liefst een echte, dus geen digital 8).

[edit]
Na je post even goed gelezen te hebben (dat doe ik niet altijd de eerste keer :)) zou ik misschien toch voor een analoge gaan. Ik doe ook af en toe een beetje bewerken en met de tv-in van mijn Asus krijg ik best goeie kwaliteit.
Ik zou wel echt een XR nemen, dus geen gewoon Hi8 of zelfs Video 8. XR staat voor extended resolution, dan heb je 560k beeldpunten ipv 320k en dat verschil is goed te zien. Het werkt overigens wel met gewone Hi8 bandjes.

Verwijderd

Topicstarter
noem eens een mer met dat XR ipv High-8?
want ik heb bij sony een paar fijne cams zien staan maar die zijn dus allemaal high8..

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
CCD-TRV 66E

Afbeeldingslocatie: http://www.net-power.de/expert/produkte/video/ang_camc/TRV66E_.jpg

Verwijderd

Topicstarter
en noem nog es een winkel :9~

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Als je in de buurt van Utrecht woont kan je eens bij Steenweg langs gaan (aan de Steenweg). Oogt als een radio/tv dozenschuiver, maar de afdeling camcorders is er erg goed. Als je een beetje op een stil moment gaat nemen ze ruim (1 uur of zo) de tijd voor je. Als je op een druk moment gaat ook, maar dan moet je dus lang wachten voordat je aan de buurt bent. kennelijk vinden ze hun werk leuk, want ze geven goede voorlichting (met demo's etc.) en hebben een redelijk assortiment. Zelf heb ik er een Canon MV30 gekocht (Fl 2999), vanwege de optische stabilisatie en de betere lenzen (dan Sony K.Zeiss).
Ook niet slecht is een aanbieding van Correct (Rotterdam): een JVC GR-DVL9800 voor 2999 (ipv 4699) Heeft een hoop toeters en bellen.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

wat is je budget?

Er bestaat trouwens ook nog zoiets als Digital 8, is een tussenweg (8> maar dat is geloof ik net zo geflopt als DCC van philips.

Neem iig geen high 8 want die beeldqualiteit is gewoon zware ruis. DV is handig als je analoog gaat editen want dat houdt zn kwaliteit, en kan je met tijdcode werken die er standaard op wordt geschreven. Als je digitaal wil editen (ik weet niet eens OF je wel wil editen) heb je nix aan tijdcode omdat dat alleen handig is bij het maken van videoclips enzo maar heb je wel lekkere aansturing door je computer... 8-) tis maar waar je voor kiest maar ik zou zeggen: Digitaal!!!

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 22:37 schreef Bigs het volgende:
CCD-TRV 66E

plaatje
CCD rules! Als er iets goed is is het CCD op een digi-cam. Bij CCD geldt: "What u c is what u get"

Verwijderd

Topicstarter
ik ga voor de duurste in die sony serie :)

bedankt allen.

Verwijderd

http://64.14.40.97/images/products/type2/dcrtrv130.jpg

ik heb deze de sony trv130, met firewire kaart, echt roelend ding! :)

Verwijderd

He 007..... wat zit je toch een hoop onzin uit te kramen!

De Sony TRV 87 HI8 kan gebruik maken van XR tapes.

Verwijderd

Ik zou voor dv gaan, practisch geen verlies bij het editen, geen last van kleurverschuiving enz.

Als je de juiste firewire-kaart koopt (let op de chipset, bv texas instruments) en software ,Premiere of MediaStudioPro kan je de camera ook perfect vanaf de pc aansturen!

Koop het liefst een camera ook met dv-in (sommige capture-kaarten, zoals van canopus verlangen dit)

Digital 8 of DV(mini), bij digital 8 kan je ook de oudere analoge Hi8 tapes bekijken! En DV? betere loopwerk? (de duurdere camera's zijn allemaal DV's)

Enne CCD (charge coupler device), haha zit in elke camera. In de hele dure zitten er 3 voor elk kleur 1 (RGB) voordeel?, minder ruis in het donker oa.

Lees ook dit dan heb je ook niks meer te vragen (in het duits) http://www.edv-tipp.de/docs/einstiegsseite.htm

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op maandag 16 juli 2001 02:41 schreef Gladiator het volgende:
ik ga voor de duurste in die sony serie :)
De Sony DCR VX2000 Wauw, die is 11635 gulden en 60 cent.

De DCR TRV30 is ook wel aardig.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Pagina: 1