Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Galard0
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 16-01-2019
Goededag,

Sinds kort heb ik een Huawei P10 lite, een fijne telefoon maar 1 irritant ding.

Indien ik een link krijg toegestuurd in Whatsapp, bijvoorbeeld naar een website of een Tikki, dan opent er een kleine pop-up en niet de juiste app, Chrome of de betaalapp. Dit is zwaar irritant omdat veel sites het zo niet doen en Tikki's ook niet werken |:( .

Ik heb reeds de standaardwaarde hersteld, de app helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, Chrome als standaard browser ingesteld maar niets helpt :?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. _/-\o_

Gr

Beste antwoord (via Galard0 op 27-04-2018 18:16)

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21:47
quote:
Galard0 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 16:04:
dus daar zit het probleem?
hoe verhelp ik het?
Heb je daar nu "Openen in Setup Wizard" staan of niet? Als dit wel zo is dan even naar Settings->Apps->Menu->Systeem weergeven, dan even Setup Wizard zoeken en deze uitschakelen. Andere optie is je telefoon terugzetten naar de fabrieksinstellingen en nogmaals de setup doorlopen, de kans dat je deze bug triggert is erg klein.

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:40

rens-br

Moderator Mobile & IN
@Galard0 welkom op Tweakers.

Wat voor pop-up krijg je precies, kun je daar een screenshot van posten? (upload die naar bijv. imgur.com en post de afbeelding hier)

• Galard0
Hoi Rens,

thanks.

Bijgevoegd de link: https://imgur.com/a/iNbOl

Het lijkt of Whatsapp de link opent binnen whatsapp

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:40

rens-br

Moderator Mobile & IN
@Galard0 Het lijkt een beetje op PIP (picture-in-picture) wat voor link probeerde je hier te openen en wat gebeurd er als je op de drie streepjes klikt?

• Galard0
Dit is een link naar een website. De 3 streepjes zijn van het menuknopje op de website. Doordat javascript niet werkt doet de website het niet. Bij links naar andere sites zie je wel de website maar bij het openen van een link naar een Tikki zie alleen maar een wit vakje.
Ik wil dat whatsapp bij een link gewoon chrome opent, zoals op andere telefoons.

• hcQd
Als je iets opzoekt met de Google zoekbalk en vervolgens op de drie puntjes rechtsbovenaan klinkt, wat staat er dan helemaal onderaan het menu, dit zou normaal "Openen in Chrome" moeten zijn.

• Galard0
dan komt er onder in het menu te staan: " mede mogelijk gemaakt door Chrome"

• hcQd
Dat is geen onderdeel van het menu, dus daar net boven. Zoals ik al zei, normaal staat daar "Openen in Chrome", maar door een heel obscure bug komt daar soms "Openen in Setup Wizard" te staan.

• Galard0
hoe verhelp ik het?

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 18-02 21:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

quote:
hoe verhelp ik het?
https://support.google.co....Platform%3DAndroid&hl=en ?

Tenminste, dan kan je Chrome instellen als default browser en zou je de pop-up/vraag niet meer moeten krijgen.

Xbox Live: OctagonQontrol

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• hcQd
quote:
hoe verhelp ik het?
Heb je daar nu "Openen in Setup Wizard" staan of niet? Als dit wel zo is dan even naar Settings->Apps->Menu->Systeem weergeven, dan even Setup Wizard zoeken en deze uitschakelen. Andere optie is je telefoon terugzetten naar de fabrieksinstellingen en nogmaals de setup doorlopen, de kans dat je deze bug triggert is erg klein.

• Galard0
Heren, bedankt!!!!! hets is opgelost, lag aan die wizard.

• Babygirl0909
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 26-01-2019
Ik heb hetzelfde probleem, maar het lukt mij niet om die wizard te vinden. Kan iemand me stapsgewijs helpen?

Alvast bedankt!
hcQd schreef op donderdag 19 april 2018 @ 16:15:
[...]

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True