ASUS STRIX GTX 980ti non oc throttelt bij lage temps,flashen

Pagina: 1
Acties:
  • 340 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 14:24
this is my card STRIX-GTX980TI-DC3-6GD5-GAMING

Im having some issues with throttling when temps are low I have power and temp limit to the max 110% / 95C and overclocked my card 200 core and 200 memory with no volts adjusted and its all very stable and the temps are good!

often at 60 to 65 C my cards starting to throttle to stock speeds and before I even had it was downclocking to 800 mhz and stayed there a while when the temps was getting even below 60C. I have custom fan settings and its better then the just auto fan. my fans will spin pretty high when its starting to get higher temps. This frustrates me and idk how this goes. sometimes when it throttles I see in gpu-z also that it says at Perf Reason that my card is idle when I actually have my game running...

Now I am getting really curious that I want to maybe flash my card and I dont know if this will fix my problem but I want to flash it to the STRIX OC card "STRIX-GTX980TI-DC3OC-6GD5-GAMING"

As it is totaly the same card can I flash it to that one? I have here 2 websites from techpowerup where I can get the vbios

https://www.techpowerup.com/gpudb/b3...irectcu-iii-oc
https://www.techpowerup.com/gpudb/b3...i-directcu-iii

Also I my current vbios is not the first release but the 84.00.4B.00.04
I bought this card used ... or is it better to flash it back to previous vbios?

I dont know what to do here

https://www.techpowerup.com/vgabios/...ze=6144&since=

Those are the drivers that I can download

PS: As the temps are good, I did change thermal compound paste from this gpu, maybe I put to little ammount of paste and not the entire chip is making good contact that some cores on the card is getting hotter like as an cpu? If that is the case maybe I need to put more to see if that helps but i dont know if this can be the case.

Reageren mag trouwens in nederlands :P

[ Voor 1% gewijzigd door skozaa op 18-04-2018 11:09 . Reden: Toevoeging ]

Trusted

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

skozaa schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:08:

Je topicstart ook (namelijk bij voorkeur)... ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
MAX3400 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:09:
[...]

Je topicstart ook (namelijk bij voorkeur)... ;)
Als ik je goed begrijp bedoel je dus dat ik alles in NL had moeten voorwoorden? Dan mijn excuus maar ik wilde graag alles snel posten en snel antwoord :D heb ook op grote internationale forums gepost in t engels

Trusted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 16:34
En is de GPU usage wel 100%? (Of in ieder geval boven de 90%)

[ Voor 37% gewijzigd door Bennnie op 18-04-2018 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
Hey nee ik zag bij gpu-z dat de load tussen de 40 en de 50 % was... toen zei ook de perf cap reason IDLE!

en dit terwijl ik gewoon aan het gamen was ( GAME: RUST )

Trusted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bennnie
In dat geval klokt je kaart gewoon terug om stroom te besparen. Dat de kaart niet volledig belast word ligt niet aan de videokaart, maar aan de game. Mogelijk is er een cpu bottleneck, of de game is niet goed geoptimaliseerd om volledig gebruik te maken van alle resources(iets wat volgens mij van toepassing is bij rust). Ik weet bijna wel zeker dat dit probleem zich niet voor zal doen in een andere game of met een benchmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
Bennnie schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:27:
In dat geval klokt je kaart gewoon terug om stroom te besparen. Dat de kaart niet volledig belast word ligt niet aan de videokaart, maar aan de game. Mogelijk is er een cpu bottleneck, of de game is niet goed geoptimaliseerd om volledig gebruik te maken van alle resources(iets wat volgens mij van toepassing is bij rust). Ik weet bijna wel zeker dat dit probleem zich niet voor zal doen in een andere game of met een benchmark
Oke heel erg bedankt voor je antwoord! Volgens mij zou je best gelijk kunnen hebben want in overwatch worden de temps ook wat hoger, ik wil het nog een keer echt goed uitzoeken vanavond of het dan echt aan de game ligt!

Is er een manier om mijn gpu toch harder te laten werken in RUST dan? Want heb zo af en toe natuurlijk wel frame drops hier door en is zeer vervelend

Trusted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:38

Nemesizz

Untouchable

skozaa schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:30:
[...]

Oke heel erg bedankt voor je antwoord! Volgens mij zou je best gelijk kunnen hebben want in overwatch worden de temps ook wat hoger, ik wil het nog een keer echt goed uitzoeken vanavond of het dan echt aan de game ligt!

Is er een manier om mijn gpu toch harder te laten werken in RUST dan? Want heb zo af en toe natuurlijk wel frame drops hier door en is zeer vervelend
Bij mijn 1070 hielp het om in nVidia control panel > energiebeheer > 'optimale prestaties' te kiezen.
Anders ging deze ook op momenten naar idle, wat soms stutters kon geven. Met die optie aan (optimale prestaties) gaat de clockspeeds tijdens games niet onder de baseclock (mijn geval, iets van 1600Mhz).

Idle op je desktop gaat die wel weer gewoon naar 2d clocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
Nemesizz schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:35:
[...]

Bij mijn 1070 hielp het om in nVidia control panel > energiebeheer > 'optimale prestaties' te kiezen.
Anders ging deze ook op momenten naar idle, wat soms stutters kon geven. Met die optie aan (optimale prestaties) gaat de clockspeeds tijdens games niet onder de baseclock (mijn geval, iets van 1600Mhz).

Idle op je desktop gaat die wel weer gewoon naar 2d clocks.
Maar die heb ik ook aangezet :( Heb alles op performance in de control panel van nvidia plus power limit en temp limit naar de max en een kleine overclock

Trusted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bennnie
skozaa schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:30:
[...]
Het kan zijn dat je cpu te zwak is of te weinig geheugen hebt. Je kunt het cpu gebruik en ram gebruik tijdens het gamen in de gaten houden. Als 1 van deze 2 tegen de 100% aanloopt zal je deze moeten upgraden om betere fps te krijgen of minder framedrops. Ook kan het helpen om de windows en de game op een ssd te installeren

[ Voor 29% gewijzigd door Bennnie op 18-04-2018 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
Bennnie schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:37:
Het kan zijn dat je cpu te zwak is of te weinig geheugen hebt. Je kunt het cpu gebruik en ram gebruik tijdens het gamen in de gaten houden. Als 1 van deze 2 tegen de 100% aanloopt zal je deze moeten upgraden om betere fps te krijgen of minder framedrops. Ook kan het helpen om de windows en de game op een ssd te installeren
Heb niet gekeken of CPU zonder streamen ook tegen 100% aan loopt maar met streamen komt die daar wel tegen aan! heb een i7 5820k op 4.2GHZ met 16GB ram ddr4 op asus rampage 5 extr.

Trusted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bennnie
Ik neem aan dat je het hosten van een stream bedoelt en niet het kijken van streams? Waarschijnlijk moet je dan even kijken naar de instellingen van je stream software zodat de load verplaatst word van je cpu naar je gpu. Ik kan je daar zelf niet verder mee helpen omdat ik er niet veel ervaring mee heb, maar uit het antwoord van deze vraag kun je meer informatie halen: http://www.tomshardware.c...age-gaming-streaming.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
Bennnie schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:45:
Ik neem aan dat je het hosten van een stream bedoelt en niet het kijken van streams? Waarschijnlijk moet je dan even kijken naar de instellingen van je stream software zodat de load verplaatst word van je cpu naar je gpu. Ik kan je daar zelf niet verder mee helpen omdat ik er niet veel ervaring mee heb, maar uit het antwoord van deze vraag kun je meer informatie halen: http://www.tomshardware.c...age-gaming-streaming.html
Bedankt zover voor al je hulp je hebt me al heel ver gekregen!!!

Ik ga vanavond een aantal dingen doen die jij hebt opgenoemd en dan laat ik het je weten :D:D:D

Trusted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren
skozaa schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:08:

Je topicstart ook. Neem nog even de moeite om de boel te vertalen in plaats van gewoon een luie kopie van http://www.hardwarecanuck...-temp-throttle-issue.html. Dit hoort ook bij eigen inzet. De titel heb ik alvast voor mijn rekening genomen.

offtopic:
Vertalen is zeker aan te bevelen omdat je Engels niet echt lekker zeer matig is. Daar kunnen zinnige opmerkingen van mensen die nog niet gereageerd zeker onder lijden.

[ Voor 44% gewijzigd door br00ky op 18-04-2018 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Heb je even een screenshot van afterburner grafiekjes? Dan weten we allemaal hoe het zit. "detach" het grafieken schermpje even voor een volledig beeld, en maak er zeker een uur gaming sessie met verschillende games van. Eindig met rust, en zorg dat je rust op max hebt ingesteld, hoogste reso, zwaarste instellingen.

Herinstalleer ook even driver en AB, liefst met DDU.

[ Voor 8% gewijzigd door millman op 18-04-2018 12:18 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
br00ky schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:09:
[...]

Je topicstart ook. Neem nog even de moeite om de boel te vertalen in plaats van gewoon een luie kopie van http://www.hardwarecanuck...-temp-throttle-issue.html. Dit hoort ook bij eigen inzet. De titel heb ik alvast voor mijn rekening genomen.

offtopic:
Vertalen is zeker aan te bevelen omdat je Engels niet echt lekker zeer matig is. Daar kunnen zinnige opmerkingen van mensen die nog niet gereageerd zeker onder lijden.
Dat is mijn post :D maar dat had ik al aangegeven bij een ander persoon

Trusted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
millman schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:16:
Heb je even een screenshot van afterburner grafiekjes? Dan weten we allemaal hoe het zit. "detach" het grafieken schermpje even voor een volledig beeld, en maak er zeker een uur gaming sessie met verschillende games van. Eindig met rust, en zorg dat je rust op max hebt ingesteld, hoogste reso, zwaarste instellingen.

Herinstalleer ook even driver en AB, liefst met DDU.
Oke ga ik doen, doe ik vanavond dan want ben nog op het werk tot 18:00 uur :D

En rust draai ik normaal op potato settings voor meeste fps!

Trusted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

skozaa schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:38:
[...]

Dat is mijn post :D maar dat had ik al aangegeven bij een ander persoon
Mij? Neemt niet weg dat je al anderhalf uur je 18 regeltjes even had kunnen vertalen van Engels naar Nederlands. ;) Of niet natuurlijk; ik zit heerlijk in de tuin en ben ook wel eens lui.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
MAX3400 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:40:
[...]

Mij? Neemt niet weg dat je al anderhalf uur je 18 regeltjes even had kunnen vertalen van Engels naar Nederlands. ;) Of niet natuurlijk; ik zit heerlijk in de tuin en ben ook wel eens lui.
Haha ik wilde snel posten en reacties krijgen wat ik daarnet ook al vertelde :P

Maar ik ben al heel erg geholpen wat ik natuurlijk heel fijn vind!!!

Trusted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Okay, als je geen zin hebt te vertalen dan houdt het voorlopig op. Engelse topicstarts zijn geen probleem, maar wel als iemand te lui is om het aan te passen en het ook nog eens krom en haast onleesbaar is.

Als je je toch hebt bedacht kun je me natuurlijk altijd een berichtje sturen met de vertaling, dan gooi ik je topic weer open.
skozaa schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:13:
[...]

Als ik je goed begrijp bedoel je dus dat ik alles in NL had moeten voorwoorden? Dan mijn excuus maar ik wilde graag alles snel posten en snel antwoord :D heb ook op grote internationale forums gepost in t engels
Haastige spoed is zelden goed zullen we maar zeggen.

[ Voor 59% gewijzigd door br00ky op 18-04-2018 14:52 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.