Hallo,
Sinds deze week heb ik internet van een andere provider, en sindsdien werkt mijn wake on lan niet meer, volgens mij staan alle instellingen juist en zie ik niet in waarom het niet zou werken.
Als ik in mijn netwerk zit, kan ik gewoon via mijn telefoon de pc starten, maar van buiten het netwerk gebeurt er niks..
Heeft een van jullie misschien een idee wat het nog kan zijn?
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Mijn PC heeft een statisch IP adres
- Eigenschappen van NIC ontwaken door Magic Packets ingeschakeld
- Energiebeheer van NIC alle 3 vinkjes aan
- BIOS instelling (naar mijn idee) goed staan, het werkte immers hiervoor wel gewoon
- Mac en IP staan vast in arp
- Fastboot staat uit
- Hybrideslaapstand uitgeschakeld
- De poort die ik gebruik voor WOL (14799) staat open
Overigens werkt het met de app die ik altijd gebruikte helemaal niet, met de app van de screenshot hieronder wel, terwijl de instellingen hetzelfde staan

Sinds deze week heb ik internet van een andere provider, en sindsdien werkt mijn wake on lan niet meer, volgens mij staan alle instellingen juist en zie ik niet in waarom het niet zou werken.
Als ik in mijn netwerk zit, kan ik gewoon via mijn telefoon de pc starten, maar van buiten het netwerk gebeurt er niks..
Heeft een van jullie misschien een idee wat het nog kan zijn?
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Mijn PC heeft een statisch IP adres
- Eigenschappen van NIC ontwaken door Magic Packets ingeschakeld
- Energiebeheer van NIC alle 3 vinkjes aan
- BIOS instelling (naar mijn idee) goed staan, het werkte immers hiervoor wel gewoon
- Mac en IP staan vast in arp
- Fastboot staat uit
- Hybrideslaapstand uitgeschakeld
- De poort die ik gebruik voor WOL (14799) staat open
Overigens werkt het met de app die ik altijd gebruikte helemaal niet, met de app van de screenshot hieronder wel, terwijl de instellingen hetzelfde staan
[ Voor 18% gewijzigd door kwiznix op 18-04-2018 11:01 . Reden: Update ]