Hallo allemaal.
Ik heb een Asus P8H67-M PRO moederbord.
Op de achterzijde van de onboard geluidskaart zitten meerdere audio aansluitingen.
Er is er slechts 1 in gebruik, de groene line out naar de pc speakers.
ik wil echter ook mijn Yamaha versterker aansluiten, dus heb ik een 2e line out nodig.
Daarnaast wil ik in audio eigenschappen kunnen kiezen welke uitgang standaard is, zoals ik dat nu ook doe tussen de pc speakers en headphone.
De headphone is aangesloten op voorzijde van de pc.
Er ligt al een kabel naar de Yamaha versterker, als ik deze kabel aansluit op de groene line out, dan werkt het uitstekend.
Maar dan kan ik uiteraard de pc speakers niet meer gebruiken..
De PDF van het moederbord vermeld dat ik de zwarte uitgang kan gebruiken in een 4 speaker setup.
Ik dacht het daarmee te gaan redden maar het werkt niet.
Als ik op de zwarte uitgang een speakerset aansluit en de instellingen van de audio uitgang op quadrofonie zet, dan komen er wel test geluidjes uit de 4 speakers, maar uit de speakers op de zwarte uitgang komt geen muziek.
Ik denk dat dit komt omdat de muziekbron (mp3-Flac) stereo is en geen quadrofonie.
In de BIOS kan ik niets regelen, alleen maar de onboard audio aan of uit zetten.
Is wat ik wil eigenlijk wel mogelijk met deze onboard geluidskaart?
Of moet ik gaan uitkijken naar een andere oplossing?
Ik gebruik Windows 7 Ultimate.
alvast bedankt voor het meedenken.
Ik heb een Asus P8H67-M PRO moederbord.
Op de achterzijde van de onboard geluidskaart zitten meerdere audio aansluitingen.
Er is er slechts 1 in gebruik, de groene line out naar de pc speakers.
ik wil echter ook mijn Yamaha versterker aansluiten, dus heb ik een 2e line out nodig.
Daarnaast wil ik in audio eigenschappen kunnen kiezen welke uitgang standaard is, zoals ik dat nu ook doe tussen de pc speakers en headphone.
De headphone is aangesloten op voorzijde van de pc.
Er ligt al een kabel naar de Yamaha versterker, als ik deze kabel aansluit op de groene line out, dan werkt het uitstekend.
Maar dan kan ik uiteraard de pc speakers niet meer gebruiken..
De PDF van het moederbord vermeld dat ik de zwarte uitgang kan gebruiken in een 4 speaker setup.
Ik dacht het daarmee te gaan redden maar het werkt niet.
Als ik op de zwarte uitgang een speakerset aansluit en de instellingen van de audio uitgang op quadrofonie zet, dan komen er wel test geluidjes uit de 4 speakers, maar uit de speakers op de zwarte uitgang komt geen muziek.
Ik denk dat dit komt omdat de muziekbron (mp3-Flac) stereo is en geen quadrofonie.
In de BIOS kan ik niets regelen, alleen maar de onboard audio aan of uit zetten.
Is wat ik wil eigenlijk wel mogelijk met deze onboard geluidskaart?
Of moet ik gaan uitkijken naar een andere oplossing?
Ik gebruik Windows 7 Ultimate.
alvast bedankt voor het meedenken.