Hue dimmer en tap i.c.m. Athom Homey

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florida
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-08 12:25
Beste Tweakers,

Ook ik wil mijn woning "smart" maken en ben begonnen met Hue verlichting. Voor de volgende stap denk ik aan een algemene controller zoals de Athom Homey.

Ik vraag mij alleen af of de bestaande Hue dimmers en tap dan nog te gebruiken zijn. Ik neem aan dat met de aanschaf van een Homey de Hue Bridge overbodig wordt, tenzij Hue-updates nodig zijn.

Ben dus benieuwd naar ervaringen van Tweakers die zowel Homey (of andere controller) en Hue schakelaars gebruiken.
Zijn de schakelaars te koppelen aan de Homey en zoja zijn de diverse scenes dan nog in te stellen?
Hoe verloopt een eventuele update van de Hue lampen en schakelaars? Moet je dan alles weer ontkoppelen van de Homey en tijdelijk koppelen aan de Hue bridge?

Mogelijk is deze vraag al eerder gesteld, maar ik kon hem op dit forum nog niet vinden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdruijt
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21-09 20:48
ik heb de homey samen met een dimmer draaien.
de dimmer(switch) blijft gewoon via de hue controller werken.
de dimmer blijft ook werken zonder homey of app wel zo handig om het licht te bedienen indien het wifi niet werkt. zeg maar als een soort backup.

3500WP|2 Marstek Venus 5.12 E v2 | EMS 154, BMS 215|2 x lilygo |HA| Hewalex 2.5 tbv CV | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Waarom stel je deze vraag niet in de Homey topic?

Heb je al gegoogled?
https://apps.athom.com/app/nl.philips.hue