excel telt niet goed op

Pagina: 1
Acties:
  • 1.602 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik kwam laatst tot de vervelende ontdekking dat exel 2000 niet altijd instaat is om een kolom getallen goed op te tellen |:(

is dit probleem bij meer mensen bekend en wat kan ik er aan doen?
ik wordt een beetje :'( van het natellen met mijn rekenmachine....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat niet 1 of ander Macro virus dat op je pc staat?
Install de virus-scanner van MacAffee eens

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:53

Kiko

MOOH!!

lijkt me inderdaad vreemd dat excel niet goed kan optellen

Slapende honden bijten niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb een norton virusscanner draaien en hij up-to-date. dus het zal geen macro virus zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Excel kan inderdaad niet correct rekenen (o.a. optellen). Het probleem zit hem ergens in het afronden, en er wordt zelfs afgerond halverwege berekeningen, maar dat wordt dan later weer gecorrigeerd zodat je alsnog de juiste uitkomst zou krijgen. Helaas gaat het mechanisme dat de uitkomst corrigeerd standaard van een andere afrondingsstrategie uit dan waarmee het getal daadwerkelijk is afgerond, je moet maar even zoeken (ik gebruik geen excel meer), maar ergens kun je instellen hoe excel moet afronden. Het maakt niet uit waar je dit op zet, zolang je het maar van "default" afhaalt, want anders wordt er op verschillende plaatsen op verschillende manieren afgerond, wat soms echt vet foute resultaten oplevert.

Ik heb met excel (via via) zelfs (1/2)*2=2 bewezen, dat heeft de meest simpele persoon nog weten te overtuigen dat excel echt fouten maakt.
Ik heb dit probleem al vastgesteld in office 97 en het al diverse keren gemeld aan Microsoft en zelf een tijdje een webpage gehad waarop ik het probleem uitlegde, bewees en aangaf hoe het te verhelpen (zie hierboven) was, maar in office2000 zit het probleem nog steeds |:(
Voor mij geen excel meer :(

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-07 18:41
Op zondag 15 juli 2001 19:31 schreef RolandWitvoet het volgende:
Ik heb dit probleem al vastgesteld in office 97 en het al diverse keren gemeld aan Microsoft en zelf een tijdje een webpage gehad waarop ik het probleem uitlegde, bewees en aangaf hoe het te verhelpen (zie hierboven) was, maar in office2000 zit het probleem nog steeds |:(
Ik vind dit erg interessant, omdat ik dagelijks op m'n werk met Excel werk (modellen). Heb je die website nog ergens staan? En komt dit probleem voor met optellen, of ook met andere handelingen?

En kent alleen Excel dit soort fouten, of zijn er ook fouten bekend bij andere spreadsheets?

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

wat vaag zeg... ik heb er nog nooit iets van gemerkt. Hoe kan het trouwens ook dat 'ie het de enen keer dan wel fout doet en de andere keer niet? je zou toch zeggen dat z'n hele optelformule dan niet klopt :?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afrondingsfouten waren mij iig ook al eens opgevallen en dan vooral bij hele grote getallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je excell ook niet kwalijk nemen, tis vakantie man !! zo rond september zal ie et wel weer doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 23:12 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
kun je excell ook niet kwalijk nemen, tis vakantie man !! zo rond september zal ie et wel weer doen :P
LOL :D

Ik heb er zelf nog nooit iets van gemerkt, hier nog nooit fouten ontdekt, en gebruik het toch regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaz
  • Laatst online: 20:51

ronaz

Wishmaster

mmmz, vreemd.

Vroeger deden ze bij ons op de zaak het kasboek in excel => altijd onverklaarbare verschillen.

Na het invoeren van een goed werkend kassapakket, zijn er geen noemenswaardige kasverschillen meer geweest. (voor zover ik weet)

...zet je toch aan het denken

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 19:31 schreef RolandWitvoet het volgende:
Excel kan inderdaad niet correct rekenen (o.a. optellen). Het probleem zit hem ergens in het afronden, en er wordt zelfs afgerond halverwege berekeningen, maar dat wordt dan later weer gecorrigeerd zodat je alsnog de juiste uitkomst zou krijgen. Helaas gaat het mechanisme dat de uitkomst corrigeerd standaard van een andere afrondingsstrategie uit dan waarmee het getal daadwerkelijk is afgerond, je moet maar even zoeken (ik gebruik geen excel meer), maar ergens kun je instellen hoe excel moet afronden. Het maakt niet uit waar je dit op zet, zolang je het maar van "default" afhaalt, want anders wordt er op verschillende plaatsen op verschillende manieren afgerond, wat soms echt vet foute resultaten oplevert.

Ik heb met excel (via via) zelfs (1/2)*2=2 bewezen, dat heeft de meest simpele persoon nog weten te overtuigen dat excel echt fouten maakt.
ik heb ook excel 2k maar deze zegt gewoon 1 en rond je voorbeeldje niet verkeerd af *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Laatst online: 16-07 18:41
* Coffeemonster schopt deze even omhoog, omdat hij erg benieuwd is naar de mogelijke fouten binnen Excel.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat dan eens een voorbeeld zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

excell kan nog veel meer niet.

ga maar eens proberen je vorige boekjaar in vijf vershcillende grafieken te pleuren.
drie keer een andere nettowinst!
(ik heb dus gewoon die piechart gehouden zo van kijk eens goed doen wij het hier heh? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 20:34 schreef Coffeemonster het volgende:
* Coffeemonster schopt deze even omhoog, omdat hij erg benieuwd is naar de mogelijke fouten binnen Excel.
Bedankt anders had ik deze gemist :)
Kunnen we van bovenstaande een voorbeeld krijgen? Kan natuurlijk ook een kwestie van verkeerde formules zijn: zoals tussentijds afronden....

De (1/2)*2=2 gaat niet op in een eenvoudige berekening ;)
Pagina: 1