Glasvezelprovider kiezen en modem configuratie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuintusDias
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-07 15:46
Hoi mede-Tweakers!

Binnenkort ga ik verhuizen en er is glasvezel beschikbaar op mijn nieuwe adres. Nu twijfel ik nogal over welke provider ik moet nemen. Ik heb namelijk geen zin in een brak modem met trage wifi (bijna alle providers) maar ik hoor ook van alles over slechte software van bijvoorbeeld de Fr!tzbox van XS4ALL...

Dus: 'gewoon' voor KPN gaan en zelf een router in bridge modus na de xperiabox zetten, toch voor XS4ALL gaan en hopen dat het meevalt met die software of nog weer verder kijken?

Heb mezelf nog niet eerder in thuisnetwerken verdiept dus hulp is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 16:24
Ik lees nergens wat je wil gaan doen met je verbinding en hoe snel deze gaat/moet worden?

Trage WiFi -> op te lossen met een of meerdere accespoints. Verdient naar mijn mening altijd te voorkeur tov WiFi vanuit de meterkast.

‘Slechte software’? Waf wil je in gaan stellen dat volgens jou niet gaat werken? Wat zou er slecht zijn aan de software?

Mocht je echt niet tevreden zijn, wip t modem van je provider er uit en plaats je eigen spullen. Doe dit wel pas als je een probleem hebt wat niet op te lossen is met de standaard meegeleverde apparatuur, je levert er namelijk support voor in :)

Doe jezelf een plezier en kijk vooral naar de prijs, als t eenmaal lekker werkt heb je er geen omkijken meer naar. Ik vraag me niet meer af waar m’n signaal vandaan komt als ik Netflix open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
QuintusDias schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 22:50:
Hoi mede-Tweakers!

Binnenkort ga ik verhuizen en er is glasvezel beschikbaar op mijn nieuwe adres. Nu twijfel ik nogal over welke provider ik moet nemen. Ik heb namelijk geen zin in een brak modem met trage wifi (bijna alle providers) maar ik hoor ook van alles over slechte software van bijvoorbeeld de Fr!tzbox van XS4ALL...

Dus: 'gewoon' voor KPN gaan en zelf een router in bridge modus na de xperiabox zetten, toch voor XS4ALL gaan en hopen dat het meevalt met die software of nog weer verder kijken?

Heb mezelf nog niet eerder in thuisnetwerken verdiept dus hulp is welkom!
De grootste problemen met XS4ALL zaten de laatste maanden alleen nog in de Fritzbox 7581 icm DECT. Dit laatste is zo goed als opgelost met de beta-firmware. Voor glasvezelklanten levert XS4ALL echter ook de Fritzbox 5490(te gebruiken met maar ook zonder NTU). Deze heeft deze issues nooit gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:55
T-mobile 750/750 voor 37.50 per maand

draytek vigor

hoeft ook geen slechte keuze te zijn

zo is er ook nog
netrebel.nl
als die beschikbaar is mag je zelf een modem kiezen evt

[ Voor 32% gewijzigd door boyette op 18-04-2018 00:34 ]