Ik ben van plan gebruik te gaan maken van de duurzaamheidslening hier in de gemeente.
Doel wat wij voor ogen hebben zijn zonnepanelen, vloerverwarming (LTV) en warmtepomp.
Voor de aanvraag dien ik offertes aan te leveren.
Aangezien ik de zonnepanelen zelf wil installeren zal ik dus zelf iets samen moeten stellen.
Ik heb reeds enkele ontwerpen gemaakt, zie hieronder.
Ook een ontwerp met CIS panelen maar dat lijkt mij niet meer rendabel of leverbaar, verbeter mij als ik het mis heb.
Wensen zijn:
- (geheel) zwarte panelen.
- meest gunstige maximale opbrengst (wil iedereen dit niet?
)
- minimaal 10 jaar garantie, zag dat dat tegenwoordig een beetje de standaard is?
- monitoring, liefst per paneel maar niet indien erg veel duurder
- indien mogelijk en rendabel de zonnepanelen op de overkapping op dezelfde omvormer van de panelen op de woning
- stille omvormer, slaapkamer ernaast, al zal ie 's nachts niet zoveel doen
Gegevens:
- jaarverbruik nu ± 3900kWh, uiteraard veel meer met warmtepomp
- 3 fasen 25A aansluiting
- omrekenfactor voor mijn woonplaats is 0,88
- windzone 2
- hellingshoek woning is ±50 graden, overkapping is ±24 graden
- dak orientate is ZW (207 graden)
Op de woning in principe geen last van schaduw, op de overkapping wel een deel, afhankelijk van tijdstip en stand zon, zoals te zien op de foto, 18:28 uur in deze maand, tijdens zomermaanden overdag vol in de zon.
Dezelfde woning verderop heeft 12 panelen liggen in landscape, dus dat past
Alleen zie je aan de onderkant de lippen van de bevestigingsbeugels op de dakpan, iets dat ik wil voorkomen.
Welke opstelling zou het meest gunstig zijn?
En is het wel of niet verstandig, kostenefficient, om de panelen op de overkapping op dezelfde omvormer te zetten? En dan natuurlijk nog het kostenplaatje van de ideale opstelling voor de offerte.
Situatie:

Woning, zoals te zien veel op het randje...

Overkapping:

Doel wat wij voor ogen hebben zijn zonnepanelen, vloerverwarming (LTV) en warmtepomp.
Voor de aanvraag dien ik offertes aan te leveren.
Aangezien ik de zonnepanelen zelf wil installeren zal ik dus zelf iets samen moeten stellen.
Ik heb reeds enkele ontwerpen gemaakt, zie hieronder.
Ook een ontwerp met CIS panelen maar dat lijkt mij niet meer rendabel of leverbaar, verbeter mij als ik het mis heb.
Wensen zijn:
- (geheel) zwarte panelen.
- meest gunstige maximale opbrengst (wil iedereen dit niet?

- minimaal 10 jaar garantie, zag dat dat tegenwoordig een beetje de standaard is?
- monitoring, liefst per paneel maar niet indien erg veel duurder
- indien mogelijk en rendabel de zonnepanelen op de overkapping op dezelfde omvormer van de panelen op de woning
- stille omvormer, slaapkamer ernaast, al zal ie 's nachts niet zoveel doen
Gegevens:
- jaarverbruik nu ± 3900kWh, uiteraard veel meer met warmtepomp
- 3 fasen 25A aansluiting
- omrekenfactor voor mijn woonplaats is 0,88
- windzone 2
- hellingshoek woning is ±50 graden, overkapping is ±24 graden
- dak orientate is ZW (207 graden)
Op de woning in principe geen last van schaduw, op de overkapping wel een deel, afhankelijk van tijdstip en stand zon, zoals te zien op de foto, 18:28 uur in deze maand, tijdens zomermaanden overdag vol in de zon.
Dezelfde woning verderop heeft 12 panelen liggen in landscape, dus dat past
Welke opstelling zou het meest gunstig zijn?
En is het wel of niet verstandig, kostenefficient, om de panelen op de overkapping op dezelfde omvormer te zetten? En dan natuurlijk nog het kostenplaatje van de ideale opstelling voor de offerte.
Situatie:

Woning, zoals te zien veel op het randje...

Overkapping: