USB-sticks blijven read-only

Pagina: 1
Acties:

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-12 12:59
Ik heb een probleem met mijn USB sticks.

Als ik een USB-stick er in plug is deze altijd read only en kan ik er niets op plaatsen of formatteren. Dit probleem treedt op bij meerdere USB sticks en ook op meerdere PC's.

Ik heb via eigenschappen geprobeerd om read-only uit te zetten, maar de optie is niet aanwezig. Ook zijn de gegevens van het gebruik van de USB-sticks raar.

Ik heb geprobeerd via windows power shell 'attributes clear readonly' en 'clean', maar beiden werkt niet. Ook heb ik via windows power shell geprobeerd om format fs=fat32, maar ook dat werkt niet.

Ik heb geprobeerd om via regedit hkey_local_machine/system/currentcontrolset/control/storagedevicepolicies/writeonly op 0 te zetten, maar ook dat werkt niet.

Ik heb dit probleem al jaren, op mijn pc, op mijn windows tablet, met verschillende USB sticks en ik kom er echt niet meer uit.

Zijn er nog dingen die ik kan proberen?

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:06
Zijn je usb sticks niet gewoon kapot? Om hoeveel sticks gaat het? Kan je andere usb sticks wel beschrijven op je pc?

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• aicaramba
Mattie112 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:37:
Zijn je usb sticks niet gewoon kapot? Om hoeveel sticks gaat het? Kan je andere usb sticks wel beschrijven op je pc?
Het gaat om 3 dezelfde sticks die ik tegelijk heb gekocht. Ze gaven vanaf het begin af aan problemen. Ik zal een andere kopen en kijken of die het wel doet.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:17

Cheezus

Luiaard

Zit er geen schuifje op de stick om ze read-only of read/write te maken?

Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: https://www.samlogic.net/usb-autorun-creator/pictures/usb-stick-with-write-protection.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door Cheezus op 18-04-2018 20:32 ]

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:39
Die zijn stuk en vaak komt dat door het niet veilig verwijderen van de usb stick.

Cloud ☁️

• aicaramba
Ze hebben geen schuifje en ik doe uitsluitend veilig verwijderen. De problemen zijn er al vanaf dat ik ze kocht.

Mgoed. Andere kopen dan, helaas.

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-12 19:24
aicaramba schreef op donderdag 19 april 2018 @ 09:10:
Ze hebben geen schuifje en ik doe uitsluitend veilig verwijderen. De problemen zijn er al vanaf dat ik ze kocht.

Mgoed. Andere kopen dan, helaas.
Ben je een Linux gebruiker?
Ik liep als Ubuntu gebruiker tegen dit (frustrerende) probleem op, de oplossing:

When I looked at the media directory in terminal 'dir /media' I saw that the layout has changed, normally you expect to see the drives listed here, but now they are listed under your username, and guess what? That username has only ROOT permissions.

De rechten van de username directory in /media/[username] veranderen in read/write loste voor mij het probleem op (kan zijn dat je na de verandering een reboot moet doen).

• aicaramba
RoosW schreef op donderdag 19 april 2018 @ 09:43:
[...]

Ben je een Linux gebruiker?
Ik liep als Ubuntu gebruiker tegen dit (frustrerende) probleem op, de oplossing:

When I looked at the media directory in terminal 'dir /media' I saw that the layout has changed, normally you expect to see the drives listed here, but now they are listed under your username, and guess what? That username has only ROOT permissions.

De rechten van de username directory in /media/[username] veranderen in read/write loste voor mij het probleem op (kan zijn dat je na de verandering een reboot moet doen).
Nee. Windows.

• aicaramba
Mattie112 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:37:
Ik heb nieuwe sticks gekocht en die doen het wel.

Pagina: 1