Ps4 start niet op

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xstreamdigital
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-07 09:39
Mijn vraag
De playstation 4 start niet meer op. Af gelopen maanden amper gebruikt. Vorige week zonder problemen nog een update laten doen. Ik druk op de powerknop of op de ps knop op de controller. Hij piept en toont 1 seconde blauw licht. En valt zonder pardon uit. Zonder ander lawaai ofzo te maken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ps4 en oled LG TV.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Stekker uit het stopcontact getrokken 15 minuten laten rusten en opnieuw niets. Hdmi in en uit gehaald. Niets. Geprobeerd in safe mode op te starten niets.

Ik denk dat het aan de voeding ligt. Maar om zeker te zijn. Liefst even hulp.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:46

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Met Google niet eens 1 minuut werk:
https://nl.ifixit.com/Ans...beeps+once+then+turns+off

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Dat is inderdaad wel heel makkelijk te vinden via Google, zelfs in het Nederlands;
https://www.google.nl/sea...ei=j1LWWpG3CK3c8AeIlrioCg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

En weer open. TS schijnt bovenstaande reeds geprobeerd te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xstreamdigital
Heb Alles geprobeerd gehad. Maar het verhaal blijft hetzelfde. Heb hem nu trouwens even open gedaan. Om al wat stof weg te doen. Het viel nog best mee. Maar nog steeds 1 biedt. 1 seconde blauw lichtje daarna niets meer hij valt uit. Met een zeer lichte tik viel me op met hem open te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Zal dan toch een retourtje Sony reparatiedienst worden.....

In mijn link wordt gepraat over een los contact dat soms opgelost word door er een ouderwetse stevige klap tegen de kast te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xstreamdigital
Het valt me ook op dat ik na 1 keer proberen ook steeds de stekker even uit moet halen voor ik deze terug kan opstarten anders doet hij helemaal niet. Daarmee dat ik ook vermoedens heb naar de voeding. Heb echter geen garantie meer. Dus wil hem wel zelf maken. Hier video van de voeding. F3 vind ik persoonlijk beetje verbrandachtig?

[YouTube: https://youtu.be/j4iM7OIQ5x4]

[ Voor 19% gewijzigd door Xstreamdigital op 17-04-2018 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-09 10:26
Waarom denk je dat het je voeding is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

F3 ziet eruit als een veiligheidsweerstand, deze hoort laagohmig te zijn en dat zal die vast wel zijn.

Mijn glazen bol is al een paar jaar in reparatie en nieuw zijn ze niet te vinden. Ik kan je alleen adviseren om hem ter reparatie aan te bieden, hij zal waarschijnlijk ge-reflowed moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
memphis schreef op donderdag 19 april 2018 @ 20:23:
F3 ziet eruit als een veiligheidsweerstand, deze hoort laagohmig te zijn en dat zal die vast wel zijn.

Mijn glazen bol is al een paar jaar in reparatie en nieuw zijn ze niet te vinden. Ik kan je alleen adviseren om hem ter reparatie aan te bieden, hij zal waarschijnlijk ge-reflowed moeten worden.
het ziet er meer uit als een snubber ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xstreamdigital
LittleKiller schreef op donderdag 19 april 2018 @ 20:09:
Waarom denk je dat het je voeding is?
Omdat hij gewoon niet start fan draait niet of zo. Heb al paar dingen toegepast zoals boven voor gesteld. En zelfs de washers fix toegepast zoals ze het noemen. Resultaat blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
Xstreamdigital schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 08:42:
[...]

Omdat hij gewoon niet start fan draait niet of zo. Heb al paar dingen toegepast zoals boven voor gesteld. En zelfs de washers fix toegepast zoals ze het noemen. Resultaat blijft hetzelfde.
Als er een blauw ledje gaat branden dan moet de voeding het doen. De Fan hoeft natuurlijk niet te gaan draaien op het moment dat de PS4 geen vermogen trekt.
Heb je een multimeter? Zoja, meet dan even door aan de uitgangsdraden of daar ook een spanning staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xstreamdigital
Morgen heb ik een voeding die ik kan proberen. Want heb helaas geen meter. Als het dit niet is zal hij wel voor de vuilnis zijn. Hij start soms zelfs helemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Kijk, je probeert iets op te lossen wat je kennis en kunde hoogstwaarschijnlijk voorbij gaat en voordat je alle recht op een garantie of coulance verschiet kan je beter zo weinig eraan doen. OK, je hebt beschikking over een andere voeding maar ik vermoed dat dat verloren tijd/geld is.

Omdat het een veel voorkomende klacht is mag je denk ik buiten de wettelijke garantie zeker aanspraak maken op een coulanceregeling voor reparatie of vervanging dus niet naar de schroot maar gewoon op je tenen staan bij de verkoper of Sony zelf (ze hebben een service winkel). Zeker als je PS4 nog geen 3 jaar oud is valt die binnen de levensverwachting van de EU normen en mogen ze het apparaat niet zomaar afschrijven.

Pagina: 1