Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRMBelgium
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06 23:23
Dit is mijn huidig systeem:
https://www.techpowerup.c...s/jelle-mees.48172/#specs

Ik ben er nog steeds vrij tevreden over. Met 12 cores is het nog steeds een beest in diverse applicaties. Het systeem heeft toch een aantal bottlenecks. Ik verwacht minstens 20-30% prestatiewinst na een upgrade naar Ryzen 2700x om deze redenen:
- Nog steeds PCIE 2.0
- Nog steeds Sata 2
- Nog steeds USB 2
- Nog steeds DDR3 1333
- Slechts 3.6Ghz boost, en dat op een CPU die toch al bijna 8 jaar oud is. Ik denk dat we het nu moeten vergelijken met moderne cores op 3Ghz. Als ik benchmarks moet geloven zit ik nu op Ryzen 1700x prestaties in Multi-threaded workloads, maar op gebied van gamen is er al een serieuze achterstand.

Laat het duidelijk zijn dat ik van plan ben om opnieuw jaren te werken met deze PC.
De Ryzen 2700x lijkt me de eerste CPU in jaren die mij de upgrade waard lijkt.

Mijn huidig systeem ga ik waarschijnlijk verkopen voor 200 euro. Indien jullie dat een realistisch bedrag lijkt mag het budget dan ook verhoogd worden van 1000 naar 1200 euro.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en eventueel streamen op 1080p.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Indien mogelijk, maximum 1000 euro en dan liefst nog met snel geheugen, 32GB.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn AMD Vega 56 en alle randapparatuur die ik momenteel gebruik.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Waterkoeling en ook de snelst mogelijke storage oplossing die het budget toelaat

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Totaal niet. Ik geloof niet in merken en blijf er niet trouw aan.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst een behuizing die wat kleiner is dan mijn huidige ( zie specs ).

Ga je overklokken?
Het zou leuk zijn om 4Ghz of hoger te halen op alle cores. Had ik de mogelijkheid om mijn huidige CPU's over te clocken had ik zeker nog een jaar langer met deze PC gewerkt.

Wat verwacht je van ons?
Dat het systeem wordt samengesteld volgens deze prioriteiten ( eerste ondereel, meest belangrijk, laatste onderdeel, minst belangrijk ):
- Er MOET een 2700x inzitten.
- Er MOET 32GB DDR4 in zitten, liefst ook op 3000
- Er MOET waterkoeling op geïnstalleerd worden
- Moederbord
- Storage
- PSU ( bij voorkeur modulair )
- Behuizing ( moet kleiner zijn dan de huidige, maar het uiterlijk heeft totaal geen belang aangezien de PC volledig wordt weggewerkt in mijn bureau )

Ik verwacht de PC binnen een maand ( maximum 2 ) aan te kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door JRMBelgium op 17-04-2018 21:17 ]

Mijn Twitch & Youtube | SSPECS Discord bot. Toon je rig op Discord!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15:41
Eigen opzetje wordt wel verwacht hier op GoT

Een lijstje kun je maken door: wenslijst maken, daarna 'genereer RML' en kopieer en plak in dit topic! :)

Edit:

Je weet momenteel niet echt wat 32GB DDR4 kost... (Rond de 400 Euro) dus dat is nog maar 600 Euro voor de rest van de PC (Of minder hoge eisen, of een hoger budget)

[ Voor 93% gewijzigd door iCore op 17-04-2018 21:23 ]

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Iemand die al 13 jaar lid is, weet toch wel dat de topicstart minstens een eigen lijstje met onderdelen vereist?

Goed, constructief; 32GB kost je al €450, de CPU verwacht men voor $329 dus minstens €329.

Hou ik €200 over voor wat andere componenten maar geen complete PC.

Ik zou even je eisen aanpassen of je budget (bijna) gaan verdubbelen.

/edit: nieuws: AMD Ryzen 7 2700X kost 329 dollar en is vanaf 19 april leverbaar - up... en als je doorklikt zijn mainboards preorder dik €250.

[ Voor 33% gewijzigd door MAX3400 op 17-04-2018 21:25 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRMBelgium
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06 23:23
Mijn budget verdubbelen? Dat zal toch ook niet nodig zijn. Storage en GPU heb ik al.

Dus iedereen die dit forum bezoekt moet een eerste klas geek zijn ( bij manier van spreken ) of wordt niet geholpen? Ik denk dat ik toch duidelijk beschrijf wat ik zoek. Waarom een moederbord in mijn wenstlijst steken als ik mij wil laten adviseren? Waarom een behuizing in mijn wenslijst steken als ik mij wil laten adviseren, enz...

Echt behulpzaam zijn jullie niet. Volgens de ene kost 32GB rond de 400, volgens de andere 450. Ik bezoek één webshop ( azerty ) en ik vind direct een setje DDR4 3200 van 320 euro. Als dit niet voldoet, graag constructief advies waarom niet.

Mainboards preorder dik 250 euro? Als ik mij niet vergis zijn er al verschillende moederbord fabrikanten die met de X370 chipset Ryzen 2 gaan ondersteunen. Voldoet dit niet, graag constructief advies waarom niet. Ik vind zelfs al x470 moederborden terug onder 150 euro. 250 euro? Waarom wordt er met zo'n onzin gereageerd???

Serieus. Ofwel helpen jullie, ofwel liever geen reactie....

Ik ben een beetje op de hoogte omdat ik dagelijks tweakers lees. Maar het is jaren geleden dat ik nog een PC gekocht heb, en toen was het zelfs een OEM PC. Ik weet dus niet waarom jullie zeggen dat ik 450 euro moet uitgeven aan geheugen wat ik voor 120 euro minder ook kan kopen of waarom ik percé de X470 chipset van 250 euro moet aanschaffen.

En op gebied van behuizingen, PSU's en koeling weet ik NIETS. Dus moet ik iets in een wenstlijst steken om daarna weer commentaar te krijgen over hoe slecht het gekozen product wel is?

[ Voor 3% gewijzigd door JRMBelgium op 17-04-2018 22:23 ]

Mijn Twitch & Youtube | SSPECS Discord bot. Toon je rig op Discord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Jelle Mees schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 22:13:
Dus iedereen die dit forum bezoekt moet een eerste klas geek zijn ( bij manier van spreken ) of wordt niet geholpen? Ik denk dat ik toch duidelijk beschrijf wat ik zoek. Waarom een moederbord in mijn wenstlijst steken als ik mij wil laten adviseren? Waarom een behuizing in mijn wenslijst steken als ik mij wil laten adviseren, enz...
Nou nou, een beetje eigen inzet is gewenst. Tenminste, als ik een flink aantal andere topics/commentaren mag geloven, moet het niet heel moeilijk zijn om zelfs iets te lezen. STerker nog, in mijn vorige post gaf ik je een linkje en als je dat leest en de 4 foto's aanklikt, zegt AMD zelf dat je een X470 moet hebben.
Mainboards preorder dik 250 euro? Als ik mij niet vergis zijn er al verschillende moederbord fabrikanten die met de X370 chipset Ryzen 2 gaan ondersteunen. Voldoet dit niet, graag constructief advies waarom niet.
Zie boven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_8Wb4oMCNJKOFGQsdDh8dRaC47Q=/i/2001932837.jpeg
En op gebied van behuizingen, PSU's en koeling weet ik NIETS. Dus moet ik iets in een wenstlijst steken om daarna weer commentaar te krijgen over hoe slecht het gekozen product wel is?
Really? Jij stelt in je startpost dat je dit MOET, dat MOET, zus MOET en dergelijke. Maar dan een voorzetje op basis van TDP afgeven, is teveel gevraagd? De CPU staat in de boeken voor 105W TDP; zeg even met flink overklokken 140W TDP. Dat is grappig, dat is precies over de "normale" grens van ~ 130W die voor veel waterkoelingen geldt.

Als jij iets MOET, weet je waar je het over hebt (denk/hoop) ik dus had je ook een bijpassend koelsysteem gevonden. En als je die hebt, weet je ook hoeveel ruimte/waar in een case nodig is. Elke jojo snapt ook wel dat dat niet past in een mini-ITX kast maar er is nogal verschil om je een E-ATX aan te raden of een double-width ATX (die ook verkrijgbaar zijn). Wil je een window? Een gaaf ledje? Uberhaupt een bepaalde kleur aan de buitenkant?

Het gaat er niet om dat wij hier zijn om alleen maar af te zeiken of commentaar te leveren maar op basis van hierboven, snap je toch hopelijk wel een klein beetje dat jij graag een mooi, snel en gaaf droomsysteem wil hebben maar dat wij niet eens weten hoe je dat voor je ziet?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:42

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen.

Succes!!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.