Dit is mijn huidig systeem:
https://www.techpowerup.c...s/jelle-mees.48172/#specs
Ik ben er nog steeds vrij tevreden over. Met 12 cores is het nog steeds een beest in diverse applicaties. Het systeem heeft toch een aantal bottlenecks. Ik verwacht minstens 20-30% prestatiewinst na een upgrade naar Ryzen 2700x om deze redenen:
- Nog steeds PCIE 2.0
- Nog steeds Sata 2
- Nog steeds USB 2
- Nog steeds DDR3 1333
- Slechts 3.6Ghz boost, en dat op een CPU die toch al bijna 8 jaar oud is. Ik denk dat we het nu moeten vergelijken met moderne cores op 3Ghz. Als ik benchmarks moet geloven zit ik nu op Ryzen 1700x prestaties in Multi-threaded workloads, maar op gebied van gamen is er al een serieuze achterstand.
Laat het duidelijk zijn dat ik van plan ben om opnieuw jaren te werken met deze PC.
De Ryzen 2700x lijkt me de eerste CPU in jaren die mij de upgrade waard lijkt.
Mijn huidig systeem ga ik waarschijnlijk verkopen voor 200 euro. Indien jullie dat een realistisch bedrag lijkt mag het budget dan ook verhoogd worden van 1000 naar 1200 euro.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en eventueel streamen op 1080p.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Indien mogelijk, maximum 1000 euro en dan liefst nog met snel geheugen, 32GB.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn AMD Vega 56 en alle randapparatuur die ik momenteel gebruik.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Waterkoeling en ook de snelst mogelijke storage oplossing die het budget toelaat
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Totaal niet. Ik geloof niet in merken en blijf er niet trouw aan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst een behuizing die wat kleiner is dan mijn huidige ( zie specs ).
Ga je overklokken?
Het zou leuk zijn om 4Ghz of hoger te halen op alle cores. Had ik de mogelijkheid om mijn huidige CPU's over te clocken had ik zeker nog een jaar langer met deze PC gewerkt.
Wat verwacht je van ons?
Dat het systeem wordt samengesteld volgens deze prioriteiten ( eerste ondereel, meest belangrijk, laatste onderdeel, minst belangrijk ):
- Er MOET een 2700x inzitten.
- Er MOET 32GB DDR4 in zitten, liefst ook op 3000
- Er MOET waterkoeling op geïnstalleerd worden
- Moederbord
- Storage
- PSU ( bij voorkeur modulair )
- Behuizing ( moet kleiner zijn dan de huidige, maar het uiterlijk heeft totaal geen belang aangezien de PC volledig wordt weggewerkt in mijn bureau )
Ik verwacht de PC binnen een maand ( maximum 2 ) aan te kopen.
https://www.techpowerup.c...s/jelle-mees.48172/#specs
Ik ben er nog steeds vrij tevreden over. Met 12 cores is het nog steeds een beest in diverse applicaties. Het systeem heeft toch een aantal bottlenecks. Ik verwacht minstens 20-30% prestatiewinst na een upgrade naar Ryzen 2700x om deze redenen:
- Nog steeds PCIE 2.0
- Nog steeds Sata 2
- Nog steeds USB 2
- Nog steeds DDR3 1333
- Slechts 3.6Ghz boost, en dat op een CPU die toch al bijna 8 jaar oud is. Ik denk dat we het nu moeten vergelijken met moderne cores op 3Ghz. Als ik benchmarks moet geloven zit ik nu op Ryzen 1700x prestaties in Multi-threaded workloads, maar op gebied van gamen is er al een serieuze achterstand.
Laat het duidelijk zijn dat ik van plan ben om opnieuw jaren te werken met deze PC.
De Ryzen 2700x lijkt me de eerste CPU in jaren die mij de upgrade waard lijkt.
Mijn huidig systeem ga ik waarschijnlijk verkopen voor 200 euro. Indien jullie dat een realistisch bedrag lijkt mag het budget dan ook verhoogd worden van 1000 naar 1200 euro.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en eventueel streamen op 1080p.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Indien mogelijk, maximum 1000 euro en dan liefst nog met snel geheugen, 32GB.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn AMD Vega 56 en alle randapparatuur die ik momenteel gebruik.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Waterkoeling en ook de snelst mogelijke storage oplossing die het budget toelaat
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Totaal niet. Ik geloof niet in merken en blijf er niet trouw aan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst een behuizing die wat kleiner is dan mijn huidige ( zie specs ).
Ga je overklokken?
Het zou leuk zijn om 4Ghz of hoger te halen op alle cores. Had ik de mogelijkheid om mijn huidige CPU's over te clocken had ik zeker nog een jaar langer met deze PC gewerkt.
Wat verwacht je van ons?
Dat het systeem wordt samengesteld volgens deze prioriteiten ( eerste ondereel, meest belangrijk, laatste onderdeel, minst belangrijk ):
- Er MOET een 2700x inzitten.
- Er MOET 32GB DDR4 in zitten, liefst ook op 3000
- Er MOET waterkoeling op geïnstalleerd worden
- Moederbord
- Storage
- PSU ( bij voorkeur modulair )
- Behuizing ( moet kleiner zijn dan de huidige, maar het uiterlijk heeft totaal geen belang aangezien de PC volledig wordt weggewerkt in mijn bureau )
Ik verwacht de PC binnen een maand ( maximum 2 ) aan te kopen.
[ Voor 3% gewijzigd door JRMBelgium op 17-04-2018 21:17 ]
Mijn Twitch & Youtube | SSPECS Discord bot. Toon je rig op Discord!