Keuzehulp 144hz monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mnrtjedennis
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-01 17:50
Mijn vraag

Mijn oude monitor is aan vervanging toe, nou wil ik een 144hz monitor aanschaffen. Ik hoor graag wat advies over welke monitors goed zijn. ik wil het liefst een 27 inch, 144hz monitor met 1080p.

Mijn vraag is of ik een monitor met G-sync moet kopen of niet? Is g-sync het geld echt waard voor mij?

Relevante software en hardware die ik gebruik

PC specificaties:
Nvidia Geforce GTX960
AMD FX-8320 (eight-core processor)
8 GB ram

games die ik het meest speel
Overwatch
Heroes of the storm
Hearthstone

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De volgende monitoren heb ik op het oog:

https://www.coolblue.nl/p...dator-xb271huabmiprz.html (deze vind ik eigenlijk te duur, maar wel een serieuze kandidaat mocht g-sync het waard zijn)

https://www.coolblue.nl/p...msung-lc27fg73fquxen.html

Bij voorbaat dank,

Dennis

Alle reacties

• JannyWooWoo
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23-01 17:27
Overwatch en HotS gaan lastig worden om op 144fps te draaien zelfs op "maar" 1080p met jouw setup. Dus ook al zou je in principe een g-sync monitor kunnen kopen is de kans dat je in de g-sync range komt erg klein. Of je moet echt alle details op low willen zetten.

Ik heb zelf de 32" versie van die Samsung maar die is FreeSync en kan op een nVidia kaart alleen op 60/100/120/144hz draaien. Verder een prima scherm met super lage input lag.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze gemist?
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Ik verplaats even:

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-02 10:49
JannyWooWoo schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:37:
Ik heb zelf de 32" versie van die Samsung maar die is FreeSync en kan op een nVidia kaart alleen op 60/100/120/144hz draaien. Verder een prima scherm met super lage input lag.
Ik heb zelf een nVidia kaart en ben ook aan het kijken naar een 144Hz monitor, nu viel me die samsung op, wilde liefst 24 inch. Bevalt hij bij jou nog goed, heb jij ook nVidia kaart? Zag namelijk meerdere positieve reviews en video's over deze monitor!

• JannyWooWoo
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23-01 17:27
@Craftop Ja hij bevalt nog steeds prima, Ik gebruik een 1080Ti (EVGA Founders) dus idd geen FreeSync maar draai reguliere Windows gewoon netjes in 144hz. Met deze GPU zijn de meeste games op 1440p wel op 100hz V-Sync te spelen dus dat is meestal hoe ik hem opzet.

Ook heb ik er een Xbox One X aan hangen die sinds kort zowel FreeSync als 1440p ondersteund en dat gaat echt prima. Je ziet duidelijk minder tearing in unlocked games.

Enige nadeel, als ik er al 1 moet verzinnen, is dat de local area dimming soms wat langzaam is. Heb deze dan ook uitgezet voor waneer de monitor niet HDR content aan het displayen is.

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-02 10:49
@JannyWooWoo Thanks voor de informatie, daar kan ik wel wat mee!

• atvokado
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-11-2023
Ik heb deze pricewatch: Asus ROG Swift PG248Q Zwart voor 350 euro besteld op amazon.de

aanrader

• mnrtjedennis
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-01 17:50
Beste, bedankt voor jullie reacties.Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Samsung monitor en deze bevalt mij tot op heden erg goed!
Pagina: 1