PC Upgraden / Samenstellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Undercovert
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 31-05-2021
Ik zoek?

Verschillende upgrades voor mijn game pc.

Wat is je budget?
700 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Een lichte voorkeur voor MSI, en ik wil sowieso geen amd of ryzen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

De PC die ik op dit moment heb ziet er zo uit:

Moederbord: MSI B150 Gaming M3
Processor: Intel Core i5 6400 2.7 Ghz
Videokaart: MSI GeForce GTX 960 2GB Gaming
Geheugen: Crucial 2x4 GB DDR4 2133 MHZ
Harddisk: Samsung 850 EVO 250 GB
Koeler: Scythe Slip Stream PWM 1300 rpm
Voeding: Coolermaster B600 V2 600W

Met een 1080p 60 hertz scherm. Deze PC heb ik in januari 2016 gekocht. Had me er toen nog niet echt in verdiept, nu ik er me wat meer in verdiept heb had ik het anders gedaan maarja.

Ik heb 700 budget om mn pc te upgraden. Aan het einde van dit jaar kan ik er ook nog wel een paar honderd euro bij leggen. Ik vind het erg moeilijk om het juiste te kiezen om te upgraden. Veel mensen die ik vraag zeggen wat anders, en ik verander ook steeds van gedachten.

Ik zou een 1080 kunnen kopen maar dan is al me geld gelijk op, en dat lijkt me een beetje overkill op de rest van me PC. Sowieso wil ik mijn RAM uitbreiden naar 16 GB.

Wat ik ook zou kunnen doen dacht ik, is de nieuwe MSI B360 Gaming Pro moederbord kopen, en dan een 8e generatie i5 8600 kopen. Daar dan nog 8 GB ram bij, dan zit ik rond de 450 euro. Ik vind me behuizing eigenlijk helemaal niks, dus die wil ik graag vervangen. Als jullie een mooie behuizing weten, met een simpel strak design en zonder ''windows'' aan de zijkanten, en zonder een open fan aan de voorkant hoor ik het graag. Dan zou ik ook nog een nieuwe voeding erbij kunnen kopen, want die is volgens de reviews al niet geweldig geloof ik. En ik heb problemen met aansluiten van mijn voedingskabels, zodra je er een heel zacht tikje tegenaan geeft valt ie er al uit, wat ik ook probeer. Als ik dit allemaal koop zit ik al tegen de rand van mijn budget aan, maar dan zit ik nog steeds met die GTX 960 2GB. Die zou ik misschien aan het einde van het jaar voor een paar honderd kunnen vervangen voor bijvoorbeeld een 1060 6GB.

Of ik koop een upgrade kit zoals deze: https://www.alternate.nl/...l/product/1412525?lk=9527

Maar ik ben toch niet van plan te gaan overclocken dus die K maakt het ook weer een beetje onnodig.

Mijn doel is om dit jaar mijn PC af te maken waar ik toch wel zeker 3 a 4 jaar geen geld meer aan uit hoef te geven.

Als jullie nog wat van mijn verhaal snappen, ik hoor graag jullie mening. Wat zouden jullie doen? Ik kom er niet uit en blijf maar twijfelen.

Edit: Correctie, moederbord moest B150 Gaming M3 zijn

Alle reacties

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:14

Praetextatus

the dutch_paki

Heb je nu ergens last van performance hits? Wat voor games speel je? Ik zou toch beginnen met het upgraden van je videokaart. Je zou kunnen kijken naar een 1070 en eventueel wat Ram erbij prikken of zelfs een 1060/RX580. Nog de kast vervangen als je die echt lelijk vindt. Rest van het geld kun je in op potten en op een later moment upgraden. Voor een 1080P 60hz scherm heb je niet meer nodig dan dit.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• Undercovert
Ik speel vooral MMORPG zoals WoW, of binnenkort Bless Online. Verder ook wel eens spellen zoals Pubg, Fortnite, Sims 4, Mafia 3, maar het gaat me vooral om Open Wereld MMO's. WoW, Mafia 3 en Pubg moet ik bijvoorbeeld allemaal op low zetten al om maar rond de 60 fps (WoW wel 70 a 80) te krijgen en dat vind ik toch wel jammer. Het is ook dus mijn bedoeling om met dit geld proberen een PC te maken die de komende 4 jaar alle nieuwe spellen wel op minstens 60 FPS te kunnen blijven spelen, al is het maar op Low setting.
Ik denk dat ik de komende 4 jaar 1080 en 60hz wel prima blijf vinden, daarna zie ik wel weer verder. Aangezien 120hz toch waardeloos is als je geen 120 fps kan halen word t erg duur.

Bedankt voor je advies, ik ga eens kijken weer naar de videokaarten. Over mijn voeding twijfel ik nog heel erg aangezien t wel irritant is dat ie er zo makkelijk uitvalt, maar het gebeurt niet vaak en volgens mij werkt hij in principe nog wel prima..
De goedkoopste 1070 die ik kan vinden is 450, dat is opzich wel te doen maar ik vraag me dan altijd af of die goedkoopste wel betrouwbaar zijn.. Misschien beter 1 rond de 550 maar dan word het weer krap. Anders een 1060 maar ik hoor vaak dat de upgrade dan te klein is.. Twijfels Twijfels Twijfels...

Ik wacht ook nog even af wat anderen zeggen haha
Ik kijk ook nog even wat andere mensen zullen zeggen...

• Undercovert
Ik krijg op dit moment van een tweaker het volgende aangeboden: een amper gebruikte EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0, Fractal Design Define C behuizing en een Corsair cx550m voeding voor 530 euro.

Goede upgrade voor een goede prijs? Wat denken jullie?

Verwijderd

Undercovert schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:41:
Ik krijg op dit moment van een tweaker het volgende aangeboden: een amper gebruikte EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0, Fractal Design Define C behuizing en een Corsair cx550m voeding voor 530 euro.

Goede upgrade voor een goede prijs? Wat denken jullie?
In goede staat? Zeker. Daarentegen heb je hoogst waarschijnlijk ook genoeg aan een 1060 6gb, maar die is nieuw toch even duur als dat hele setje.

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-01 08:33

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Fractal Design Define S heb ik zelf, is behalve de psu shroud hetzelfde als de Define C. Ikzelf vind het een enorm strakke case zonder enig poespas.
Lees wel eerst even reviews door een vraag voor wat foto's. Voor de rest is het een hele goede deal, en een vrij goede upgrade ;) natuurlijk is de 16gb verstandig!

[ Voor 4% gewijzigd door d22wth op 17-04-2018 23:00 ]

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

• Undercovert
Bedankt voor de reacties. Ik heb besloten om de videokaart en de voeding over te nemen! Verder koop ik zelf nog de 8 GB ram erbij en de behuizing laat ik even voor wat het is. Ik hoop alleen dat de nieuwe 550 watt voeding de nieuwe videokaart en de rest aan kan, en dat het in mijn Corsair Carbide Spec 01 behuizing past maar daar ga ik wel van uit!

Als alles goed verloopt zal ik later dit jaar nog eens verder kijken of ik bijvoorbeeld de processor en moederbord kan upgraden.

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-01 08:33

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

processor/mb zijn nog prima... 550 watt is meer dan genoeg!

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

• Undercovert
Dat dacht ik ook wel, maar bij de specificaties van de videokaart staat dat je minimaal 500 watt nodig hebt, dus vandaar dat ik even twijfelde of ik dan niet op het randje zit haha.
Pagina: 1