Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superguus12
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09-08-2019
Hallo,
Ik heb een vraagje:
Ik heb een headset maar die is USB als aansluiting ( https://www.bol.com/nl/p/...dset-pc/9200000045695801/ ), maar ik ga binnen kort op vakantie en wil ik muziek luisteren van mijn mobiel naar mijn headset. Bestaat zo'n 'converter' van USB naar Jack 3.5 mm Audio?

Naast dit, kan deze 'converter' ook mijn microfoon supporten? (het maakt niet uit of deze kabel in tweeën splits, Audio en Microfoon). Dus dat kabeltje kan zowel als geluid als de microfoon uitzenden aan mijn telefoon of andere aparaten als die een jack aansluiting hebben.

Nog een laatste vraag, wat is het verschil tussen Jack 3.5 mm en AUX?

Al vast bedankt voor de antwoorden d:)b

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Lijkt mij dat je sowieso toch wel op een USB naar 3.5mm jack gegoogled hebt? :)

https://www.google.nl/sea...=0&ei=RjHWWrN3pMXCAtTTrzg

Qua Microfoonsupport, ik verwacht het niet. Het komt niet vaak voor dat een Gaming Headset op een telefoon wordt aangesloten. ;)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superguus12
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09-08-2019
Ja ik heb wel naar die zoekterm opgezocht, ik heb zo'n ding gekocht maar hij werkte niet (het was wel via Aliexpress, een bekende chinees marktplaats) Ik dacht dat het niet werkte omdat dit om een gameheadset ging. dus het kan zijn dat het aan die kabel dus kan liggen (Wat waarschijnlijk het geval is) of mijn headset doet vreemd.

Naast zo'n kabel, zag ik ook een usb converter naar micro USB C (heb een samsung galaxy A5 2018, heeft een micro USB C aansluiting). Zou dit dan ook gaan werken voor geluid en/of de microfoon?

[ Voor 43% gewijzigd door Superguus12 op 17-04-2018 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 21:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat zou je nog kunnen proberen ja, in de hoop dat je telefoon de headset ook als dusdanig ziet.
Je moet jevoorstellen dat die headset die jij hebt, in weze een headset met ingebouwde usb geluidskaart is. Vermoedelijk zit dat chipje in die afstandsbediening gebakken. Dus een verloopje van analoog naar digitaal gaat sowieso niet werken.

Persoonlijk zou ik voor een paar tientjes een paar goede dopjes kopen, Denon of Sony ofzo. Ook lekker voor op het strand of aan het zwembad, lekker compact en licht. En gaan ze stuk, gaan ze stuk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)