Parkeerverbod negeren

Pagina: 1
Acties:

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-11 20:33
Sinds een half jaar heb ik nieuwe buren. Het is altijd maar weer afwachten wat er naast je komt wonen, maar ik heb an sich geen last van ze. Ja, hun hond kon over het hekje springen wat het overpad afsluit en zodoende in mijn tuin schijten. Daar heb ik twee wat van moeten zeggen en dat gebeurt nu niet meer.

Het is alleen een beetje of die mensen lak aan alles hebben, of ze zijn gewoon lui. Ik denk dat tweede, want de coniferenhaag tussen mij en hun is gesnoeid tot waar ze bij konden. Ziet er niet uit, maar het zit aan hun kant, dus zij moeten er tegenaan kijken. :)

Voor mijn huis loopt de doorgaande weg door het dorp. Drukke weg met veel verkeer. Ik heb een oprit. De overige vier huizen die het blok telt niet. Die kunnen hun auto aan het einde van het blok in een parkeervak kwijt. Dan moeten ze even 10 meter naar hun voordeur lopen. Deze weg voor mijn huis draait met een blinde bocht linksaf het dorp in. Voor mijn huis geldt een parkeerverbod. Logisch, want als je er een auto neer zou zetten dan zie je die pas als je de bocht door bent. Dan heb je nog 3 meter om te remmen als er wat van de tegengestelde richting komt. Verkeersonveilig dus. Er geld wel een max. snelheid van 30 km/h in het dorp overigens.

Je voelt hem al aankomen. De buren plempen hun auto gewoon voor huis neer en niet om even in- en uit te laden. Nee, dat ding staat er de hele dag of nacht. An sich heb ik er geen last van, alleen ik rijdt achteruit mijn oprit op, dus ik laat verkeer achter mij vaak voor gaan, want die rijden toch door als het gat tussen stoep en mijn voorbumper groot genoeg is om door te rijden. Dat heeft al eens in een bijna botsing geresulteerd, omdat ik de draai verkeerd maakte en nog even iets naar voren moest. Maar ja, doordat de auto van de buren voor hun huis staat kan ik verkeer achter mij niet voor laten gaan en maak ik de draai maar terwijl het verkeer wacht. Ik vindt dat zelf niet prettig en die auto van de buren hoort daar gewoon niet te staan.

Ik rijdt express achteruit mijn oprit op, omdat ik dan bij het eraf rijden meer overzicht heb of er verkeer aan komt. Ik nijg en nu naar om melding te maken bij de gemeente van die fout geparkeerde auto. Ik heb geen zin om steeds weer de buren te moeten op gaan voeden hoe het hoort. Zij hebben hun rijbewijs ook gehaald ooit, dus weten donders goed hoe een parkeerverbod eruit ziet. Bovendien is ook verkeersonveilig dat die auto daar staat.

Maar ja, als ik ga ‘klikken’ ben ik weet de gebeten hond en daar voel ik weinig voor. Ik heb al geprobeert mij er bij neer te leggen, maar dat wil maar niet lukken. Schijnbaar moet er eerst maar iemand tegen die auto aan rijden voor ze het licht zien. Kun je zoiets niet annoniem melden bij de buurtagent of gemeente en heeft het überhaupt zin?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:29

Osxy

Holy crap on a cracker

Je kan altijd "anoniem" (politie ziet altijd wie belt tot zekere hoogte) melden via 0800-8844.

Klikken is groot woord in mijn ogen, is niet alsof je tegen mama gaat zeggen dat je broertje het laatste koekje heeft gegeten. Het gaat hier om een gevaarzetting en overlast.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

TL;DR.

De gemeente zal een parkeerverbod moeten handhaven. Alternatief is een aanvraag doen om "de plek" pontificaal van een Amsterdammertje te laten voorzien.

Anyhow, zelfs al wil je niet klikken: leg het vast. Gewoon elke dag 1 foto met je smartphone als dat hok er weer staat en na een maand 23 foto's naar de wijkagent mailen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:57

Aganim

I have a cunning plan..

Klikken zou ik het niet noemen, juist niet in een situatie waarbij de verkeersveiligheid in het geding is.

Kan je niet beter van te voren even informeren bij de gemeente hoe ze met deze meldingen omgaan? Gewoon eerst in algemene verwoording vragen hoe je het beste een onveilige situatie kan melden en even doorvragen of de BOA dan niet aanklopt met de boodschap dat ze 'een klacht van de buren/persoon X hebben gehad'. :+

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Osxy schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 18:07:
Je kan altijd "anoniem" (politie ziet altijd wie belt tot zekere hoogte) melden via 0800-8814.

Klikken is groot woord in mijn ogen, is niet alsof je tegen mama gaat zeggen dat je broertje het laatste koekje heeft gegeten. Het gaat hier om een gevaarzetting en overlast.
Je bedoelt 0900-TUIG / 0900-8844.
Dit is overigens niet anoniem, dit is met je eigen naam, maar politie zal je naam nooit doorspelen aan de andere partij (om het zo maar te noemen). Gemakkelijker is om je wijkagent even een DM te sturen op Twitter (de mijne doet daar in ieder geval aan 8)7 ) of even te bellen. Je kunt ook 0800-TUIG bellen en vragen om je wijkagent te spreken, is ook echt geen probleem.
Dan leg je het rustig uit en vraag je hem of hij er een keer een melding van wilt maken bij de eigenaren zonder te zeggen dat jij er over klaagt.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

True schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 18:16:
[...]

Je bedoelt 0800-TUIG / 0800-8844.
Dit is overigens niet anoniem, dit is met je eigen naam, maar politie zal je naam nooit doorspelen aan de andere partij (om het zo maar te noemen). Gemakkelijker is om je wijkagent even een DM te sturen op Twitter (de mijne doet daar in ieder geval aan 8)7 ) of even te bellen. Je kunt ook 0800-TUIG bellen en vragen om je wijkagent te spreken, is ook echt geen probleem.
Dan leg je het rustig uit en vraag je hem of hij er een keer een melding van wilt maken bij de eigenaren zonder te zeggen dat jij er over klaagt.
Ook via dit nummer kan je anoniem meldingen doen.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Osxy schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 18:17:
[...]

Ook via dit nummer kan je anoniem meldingen doen.
https://www.politie.nl/th...tle-met-wie-kan-ik-bellen

Met wie kan ik bellen?
112 (spoed of heterdaad)
0900-8844 (geen spoed, wel politie)
0800-6070 (opsporingstiplijn)
0800-8112 (teksttelefoon: 112 voor doven en slechthorenden)
0900-1844 (teksttelefoon: 0900-8844 voor doven en slechthorenden)
0031 343 57 8844 (0900-8844 vanuit het buitenland)
0800-7000 (Meld Misdaad Anoniem)
144 (meldnummer voor dieren in nood)

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

True schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 18:20:
[...]

https://www.politie.nl/th...tle-met-wie-kan-ik-bellen

Met wie kan ik bellen?
112 (spoed of heterdaad)
0900-8844 (geen spoed, wel politie)
0800-6070 (opsporingstiplijn)
0800-8112 (teksttelefoon: 112 voor doven en slechthorenden)
0900-1844 (teksttelefoon: 0900-8844 voor doven en slechthorenden)
0031 343 57 8844 (0900-8844 vanuit het buitenland)
0800-7000 (Meld Misdaad Anoniem)
144 (meldnummer voor dieren in nood)
Uit ervaring weet ik dat als je aangeeft anoniem te willen blijven je ook op 8844 een anonieme melding kan/mag doen zonder melden van naam.

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Al gepraat met de buren?

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Dat lijkt me in dit geval niet slim.
Dan wordt TS in de toekomst altijd aangekeken als die vervelende buurman die hun fijne parkeerplek wil afpakken.

Beter gewoon de gemeente er iets van laten zeggen.
Zo behoud je tenminste de onderlinge vrede.

• pjot1
  • Niet online
Wootism schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 18:32:
[...]

Dan wordt TS in de toekomst altijd aangekeken als die vervelende buurman die hun fijne parkeerplek wil afpakken.

Je moet het ook wel een beetje 'slim' spelen. Je hoeft niet gelijk een zeur te zijn. Je kan bijvoorbeeld ook zeggen dat de kans dat hun auto aangereden wordt door iemand die de bocht om komt zeilen best groot is. En omdat de auto daar officieel niet mag staan, kan buurman daar een hoop gezeur van krijgen, ook juridisch.

Verder zou je eraan kunnen toevoegen dat je het voor jezelf ook vervelend is.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

pjot1 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 18:40:
[...]

Je moet het ook wel een beetje 'slim' spelen. Je hoeft niet gelijk een zeur te zijn. Je kan bijvoorbeeld ook zeggen dat de kans dat hun auto aangereden wordt door iemand die de bocht om komt zeilen best groot is. En omdat de auto daar officieel niet mag staan, kan buurman daar een hoop gezeur van krijgen, ook juridisch.

Verder zou je eraan kunnen toevoegen dat je het voor jezelf ook vervelend is.
Hoe dom die buren ook zijn, als jij er nu wat van zegt, al dan niet slim en er komt met twee weken al dan niet twee maanden wanneer je het echt zat bent alsnog iemand van de gemeente of politie voor een gesprek of een boete dan ben jij nog steeds de boeman.

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Hoe legaal is die oprit? Met het bestraten van je tuin en je auto daar neerplempen heb je nog geen officiële oprit. Wanneer je aan de gemeente/politie gaat vragen om het parkeerverbod te handhaven, loop je het risico dat ze ook het gebruik van je oprit gaan verbieden.

Buiten dat zou ik gewoon eens je buren daar op aanspreken en daarbij uitleggen dat die situatie die zij creëeren gevaarlijk is (en eventueel ook aangeven dat het niet mag). Wanneer ze daar niet in mee willen gaan, kan je altijd nog de gemeente/politie inschakelen.

• rimave
[...]

Dat inderdaad en als de politie er bij toeval een bekeuring voor geeft denken ze dat het bij mij vandaan komt. Bovendien ben ik er niet voor om mijn buren op te gaan voeden. Die poep van hun hond op mijn grasveld is daarin wat anders.

Mijn oprit is legaal. Toen ik er kwam wonen niet, maar de inrit was te hoog en dat moest de gemeente aanpassen. Je mag als bewoneren niet zelf de stoep aanpassen. Toen bleek dat de inrit niet geregistreerd stond en heb ik na betaling van 150 euro alsnog een inritvergunning gekregen.

Ik heb wel eens gedacht om eens tussen neus en lippen tegen de buren te zeggen dat ze wel kans lopen op een bekeuring met de auto daar op de stoep.

[ Voor 7% gewijzigd door rimave op 17-04-2018 19:23 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

*knip* Als je, zoals je zelf zegt, geen kennis van zaken hebt, kun je beter geen advies geven om ze van de regen in de drup te helpen.

[ Voor 69% gewijzigd door naitsoezn op 17-04-2018 19:29 ]

★ What does that mean? ★

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[...]

Assumtion, mother of all fuckups. Ik weet dat men in de randstad anders tegen dingen aankijkt maar je zou je verbazen hoe menselijk buren zijn in gewoon een goed gesprek. Nee heb je, ja kun je krijgen. Weet jij veel wat de reden is dat ze dat doen. Ook de luiheid is een aanname, op basis van het knippen van een heg nota bene. :o
(Laten) handhaven kan altijd nog. Vraag ze of ze hem een meter vooruit zetten en jouw probleem is opgelost. Die bon komt vanzelf een keer. Of niet, want ontheffing, weet jij veel.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

The Eagle schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 19:35:
[...]

Assumtion, mother of all fuckups. Ik weet dat men in de randstad anders tegen dingen aankijkt maar je zou je verbazen hoe menselijk buren zijn in gewoon een goed gesprek. Nee heb je, ja kun je krijgen. Weet jij veel wat de reden is dat ze dat doen. Ook de luiheid is een aanname, op basis van het knippen van een heg nota bene. :o
(Laten) handhaven kan altijd nog. Vraag ze of ze hem een meter vooruit zetten en jouw probleem is opgelost. Die bon komt vanzelf een keer. Of niet, want ontheffing, weet jij veel.
Natuurlijk.
Het is ook maar een gebbetje, welke aso gaat nou tegen de buren aan botsen dat kan alleen maar escaleren :)
Dacht TS daar een mediterend denkbeeld te schenken.

★ What does that mean? ★

• rimave
.

[ Voor 99% gewijzigd door rimave op 18-04-2018 07:16 ]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:43
Tikje AZ >>> VV

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• pjot1
  • Niet online
Gelijk de politie of buurtwacht inschakelen vind ik wel heel rigoureus. Als iemand dat bij mij zou doen, vind ik dat heel triest. Het komt er dan op neer dat degene niet de ballen heeft om dat in m'n gezicht te zeggen. Als je gelijk de politie op je dak krijgt lijkt me dat voor de verstandhouding ook niet best.

Valt er dan niet mee te praten? Dat ze lui zijn is natuurlijk ook maar een aanname en gebaseerd op een coniferenhaag.... 8)7

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

rimave schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 19:20:
Mijn oprit is legaal. Toen ik er kwam wonen niet, maar de inrit was te hoog en dat moest de gemeente aanpassen. Je mag als bewoneren niet zelf de stoep aanpassen. Toen bleek dat de inrit niet geregistreerd stond en heb ik na betaling van 150 euro alsnog een inritvergunning gekregen.
Is het voor de buren toevallig mogelijk datzelfde pad te bewandelen? Dan kan het wellicht interessant zijn dit bij de buren aan te geven.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

The Eagle schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 19:35:
[...]

Er vanuit gaat dat ze menselijk reageren in een goed gesprek is ook een aanname.
Het gaat om het tactisch oplossen van een situatie zonder dat het escaleert.

Het aansnijden van dit onderwerp met zijn buurman maakt hem onlosmakelijk verbonden met het parkeren.
Mocht de buurman in de toekomst door een handhaver aangesproken worden, dan wordt dat meteen verbonden met TS.

En geloof me, een fijne relatie met je buren is goud waard.

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:13
Mensen, mensen, mensen. Kom op zeg. Ik weet niet wat ik lees. Dit soort dingen kun je toch gewoon met je buren bespreken. Dat is toch heel normaal? Als je het zelfs zo brengt dat je bang bent dat hij een keer schade aan zijn auto zal hebben dan is hij je vast nog dankbaar ook. Waarschijnlijk ervaart hij de situatie helemaal niet als gevaarlijk.

//* edit, of kan dit alleen maar in dorpen in de provincie? :P

[ Voor 8% gewijzigd door Rudolf op 18-04-2018 10:30 ]

• rimave
Rudolf schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:26:
Mensen, mensen, mensen. Kom op zeg. Ik weet niet wat ik lees. Dit soort dingen kun je toch gewoon met je buren bespreken. Dat is toch heel normaal? Als je het zelfs zo brengt dat je bang bent dat hij een keer schade aan zijn auto zal hebben dan is hij je vast nog dankbaar ook. Waarschijnlijk ervaart hij de situatie helemaal niet als gevaarlijk.

//* edit, of kan dit alleen maar in dorpen in de provincie? :P
Het is ook niet het niet willen bespreken. Het voelt nu meer als opvoeden, omdat ik hun steeds moet wijzen op dingen die niet kunnen. Daar pas ik voor. Ik kan ook lekker de boel de boel later, want feitelijk heb ik er het minste last van. Het is alleen minder als ik of iemand anders een aanrijding krijgt doordat er een auto geparkeerd staat waar hij niet staan mag.

Het is namelijk een paar huizen verderop in de straat al eens mis gegaan. Daar geld dan geen parkeerverbod, maar die eigenaar zet zijn auto ook achteruit de oprit op. Omdat daar een busje langs de weg stond moest hij ook eerst de manouvre maken en kon niet eerst de auto achter hem voor laten gaan. Dat resulteerde in een aanrijding en de auto van de bewoner had geen voorbumper meer. (Geen lichamelijk letsel, alleen blikschade).

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Rudolf schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:26:
Mensen, mensen, mensen. Kom op zeg. Ik weet niet wat ik lees. Dit soort dingen kun je toch gewoon met je buren bespreken. Dat is toch heel normaal?
Dat hangt er maar net vanaf. Vaak gaat het wel goed ja, en helpt het. Soms maar een paar dagen, soms wat langer. Je hebt ook van die types die dit na een dag alweer "vergeten" en gewoon op de oude voet verder gaan.

In 1e instantie zou ik idd ook in overleg gaan met de buren, en een tweede kans wil ik ze (na een tweede oveleg) ook nog wel geven. maar mochten ze dan na die 2e keer toch weer door blijven gaan met hun wangedrag, zou ik toch ook de wijkagent inschakelen. Je kunt daar wel een jaar lang elke dag met ze gaan overleggen, maar dat is nogal vermoeiend zeg maar.

Er zijn tegenwoordig helaas heel erg veel types die geen enkele kritiek, hoe onderbouwd en/of terecht ook, kunnen verdragen, en de fout ligt dan altijd bij "de ander", en nooit bij henzelf. Dit zijn vaak dezelfde types die denken dat de regels wel voor anderen gelden, en niet voor henzelf.

Vergeet ook niet dat ze, als ze hun auto op de daarvoor bedoelde plek weg moeten zetten, ze 10 meter verder moeten lopen naar hun woning. Voor veel mensen is dat veel te veel moeite, ze zouden hun auto nog liefst de hal in rjden om maar zo min mogelijk te moeten lopen, bij wijze van spreken.

Met dat soort types kun je heel lang mee praten, maar je dringt toch niet door de betonnen plaat voor hun kop heen. Dat soort types snappen overleg niet, die snappen alleen een bezoek van de wijkagent oid.

Virussen? Scan ze hier!

• Rudolf
wildhagen schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:45:
[...]

Dat hangt er maar net vanaf. Vaak gaat het wel goed ja, en helpt het. Soms maar een paar dagen, soms wat langer. Je hebt ook van die types die dit na een dag alweer "vergeten" en gewoon op de oude voet verder gaan.

In 1e instantie zou ik idd ook in overleg gaan met de buren, en een tweede kans wil ik ze (na een tweede oveleg) ook nog wel geven. maar mochten ze dan na die 2e keer toch weer door blijven gaan met hun wangedrag, zou ik toch ook de wijkagent inschakelen. Je kunt daar wel een jaar lang elke dag met ze gaan overleggen, maar dat is nogal vermoeiend zeg maar.

Er zijn tegenwoordig helaas heel erg veel types die geen enkele kritiek, hoe onderbouwd en/of terecht ook, kunnen verdragen, en de fout ligt dan altijd bij "de ander", en nooit bij henzelf. Dit zijn vaak dezelfde types die denken dat de regels wel voor anderen gelden, en niet voor henzelf.

Vergeet ook niet dat ze, als ze hun auto op de daarvoor bedoelde plek weg moeten zetten, ze 10 meter verder moeten lopen naar hun woning. Voor veel mensen is dat veel te veel moeite, ze zouden hun auto nog liefst de hal in rjden om maar zo min mogelijk te moeten lopen, bij wijze van spreken.

Met dat soort types kun je heel lang mee praten, maar je dringt toch niet door de betonnen plaat voor hun kop heen. Dat soort types snappen overleg niet, die snappen alleen een bezoek van de wijkagent oid.
Daar heb je gelijk in, maar ik maak nog nergens uit op dat de buren van TS zo'n figuren zijn. Verkeerd snoeien van de coniferen zou mij ook kunnen gebeuren omdat ik niet het juiste gereedschap heb. Dat met die hond hebben ze ook opgelost. Maar TS kan de zaak beter inschatten uiteraard.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:56
Heb gewoon even de guts om dat met je buren te bespreken.

Als je echt de guts niet hebt, dan zal je toch de politie moeten inschakelen.
Als die een beetje menselijk zijn, dan bellen die aan en geven een vriendelijke waarschuwing, en de volgende keer pas een boete.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Wat is de reden dat iedereen 10 meter verderop moet parkeren en 1 huis niet. Nogal rare constructie.

• Rudolf
Alsof d'n duvel er mee speelt!

ik zit hier gisteren in dit topic te reageren dat ik vind dat je het gewoon met je buren moet kunnen bespreken. Maak ik gisteren ook zoiets mee.

Ik ging een uurtje eerder weg van kantoor omdat het zo'n lekker weer was. Staat er iemand van handhaving achter mijn huis. Ik ben een aanbouw aan het zetten en er ligt ongeveer 1,5 kruiwagentje puin achter mijn huis. Heb expres het verharde pad vrijgelaten zodat iedereen er makkelijk door kan met fiets, kinderwagen of wat dan ook. Ik verwacht nog wat meer puin dus ik wacht even tot ik een aanhangertje vol heb. Wat om het te storten betaal ik per aanhanger, dus dan ga ik niet voor elk kruiwagentje op en neer rijden. Nu blijkt dus dat mijn buurman naar de gemeente heeft gebeld en een klacht heeft ingediend. Lekker elke keer schijnheilig tegen mij doen: "Het maakt mij niet uit, je doet maar."
Ik wist niet eens dat hij zich er aan stoorde. Hij vroeg zelfs vorige week of hij er ook wat aardewerk bij mocht gooien. Geen probleem.

Uiteindelijk weinig aan de hand, situatie uitgelegd aan die ambtenaar, hij snapte het ook wel. Graag zo snel mogelijk opruimen.

Verwijderd

Rudolf schreef op donderdag 19 april 2018 @ 09:40:
Alsof d'n duvel er mee speelt!

ik zit hier gisteren in dit topic te reageren dat ik vind dat je het gewoon met je buren moet kunnen bespreken. Maak ik gisteren ook zoiets mee.

Ik ging een uurtje eerder weg van kantoor omdat het zo'n lekker weer was. Staat er iemand van handhaving achter mijn huis. Ik ben een aanbouw aan het zetten en er ligt ongeveer 1,5 kruiwagentje puin achter mijn huis. Heb expres het verharde pad vrijgelaten zodat iedereen er makkelijk door kan met fiets, kinderwagen of wat dan ook. Ik verwacht nog wat meer puin dus ik wacht even tot ik een aanhangertje vol heb. Wat om het te storten betaal ik per aanhanger, dus dan ga ik niet voor elk kruiwagentje op en neer rijden. Nu blijkt dus dat mijn buurman naar de gemeente heeft gebeld en een klacht heeft ingediend. Lekker elke keer schijnheilig tegen mij doen: "Het maakt mij niet uit, je doet maar."
Ik wist niet eens dat hij zich er aan stoorde. Hij vroeg zelfs vorige week of hij er ook wat aardewerk bij mocht gooien. Geen probleem.

Uiteindelijk weinig aan de hand, situatie uitgelegd aan die ambtenaar, hij snapte het ook wel. Graag zo snel mogelijk opruimen.
Hier zeggen ze nooit wie er precies een melding gedaan heeft. De BOA's komen gewoon aan huis, wijzen je op wat je verkeerd doet (vaak weten ze helaas zelf ook maar half hoe het zit, maar dat terzijde). Ze gaan je niet zeggen dat "de bewoners van nummer XX" gebeld hebben. Ze houden het wat vaag "melding uit de omgeving" ofzo.

Ik vind het altijd maar een beetje willekeur, waar ze op besluiten te gaan handhaven. Zo staat er een auto van de gemeente in een aangrenzende straat gewoon bijna structureel op de stoep geparkeerd. Volgens onze APV mag je je auto niet op de stoep zetten, zelfs niet met 2 wielen (specifiek opgenomen in de APV). Heel gek, maar daar handhaven ze nooit op. Tot zover het goede voorbeeld geven dus. En dan leen ik 2 dagen van iemand een klein aanhangertje om wat grofvuil weg te kunnen brengen (heb zelf geen auto, dus iemand dropt dat ding bij mij voor de deur en dan zet ik hem met een ketting ergens aan vast). Klein karretje, dus geen eigen kenteken en dan moet er een kenteken op van de trekkende auto, maar die heb ik dus niet. Dan vind ik het lullig om 1 van de schaarse parkeerplekken daarvoor te gebruiken, dus ik duw dat ding het gras op en zet hem met de ketting vast aan een boom. En ja hoor, binnen anderhalve dag staan ze aan de deur want die aanhanger mag daar niet staan. Dan heb je aan mij dus de verkeerde: OK heren, dan zet ik hem nu op 1 van de lege parkeerplekken. Maar.... dat mocht volgens hen ook niet, want de aanhanger moest een kenteken hebben (ding heeft dus geen kenteken, alleen een kentekenplaat als hij achter een auto hangt. Dus reactie: ga je dan ook even bij nr. XX en nr. XX langs, want die 2 andere aanhangers in de straat zijn van hun..... En vraag meteen even aan de bewoner van nr. XX of hij zijn bestelbus met aanhanger voortaan niet meer hier op het gras parkeert. Ik heb ze nog aangeboden om direct een formele melding te doen, want ik wil natuurlijk best meewerken. Dat was nou ook weer niet helemaal de bedoeling, dan moest ik maar zorgen dat het ding binnen 2 dagen weg zou zijn. :) Prima! Morgen is hij weg.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2018 12:31 ]

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:41

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Bij dit soort verhalen moet ik altijd denken aan een column van Marcel van Roosmalen over 'effectief communiceren' in Betondorp: https://www.nrc.nl/nieuws.../echt-niet-1600169-a37905
Je zou je buren erop kunnen aanspreken, je zou ook non-verbaal duidelijk kunnen maken dat dit niet de bedoeling is. Uiteindelijk zullen ze de hint wel begrijpen.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:55
Herkenbaar dit. Je probeert flexibel te zijn en niet over met minste geringste te zeiken, en als het moment er dan is dat men even flexibel met jou moet zijn moet je dat uitleggen. Heerlijk dat.

Eigenlijk is datgene wat ik mis het persoonlijke overleg. Men beroept zich op een bepaalde gewoonte (ik parkeer altijd op de stoep dus dat mag, maar jij niet dus jij niet) in plaats van er eens open over te spreken. Ja, je kunt er wel over spreken, maar in de meeste gevallen schiet men direct in de verdediging of ben je een zeikerd omdat je überhaupt iets op te merken hebt. Graag uw bek houden ja.

Is dit typisch voor een soort mens, de Nederlander? Ik ken dit specifieke gedrag voornamelijk uit dorpen/VINEX, de kleinburgerij zogezegd. Maarja, ook de volksbuurt ken ik en daar is verbale communicatie sowieso onmogelijk, dus ook niet beter. En zeker, lokale politie gedraagt zich meestal precies zo (scooters scheuren over de stoep, dan de politie ook op weg naar de super voor lunch).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Tsjipmanz schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:47:
Bij dit soort verhalen moet ik altijd denken aan een column van Marcel van Roosmalen over 'effectief communiceren' in Betondorp: https://www.nrc.nl/nieuws.../echt-niet-1600169-a37905
Je zou je buren erop kunnen aanspreken, je zou ook non-verbaal duidelijk kunnen maken dat dit niet de bedoeling is. Uiteindelijk zullen ze de hint wel begrijpen.
Dat doe ik alleen als iemand echt ver over de schreef gaat. Laatst nog iemand al z'n modder en troep teruggegeven. Voorjaar weer in aantocht, dus iedereen begint de bestrating in de voor- en achtertuin schoon te spuiten met zijn hogedrukreinigertje. Echt iedereen, naderhand bleek dus op 1 na, pakt meteen het brandgangetje even snel mee, zodat de zooi van de achtertuin daar niet blijft liggen. Wij waren, blijkbaar, de voorlaatste die dit gingen doen, dus ook wij hebben netjes het brandgangetje even schoongespoten toen we klaar waren met de achtertuin. Zelfs het brandgangetje zag er weer netjes uit.

Vervolgens gaat als allerlaatste 1 van de 2 bewoners helemaal achterin het brandgangetje ook zijn tuin schoonspuiten. Dat moeten de achterburen van onze buren zijn geweest, want mijn vrouw heeft ook het stukje van onze buren en hun achterburen even schoongespoten. De buurvrouw vroeg of ze dat even kon doen, of dat ze anders misschien even onze hogedrukreiniger mocht lenen want die had ze zelf geen. Pak ik de volgende dag 's aovnds de fiets om nog even snel iets te halen ergens, zie ik door de hele brandgang 1 groot modderspoor lopen. Hebben die gasten dus de zooi van hun tuin in het brandgangetje gespoten en vervolgens precies "hun" 3,5 meter brandgang schoongespoten. De zooi hebben ze gewoon bij de rest gedumpt. Toen had ik zoiets van: WTF?! Hier heb je het terug.

• rimave
sugarlee89 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 20:00:
Wat is de reden dat iedereen 10 meter verderop moet parkeren en 1 huis niet. Nogal rare constructie.
Dat komt om dat ik het geluk heb dat ik op de hoek woon. En naast mij zat een weiland. De vorige bewoner heeft een stukje daarvan aangekocht zodat er een oprit kon komen. Omdat dit een doorgaande drukke weg is zal men wel bewust die parkeervlakken aan het einde van het blok gemaakt hebben. Daar weet ik het fijne ook niet van. Feit is dat het nu 1 maal zo is.

Pagina: 1