Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Raspberry Pi 3 ombouwen tot streaming bron voor LG 254

Pagina: 1
Acties:

• Thijs2012
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:05
Goedemiddag allen,

Een nieuwe uitdaging voor op de slaapkamer.
Wat ik graag zou willen is tv kunnen kijken op onze slaapkamer.
Zitten momenteel in een huurhuis en in de slaapkamer ligt geen aansluiting.
Ik heb nog een LG 254 monitor staan met HDMI aansluiting.

Nu kan ik er een Chromecast op aansluiten maar dan heb ik geen geluid.
Ik heb ook nog een PI3 in de kast liggen, ooit een keer gekocht.
Kan ik een PI3 ombouwen tot Chromecast?

Hoop dat jullie me kunnen helpen.
Groet, T

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom wil je ombouwen want je beschrijft niet hoe je Pi wel geluid zou geven.

Eerste Google: https://thepi.io/how-to-u...a-chromecast-alternative/

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-11 15:31
Waarom zou je geen geluid hebben met de Chromecast? Als er geen speakers zitten op de monitor, heb je dan ook geen geluid output op de monitor?

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-10 14:30
Wat ik altijd deed in mijn huurhuis verleden (zeker 15 keer gelukt!) is of een coax kabel doortrekken langs de CV buizen of een kabel door de oude telefoonaansluiting welke naar boven liep doortrekken.

Het is me nog nooit gelukt om GEEN tv te kunnen kijken via een splits op coax op een slaapkamer!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11 22:43
Welke monitor heb je nu precies? Ook al zitten er geen speakers in, kans is groot dat er wel een hoofdteleoon uitgang op zit als deze een HDMI ingang heeft.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:51
Pak een tablet. Zet tv aan onder je dekens. Geniet van je eigen bedhuttvavond.

Tv ophangen in je slaapkamer is zó 2001. :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:42

FeaR

In GoT we trust

Thijs2012 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 17:54:
Kan ik een PI3 ombouwen tot Chromecast?
Wat heb je zelf al gevonden? Op GoT verwachten we toch wel minimale eigen inzet en die mis ik hier. Zie ook de opmerkingen van hierboven, waarom zou je met een andere bron wel geluid krijgen? Heeft de monitor überhaupt speakers? Op het genoemde type krijgt Google er hier niets uit.
Groet, T
Groeten doen we niet op het forum, zie Het algemeen beleid #groeten

Tevens een aanpassing van de topic titel, de originele dekte de inhoud niet. Al kan ik er niet veel specifieks van maken omdat ik een deel inhoud mis.

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 17-04-2018 22:06 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Thijs2012
Zie dat ik een 1 ben vergeten in het typenummer.
pricewatch: LG E2541T-BN Zwart

Dit is het model, er zitten geen speakers in en ook geen audio output.
Wat ik zelf heb gevonden is dat 1 van de weinige mogelijkheden een receiver er tussen te plaatsten is, echter is dit juist wat ik net NIET wil.
Wil het gewoon zo klein en simple mogelijk houden, vandaar ook de chromecast of PI3.
Er is ook nog een dame in huis die er ook mee moet kunnen omgaan, een Chromecast heeft ze nu net een beetje onder de knie....

• MAX3400

MAX3400

@Thijs2012 al is het een My First Sony met 1 knop; als je nergens een speakertje hebt (nog ongeacht welke kabels er nodig zijn); wat verwacht je dan aan beeld en geluid te krijgen?

• Thijs2012
MAX3400 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:38:
@Thijs2012 al is het een My First Sony met 1 knop; als je nergens een speakertje hebt (nog ongeacht welke kabels er nodig zijn); wat verwacht je dan aan beeld en geluid te krijgen?
Een constructie met een klein bt speakertje of desnoods een bekabeld simple spelertje.
Speakertjes zelf zijn het probleem niet, de weg ernaartoe is de uitdaging :P

• MAX3400

MAX3400

De documentatie van de Rpi geeft aan dat je inderdaad kan schakelen van HDMI audio naar jack audio; dit moet je wel hard vastzetten want in niet alle gevallen lijkt de HDMI-handshake te detecteren dat je monitor wel/geen audio heeft.

Ram er een paar ouderwetse walkman-speakers aan van 5 Euro en klaar (verwacht alleen niet teveel qua kwaliteit van je geluid).

Vraag me een beetje af, maar hoor het graag, welke opties je al had bekeken van de Rpi want jouw vraag lijkt, basaal, zelfs in de FAQ te staan van Raspberry.

Pagina: 1