Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Muziek productie PC

Pagina: 1
Acties:

• SolidMindState
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 26-01-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag muziek produceren/mixen/masteren met zware plugins zoals omnisphere etc.
Ik hoef er niet op te gamen maar wil wel graag videos etc. in hoge resolutie/kwaliteit kunnen bekijken, ik moet dus niet echt last krijgen van de zwakte van de videokaart/cpu

Wat mag het systeem gaan kosten?
Nu kom ik uit op een bedrag van 780, maar dit komt grotendeels omdat ik een lijst van een andere topic heb overgenomen. Echter wil ik veel goedkoper uit zijn dus max 600 euro iets meer maakt natuurlijk niet uit als dit mogelijk is.
Alleen het probleem is ik heb wel redelijk wat verstand van onderdelen etc. maar niet genoeg, dus ik ben bang dat als ik downgrade ik heel verdrietig word en in huilen uitbarst omdat ik ben gaan downgraden

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb alle randapparatuur al zoals beeldscherm muis toetsenbord etc. en ik heb de SSD CRUCIAL 500GB

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede vraag dit, maar ik weet niet precies hoeveel ik nodig heb van alles, ik werk nu op een laptop met ssd 500gb en 8gb ram, dit gaat redelijk maar mijn laptop gaat naar mijn moeder dus ik moet een nieuwe laptop/desktop hebben en ik kies voor een desktop. Omdat algemeen bekend is dat het beter is (ik vervoer me laptop namelijk nooit)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij moet niet teveel lawaai maken, maar een beetje is niet erg

Ik zou graag ook twee schermen willen kunnen aansluiten, maar dit is geen must

Ga je overklokken?
Denk het niet, dus nee

Wat verwacht je van ons?
Wat ik van jullie verwacht is advies en waarop ik het beste kan downgraden, de lijst die ik nu heb is te duur voor mijn budget, maar ik durf zelf niet de lijst aan te passen, omdat ik relatief weinig verstand heb van wat nu essentieel is en ook omdat sommige onderdelen met elkaar samenhangen.

De PC hoeft in ieder geval niet mooi of sexy te zijn of games aankunnen.

Wat de PC wel moet is snel zijn, veel dingen te gelijk kunnen, redelijk stil, en videos kunnen bekijken in 1080HD of 4K, maar dat laatste zal wss geen probleem zijn.

Ik wil er dus muziek mee produceren en ik hoef vaak geen 20+ plugins tegelijk aan te hebben, echter is het wel fijn als dit wel zou kunnen.

Als jullie mij zouden kunnen helpen echt super veel love voor jullie!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 296,50€ 296,50
1MSI Z370M Mortar€ 133,95€ 133,95
1Fractal Design Define C TG€ 84,91€ 84,91
1Scythe Kotetsu Mark II€ 34,90€ 34,90
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 170,25€ 170,25
1BitFenix Formula Gold 450W€ 63,-€ 63,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 783,51

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 21:16
De i7 7e generatie is veel te duur, de i5-8400 heeft meer cores voor minder geld.
R5 1600 heeft ook 6 cores, maar dan met 12 threads.
Als je niet gaat overklokken, neem dan een H310 of B360 moederbord.
Die kast kan goedkoper.
Heb je echt 16GB nodig? Je hebt nu 8, en het 'gaat redelijk', is dit omdat je te weinig RAM hebt?
De R5 1600 heeft ook nog eens een goede koeler.
Het nadeel van de hexacore Ryzens is dat ze geen iGPU hebben, je moet dus nog een 1030 ofzo aanschaffen.

[ Voor 15% gewijzigd door SpeedQber op 17-04-2018 15:49 ]

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:15
Als je budget belangrijk is kom ik hier op uit (onder de 600 zelfs):
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 168,10€ 168,10
1ASRock H370M Pro4€ 92,93€ 92,93
1Fractal Design Define Mini C€ 68,95€ 68,95
1Scythe Kotetsu Mark II€ 34,90€ 34,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 178,95€ 178,95
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 49,87€ 49,87
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 593,70

Allicht kan je nog een tientje bezuinigen op de cpu koeler of het geheugen, of allicht ook door voor atx ipv m-atx te gaan, maar veel verschil zal het allemaal niet maken.
Moederbord kies ik bewust wat duurder zodat je nog eens wat geheugen kan bijprikken, heeft usb type c en heeft HDMI en DVI-D, dus twee schermen kan. Je kan hiermee in de toekomst ook nog upgraden naar M.2 ssd's. Ik zou nu wel voor 16GB gaan als ik je gebruiksscenario zo inschat. De i5-8400 is een krankzinnig goede deal voor dit geld.

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-11 12:30
Ik sluit me aan bij @Jesse.
Een i5-8400 is meer dan genoeg voor je doeleinde, en de 16GB kan geen kwaad.

Ik zelf draai vaak meerdere instances van Omnisphere en Kontakt tegelijkertijd, op een i5-6600k en dat draait meer dan prima (nog lang geen 50% cpu gebruik). Nou scheelt het ook wel dat ik een Focusrite Scarlett 2i2 heb, kan hele lage latency draaien zonder dat mn cpu zwaar belast wordt.

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-11 14:58

OverloadOfRed

Bla, blabla

Ik sluit me ook helemaal aan bij @Jesse Moederbord kan nog wel wat goedkoper, maar lijkt me niet nodig aangezien deze usb-c en dus genoeg upgradability heeft, en je toch binnen het budget zit al. Wil je een nog snellere pc kan je altijd de i5 8400 omruilen voor een i7 8700 (niet K omdat je toch niet gaat overclocken) maar dat lijkt me niet nodig.

Ter vergelijking, wat gebruik je nu, wat voor CPU zit er in je laptop? Waar loop je op vast? Als je een oude dualcore gebruikt ga je met die 8400 al extreem sneller, zit je met een 7th gen i7 ga je een wat minder grote upgrade merken.

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

• SolidMindState
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 26-01-2024
Ik heb nu even al jullie antwoorden bekeken en ten eerste thanks dat jullie zo hard meedenken. En ik kan in elk antwoord wel een goede tip terugvinden.

Ik heb in ieder geval nu de lijst die @Jesse Jesse heeft samengesteld in gedachte dus de lijst van de eerste post ben ik nu al weer compleet vergeten :P .

@OverloadOfRed Ik draai nu op i7-3610QM @ 2.3ghz 64 bit, met 500gb ssd met een nvidea videokaart. en dit allemaal is best oké, maar het probleem was ook niet dat het nu ''klote'' is/was maar ik geef me laptop weg en daardoor upgrade ik dus automatisch met een nieuwe desktop.

Ik neem dus iniedergeval de moederbord die jesse heeft gekozen en wss ook de i5 die erbij staat en dan neem ik automatisch ook gewoon de rest mee zoals de kast, ram etc.

Echter zegt net een vriend tegen me dat een extra koeler niet nodig is omdat de i5 Boxed is en daar al een goede koeler in verwerkt zit. Dus ik zei tegen hem nou dat ga ik even aan de jongens van tweakers vragen over hoe dat zit. En dan heb ik het over de Scythe Kotetsu Mark II.
Waarschijnlijk koop ik gewoon die extra koeler erbij maar dit is gewoon een weetje vraag.

@SpeedQber ja ik neem wel gewoon de 16GB, kan geen kwaad om meer te nemen dan wat ik nu heb denk ik.

Trouwens hoorde ik ook dat als ik een AMD neem goedkoper uit ben maar dan een externe videokaart moet aanschaffen, klopt dit? (waarschijnlijk ga ik toch gewoon voor de i5)

En misschien nog ff een domme vraag, maar met al deze producten + mijn ssd die ik al heb kan ik gewoon een volledige desktop bouwen die gelijk werkt toch(na windows installatie)? of mis ik nog wat?

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 21:16
De Intel stock koeler is matig, misschien voldoende als je niet gaat overklokken, maar een andere koeler van 30 euro zal zeer waarschijnlijk beter zijn.
De AMD CPUs hebben geen iGPU, dus dan heb je idd een externe videokaart nodig.
De AMD APUs (2200G en 2400G) hebben wel een iGPU, die is overigens beter dan de iGPU van Intel, maar de 2400G heeft 4 cores en 8 threads. Geen hexacore dus.

• OverloadOfRed
  • Laatst online: 21-11 14:58

OverloadOfRed

Bla, blabla

Sowieso een losse koeler erbij nemen. De koeler is in principe voldoende maar als je hem hard belast kan het voorkomen dat de temperatuur te hoog wordt. Lijkt me niet de bedoeling en het geld niet waard.

Die i5 8400 is veel sterker dan je laptop CPU (wel 2 fhreads minder) dus daar ga je genoeg plezier van beleven.

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

• rain2reign
  • Laatst online: 26-11 15:11
Zoals het hierboven al eerder staat aangegeven... De stock koeler (van intel) is matig en wellicht in sommige gevallen voldoende vooral als je niet gaat overklokken, maar hij wordt in mijn ervaring heel luidruchtig. De Kotetsu mark II van Scythe (van Jesse's lijstje) presteert beter, is stiller onder load en is van betere kwaliteit in zijn geheel (tot tegenstelling van de intel stock koeler).
Pagina: 1