Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-11 17:00
Beste (mede-)tweakers,

Sinds kort heb ik een 4G Mifi apparaat in mijn auto zitten. Super handig, zo heb ik altijd laatste file informatie (en natuurlijk allerlei andere handigheden met internet) op mijn android auto radio.

In dit apparaatje zit een li-ion 3.7v 2100mah accu. Daar op houdt het apparaat zonder laden het wel een klein nachtje vol, maar erg onhandig voor na het weekend als hij eerst weer een aantal minuten moet laden, handmatig moet aangezet worden, verbinden enz. enz. Nu laad hij wel op via usb in de auto, welke weer uit gaat zodra de sleutel uit het contact gaat.

Mijn vraag is hoe ik eenvoudig de accu kan vervangen voor een met een grotere capaciteit. Op internet vind ik niet de juist afmetingen voor dezelfde accu met hogere capaciteit. Her en der vind ik wel accu's met bedrading welke ik zou kunnen solderen op de gouden plaatjes (drie stuks). Maar ik ben benieuwd naar welke oplossing jullie mij kunnen bieden. Het liefst geef ik het apparaatje een capaciteit van zo'n 5000-6000mah, dan zou ie ook ruim een dag kunnen overleven zonder rijden.

Hieronder een fotootje van de accu welke er nu in zit:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/24o8uaw.jpg

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:34
Heb je geen sigarettenaansteker achterin zitten welke permanent aanblijft? Anders zou ik een zekeringadapter/aftakker monteren in de zekeringkast op een wat onbelangrijke zekering welke permanent spanning heeft (bijv. trekhaak permanent of radio) en hier een sigarettenaanstekerplug op aansluiten. Als je een beetje wagen hebt (meer dan 55Ah accu) dan kan deze zonder problemen meerdere dagen hem voeden. Andere optie is een powerbank welke kan laden en leveren tegelijkertijd. Dat heb ik.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Rgerr
Jim423 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 18:37:
Heb je geen sigarettenaansteker achterin zitten welke permanent aanblijft? Anders zou ik een zekeringadapter/aftakker monteren in de zekeringkast op een wat onbelangrijke zekering welke permanent spanning heeft (bijv. trekhaak permanent of radio) en hier een sigarettenaanstekerplug op aansluiten. Als je een beetje wagen hebt (meer dan 55Ah accu) dan kan deze zonder problemen meerdere dagen hem voeden. Andere optie is een powerbank welke kan laden en leveren tegelijkertijd. Dat heb ik.
Welke powerbank heb je? Ik heb er een welke automatisch uit gaat zodra er geen stroom meer geleverd wordt... En vervolgens wel handmatig weer moet aan zetten.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan je dat ding niet gewoon uit zetten als je de auto verlaat?

Op aliexpress kan je voor een paar euro's usb-aansluitingen (of sigarettenaanstekerplug, maar dan moet je daar weer een usb-aansluiting voor kopen) voor op je accu kopen. Gewoon direct op je accu aansluiten, werkt altijd dus, koop er wel één met een zekering ertussen voor de zekerheid.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:34
Dat is handig voor als je accu onder je stoel zit maar anders niet echt... ook zou ik geen 12>5V van aliexpress permanent onder spanning laten staan in je auto wel gewoon kwaliteit halen hiervoor.
Ik heb een Logilink 8Ah uit mn hoofd van conrad.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Rgerr
Aikon schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 19:31:
Kan je dat ding niet gewoon uit zetten als je de auto verlaat?

Op aliexpress kan je voor een paar euro's usb-aansluitingen (of sigarettenaanstekerplug, maar dan moet je daar weer een usb-aansluiting voor kopen) voor op je accu kopen. Gewoon direct op je accu aansluiten, werkt altijd dus, koop er wel één met een zekering ertussen voor de zekerheid.
Dat kan, maar dan ben je een groot deel van de meerwaarde kwijt. Bij het starten van de auto, zou hem modem dan ook eerst moeten opstarten, verbinding maken met 4G, verbinding maken met de radio middels WiFi, kost al met al zo 1,5 minuut. Lijkt me veel handiger dat je bij het instappen direct weet waar je aan toe bent qua verkeer en andere zaken.
Jim423 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 19:39:
Dat is handig voor als je accu onder je stoel zit maar anders niet echt... ook zou ik geen 12>5V van aliexpress permanent onder spanning laten staan in je auto wel gewoon kwaliteit halen hiervoor.
Ik heb een Logilink 8Ah uit mn hoofd van conrad.
Linkje toevallig? Kom verschillende tegen.

Ben ook niet zo’n fan van direct op de accu aansluiten, liever middels aparte source die ook ‘gewoon’ leeg kan gaan zonder dat ik de auto met de startkabels moet aanslingeren.

[ Voor 27% gewijzigd door Rgerr op 17-04-2018 20:10 ]

Pagina: 1