Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-06 11:37
Ik heb een probleem. Augustus 2016 heb ik een Zenbook Flip UX360CA gekocht. Een ontzettend fijne laptop maar de constructie laat wat te wensen over. Binnen een half jaar kwamen de schroefjes uit de onderkant; het frame bleek gebroken/kapot. Netjes gerepareerd onder garantie dus niks aan de hand.

Drie weken geleden weer een probleem. Ik weet even niet meer hoe ik het ontdekte maar het linker scharnier was kapot. Zolang hij een hoek van ongeveer 90 graden maakte was het acceptabel, maar bij dichtdoen of verder openklappen wrikt het scharnier de behuizing open. Niet m'n eigen foto, maar dit is ongeveer exact hetzelfde probleem: https://imgur.com/c7v4bq7 .

RMA dan maar, dus aangemeld en opgestuurd naar Paradigit. Aangekomen, goedgekeurd en doorgestuurd naar de reparateur. Gisteren opeens: "De reparatie valt buiten garantie, u ontvangt binnenkort de prijsopgave". De prijsopgave kreeg ik vanochtend: €307,38 voor "LCD paneel , Scharnieren en behuizing onderdeel (user damage)". Als ik hem niet laat repareren willen ze alsnog €87 aan onderzoeks- en verzendkosten terwijl Paradigit het zelf heeft over €39,-.

Ik heb laten weten dat ik het niet eens ben met de diagnose "user damage" omdat ik altijd netjes met m'n spullen omga en hem ook niet heb laten vallen oid. Dit kreeg ik als antwoord:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Daarop even contact gezocht met Asus zelf. Zij geven aan dat er fabrieksgarantie op zit tot augustus 2018 :?

Nu ben ik dus de weg kwijt. Wat kan ik nu het beste doen? 300 euro voor een reparatie vind ik nogal fors en die 87 euro onderzoekskosten zijn vooraf niet goed duidelijk gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En wat zei Asus over de geraamde kosten, op basis van de constatering van "user error"?

Eventueel Asus laten bemiddelen? Ze zijn de kwaaiste niet...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Ik heb gevraagd of het nut zou hebben als ik de laptop terughaal bij Paradigit en direct naar Asus stuur maar de medewerker zei dat ik dan met hetzelfde zou zitten omdat Paradigit geautoriseerd reparateur is (?). Ik zou eventueel nog wel kunnen vragen of Asus wil bemiddelen.
Edit: Nu direct gevraagd of Asus iets voor me kon betekenen, kunnen ze niet want Paradigit is de aanvrager van de RMA en zij weten de details.

Even een quote van Floppus:
Heel vaak is er niet zo veel 'te bewijzen'. Van beide kanten niet. Dit soort consumentenrecht is er in basis om de zwakkere partij te beschermen. De 6 maanden die beschreven is, betekent dat de winkel echt 100% moet kunnen bewijzen dat de klant iets verkeerd gedaan heeft.

Daarna zal de klant nog steeds gewoon kunnen stellen dat hij het product normaal gebruikt heeft. Daarmee ligt de bal bij de winkel om te beargumenteren waarom dat niet zo is. Het zou anders wel heel makkelijk zijn voor iedere winkel om na 6 maanden alle aansprakelijkheid af te wijzen- bewijs maar eens dat je niets fout gedaan hebt!
Dit is dus ook mijn probleem. Hoe moet ik in hemelsnaam bewijzen dat ik iets niet heb gedaan?! En andersom, hoe willen zijn bewijzen dat ik de laptop wel 'mishandeld' heb? Is zeggen dat de schade wel zo veroorzaakt *moet* zijn genoeg?

[ Voor 5% gewijzigd door O88088 op 17-04-2018 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:18
Het scharnier is gewoon een productfout. Het toch open en dichtdoen van de laptop terwijl het scharnier niet kan draaien is gebruikersschade als gevolg van de productfout.

Ik zie dit wel vaker bij Asus laptops (vroeger ook veel bij Acer), ik zou niet akkoord gaan met "valt buiten garantie".

En nee, dit hoeft zeker niet binnen een maand op te treden. Dat scharnier gaat uiteindelijk steeds vaster zitten tot het punt dat de behuizing eerder breekt dan dat het scharnier nog buigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Ik heb er weer een mailtje aan gewaagd:
Beste [naam],

Bedankt voor je bericht. Ik ben het nog niet eens met de conclusie die getrokken wordt. Het is voor jullie makkelijk om te stellen dat het gebruikersschade is maar ik kan natuurlijk onmogelijk bewijzen dat dat niet het geval is. Simpelweg stellen dat het scharnier kapot is gegaan door foutief gebruik vind ik daarom te simpel. Een scharnier kan op veel manieren kapot gaan, waaronder een productie- of ontwerpfout. Daarom blijf ik bij mijn standpunt dat de schade onder garantie gerepareerd dient te worden. Daarnaast heb ik contact opgenomen met Asus zelf en zij geven aan dat er tot augustus 2018 nog fabrieksgarantie is. Volgens mij zou Paradigit de kosten daarom ook nog bij Asus kunnen declareren.

Met vriendelijke groet,
Ik zie nu dat ik een stijlfout heb gemaakt maar vooruit :+ Ik heb zo'n vermoeden dat dit nog niet het einde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:38
In dit geval zit je bijna aan het einde van het 2e jaar en ligt de bewijslast bij jou wettelijk gezien dat je op normale wijze gebruik hebt gemaakt van het product.

Je kunt weinig doen anders dan om coulance vragen.

Als men daar niet in mee gaat kan je verder weinig doen.

De oorzaak van een dergelijk defect blijft altijd in het midden liggen. Bij dit soort producten kan je je in het vervolg ook beter verzekeren tegen dergelijke schade.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 27535

boyette schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 19:22:
In dit geval zit je bijna aan het einde van het 2e jaar en ligt de bewijslast bij jou wettelijk gezien dat je op normale wijze gebruik hebt gemaakt van het product.

Je kunt weinig doen anders dan om coulance vragen.

Als men daar niet in mee gaat kan je verder weinig doen.

De oorzaak van een dergelijk defect blijft altijd in het midden liggen. Bij dit soort producten kan je je in het vervolg ook beter verzekeren tegen dergelijke schade.
Ik reageer er even op, want dit is uitermate slecht advies. Het is al vaker gezegd: verzekeringen kosten veel geld voor rechten die je al hebt. Zie verder de eerder al gequote uitleg over bewijslast.

Het is aan te raden dat TS kijkt of verkoper bij een keurmerk of geschillencommissie is aangesloten. Geef daarbij aan dat de laptop altijd normaal gebruikt is. Als er specifiek nu aanwijzingen zijn dat de oorzaak het met een hand dichtklappen is, dan had verkoper zeer duidelijk instructie moeten geven over hoe de laptop geopend of gesloten moet worden, want blijkbaar kan het intuitief toch verkeerd gaan.

Als het erg uitmaakt op welk punt de deksel dichtgeduwd wordt dan is dat voor een laptop een belangrijke eigenschap die niet ergens in de voorwaarden hoort te worden weggemoffeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Je komt niet verder met een keurmerk of geschillencommissie omdat in dit geval de bewijslast bij de consument ligt en niet andersom.
Als dit in de eerste 6 maanden zou gebeuren zou het wat anders zijn.

Hoewel de verkoper misschien in beginsel niet de wettelijke garantie hanteert
staat men met dit statement wel sterk en is het aan jou om te bewijzen dat dit niet zo is.

In de praktijk leidt dit meestal niet tot oplossingen anders dan dat de fabrikant of verkoper uit coulance misschien wat compensatie kan bieden.

Vergeet ook niet dat een vergelijkbaar defect al reeds eerder is gerepareerd binnen de garantie.

Je kunt dan proberen te stellen dat het een ondeugdelijk product betreft wat bij normaal gebruik telkens defect raakt.. maar wederom de bewijslast in dit geval ligt bij jou als consument en dat krijg je bijna niet hard gemaakt tenzij je aan cijfers kunt komen dat meer dan 30% van dit zelfde type product met het zelfde defect te maken krijgt. Dan zou je dit collectief kunnen aantonen.

Desalniettemin de praktijk leert dat je hier niet uit gaat komen.
Zelfs als je heb je een rechtsbijstand verzekering dan zullen ze puur op dit individueel geval niet overgaan tot uitkering noch hier een zaak van maken.

[ Voor 84% gewijzigd door boyette op 17-04-2018 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
boyette schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 20:01:
Je komt niet verder met een keurmerk of geschillencommissie omdat in dit geval de bewijslast bij de consument ligt en niet andersom.
De bewijslast is het hele probleem. Volgens jouw redenatie zou je maar een half jaar garantie hebben omdat daarna niet te bewijzen is dat je iets niet hebt gedaan. Ik wacht voor nu even af wat de reactie op m'n laatste mail is en afhankelijk van de situatie gebruik ik dan Floppus' redenatie dat ze dan maar hadden moeten aangeven hoe een laptop geopend en gesloten moet worden. Ze zijn aangesloten bij het Thuiswinkel Waarborg maar ik hoop niet dat dit maanden gaat duren.

De eerdere reparatie was trouwens geen vergelijkbaar defect, dat ging om de schroefjes die de onderkant aan het frame moeten bevestigen. Er waren er twee losgekomen wat blijkbaar werd veroorzaakt door een fout in het frame.

[ Voor 12% gewijzigd door O88088 op 17-04-2018 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:26
boyette schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 20:01:

Hoewel de verkoper misschien in beginsel niet de wettelijke garantie hanteert
staat men met dit statement wel sterk en is het aan jou om te bewijzen dat dit niet zo is.

In de praktijk leidt dit meestal niet tot oplossingen anders dan dat de fabrikant of verkoper uit coulance misschien wat compensatie kan bieden.

Vergeet ook niet dat een vergelijkbaar defect al reeds eerder is gerepareerd binnen de garantie.

Je kunt dan proberen te stellen dat het een ondeugdelijk product betreft wat bij normaal gebruik telkens defect raakt.. maar wederom de bewijslast in dit geval ligt bij jou als consument en dat krijg je bijna niet hard gemaakt tenzij je aan cijfers kunt komen dat meer dan 30% van dit zelfde type product met het zelfde defect te maken krijgt. Dan zou je dit collectief kunnen aantonen.

Desalniettemin de praktijk leert dat je hier niet uit gaat komen.
Zelfs als je heb je een rechtsbijstand verzekering dan zullen ze puur op dit individueel geval niet overgaan tot uitkering noch hier een zaak van maken.
NEE NEE en nog eens NEE. Bewijslast ligt bij de verkoper. Asus geeft 2 jaar fabrieksgarantie. Dus kan je er vanuit gaan dat het product binnen die tijd niet conform is. En mag de verkoper bewijzen dat TS niet juist heeft behandeld. Niet dat een scharnier door user abuse kapot kan gaan.

https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product

Fabrieksgarantie en verkopersgarantie

Een fabrieksgarantie of verkopersgarantie is een aanvulling op de wettelijke garantie die u al heeft. Deze extra garantie geldt voor een bepaalde tijd, bijvoorbeeld voor een jaar. Gaat een product stuk na 6 maanden na aankoop maar binnen de garantie, dan hoeft u niet aan te tonen dat het niet uw schuld is. In het garantiebewijs staat waar u recht op heeft en voor welke periode.

[ Voor 14% gewijzigd door loki504 op 17-04-2018 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Die foto die je in je OP linkt, is dat ook dezelfde laptop? Zoja, kan je zo meerdere foto's gemakkelijk op het internet vinden? Zoja, is dat dan niet het bewijs dat het een veel voorkomend probleem is, en dus kan wijzen op een productie fout?

In elk geval lijkt het wel iets veel voorkomend, mogelijk dat dit als bewijs kan gebruikt worden:
https://www.google.com/search?q=asus+zenbook+hinge+problem

Ow en ook:
O88088 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:23:
Niet m'n eigen foto, maar dit is ongeveer exact hetzelfde probleem: https://imgur.com/c7v4bq7 .
Ongeveer exact hetzelfde probleem? :P

[ Voor 48% gewijzigd door kluyze op 17-04-2018 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
kluyze schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:45:
Die foto die je in je OP linkt, is dat ook dezelfde laptop? Zoja, kan je zo meerdere foto's gemakkelijk op het internet vinden? Zoja, is dat dan niet het bewijs dat het een veel voorkomend probleem is, en dus kan wijzen op een productie fout?
Ja dat is zeker mogelijk. En vind ook dat Paradigit het bewijslast erg makkelijk stelt. Alsof een maandag ochtend scharnier niet na bv 2 jaar slecht kan werken dan wel breken. Op die manier kunnen we net zo goed bv 6 maanden garantie hebben. Er kan immers toch niets na die tijd kapot gaan door een product fout.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:24

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

O88088 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:23:
Members only:
Kan mij niet herinneren dat ik dat ooit in een handleiding heb zien staan. Werk al jaren met laptops maar heb nog nooit een defecte laptop gehad (of van mijn collega's) die stuk zijn gegaan door het dichtdoen met maar 1 hand vanuit het midden.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
kluyze schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:45:

In elk geval lijkt het wel iets veel voorkomend, mogelijk dat dit als bewijs kan gebruikt worden:
https://www.google.com/search?q=asus+zenbook+hinge+problem

Ow en ook:
[...]
Ongeveer exact hetzelfde probleem? :P
Dat is inderdaad dezelfde laptop met hetzelfde probleem. Ik heb de laptop na het constateren van het euvel niet meer dichtgeklapt (heb hem ook opengeklapt verstuurd :+ lekker grote doos). Het linkerscharnier zat vast, de rechter deed het goed dus bij het bewegen duwt het linkerscharnier de metalen achterkant en de plastic rand om het scherm uit elkaar.

Ik heb ook gezocht op andere gevallen maar de resultaten worden vertroebeld door een andere Zenbook met grootschalige problemen aan het scharnier. Die laptop had wel een totaal ander scharnier waardoor ik niet kan zeggen dat het vergelijkbaar is.

Volgens mij is die eerste mail ook verstuurd door een helpdeskmedewerker die zelf iets heeft verzonnen om er geen leidinggevende bij te hoeven halen.

[ Voor 6% gewijzigd door O88088 op 17-04-2018 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
O88088 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:29:
[...]

De bewijslast is het hele probleem. Volgens jouw redenatie zou je maar een half jaar garantie hebben omdat daarna niet te bewijzen is dat je iets niet hebt gedaan. Ik wacht voor nu even af wat de reactie op m'n laatste mail is en afhankelijk van de situatie gebruik ik dan Floppus' redenatie dat ze dan maar hadden moeten aangeven hoe een laptop geopend en gesloten moet worden. Ze zijn aangesloten bij het Thuiswinkel Waarborg maar ik hoop niet dat dit maanden gaat duren.

De eerdere reparatie was trouwens geen vergelijkbaar defect, dat ging om de schroefjes die de onderkant aan het frame moeten bevestigen. Er waren er twee losgekomen wat blijkbaar werd veroorzaakt door een fout in het frame.
Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was. Hebt u het product normaal gebruikt en is het versleten? Of hebt u het verkeerd gebruikt? Dan moet u de reparatie zelf betalen. U hebt dan dus geen recht op een gratis reparatie of een nieuw product.

quote van
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
loki504 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:40:
[...]

NEE NEE en nog eens NEE. Bewijslast ligt bij de verkoper. Asus geeft 2 jaar fabrieksgarantie. Dus kan je er vanuit gaan dat het product binnen die tijd niet conform is. En mag de verkoper bewijzen dat TS niet juist heeft behandeld. Niet dat een scharnier door user abuse kapot kan gaan.

https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product

Fabrieksgarantie en verkopersgarantie

Een fabrieksgarantie of verkopersgarantie is een aanvulling op de wettelijke garantie die u al heeft. Deze extra garantie geldt voor een bepaalde tijd, bijvoorbeeld voor een jaar. Gaat een product stuk na 6 maanden na aankoop maar binnen de garantie, dan hoeft u niet aan te tonen dat het niet uw schuld is. In het garantiebewijs staat waar u recht op heeft en voor welke periode.

Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was. Hebt u het product normaal gebruikt en is het versleten? Of hebt u het verkeerd gebruikt? Dan moet u de reparatie zelf betalen. U hebt dan dus geen recht op een gratis reparatie of een nieuw product.

En dus JA JA JA
er is hier sprake van omgekeerde bewijslast

Omdat men zegt dat je geen aanspraak kunt maken op de garantie anders.

Dit is geen discussie van beginselen. Je moet inhoudelijk naar de situatie kijken om dit toe te kunnen passen.

Kijk in het geval dat geheugen kapot gaat of de CPU dan is het heel wat makkelijker om te zeggen .. dit is niet mijn schuld. maar in dit geval wordt dat toch een heel ander verhaal..
Heel wat mensen roepen maar wat hier onder het mom van "garantie"
maar dit is toch wel degelijk een lastig geval

[ Voor 8% gewijzigd door boyette op 18-04-2018 00:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was.
Dit citaat komt voor rekening van Consuwijzer. Wat je daadwerkelijk moet 'bewijzen' (aannemelijk maken) is dat het product niet de eigenschappen heeft die je mocht verwachten. Bij een laptop waarbij het scharnier de behuizing open wrikt, is enkel het aanwezig zijn van dat defect binnen de garantietermijn al een hele sterke aanwijzing. Dat vergelijkbare laptops hetzelfde euvel hebben, is nog zo'n aanwijzing. Het ligt dan op de weg van de winkel om onjuist gebruik aan te tonen (bijvoorbeeld op basis van slijtagepatronen). Als de laptop er verder netjes uitziet, hoort de winkel dit onder garantie te repareren.
In dit geval stelt de winkel:
Dit kan gebeuren doordat het systeem niet met 2 handen of vanuit het midden wordt geopend en gesloten. Zodra dit geopend en gesloten wordt met 1 hand aan een hoek of in ieder geval niet vanuit het midden tordeert de boel en gaat het systeem uiteindelijk daar op kapot.
Ik lees dit als: "niet met 2 handen, of niet vanuit het midden". In de handleiding (gelinkt vanaf de productpagina staat een plaatje van hoe je de laptop moet openen (p. 26), maar nergens staat een waarschuwing dat het precies zo moet. Als het onjuist openen kan leiden tot zo'n defect, had de fabrikant/winkel daarvoor moeten waarschuwen. De handleiding is bovendien generiek, omdat deze laptop ook verder dan 180 graden kan worden opengeklapt en de handleiding niet meldt hoe je dat moet doen. In deze review (meestbekeken review op YT) gaat het helemaal fout.
Ik geef je goede kansen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
boyette schreef op woensdag 18 april 2018 @ 00:22:
[...]

En dus JA JA JA
er is hier sprake van omgekeerde bewijslast

Omdat men zegt dat je geen aanspraak kunt maken op de garantie anders.

Dit is geen discussie van beginselen. Je moet inhoudelijk naar de situatie kijken om dit toe te kunnen passen.

Kijk in het geval dat geheugen kapot gaat of de CPU dan is het heel wat makkelijker om te zeggen .. dit is niet mijn schuld. maar in dit geval wordt dat toch een heel ander verhaal..
Heel wat mensen roepen maar wat hier onder het mom van "garantie"
maar dit is toch wel degelijk een lastig geval
Bewijslast gebrek product
Een voordeel van garantie is dat u niet hoeft aan te tonen hoe het product is kapot gegaan. Stelt de verkoper of de fabrikant dat u het product zelf kapot hebt gemaakt? Dan moet de fabrikant of verkoper bewijzen dat dit ook het geval is. Bij het recht op een deugdelijk product geldt dit alleen voor de eerste zes maanden na aankoop. Daarna moet u wel zelf bewijzen dat er sprake is van een ondeugdelijk product.

Helemaal onderaan je eigen link. Binnen Fabrieksgarantie hoef je als consument niets te bewijzen.. Dus NEE NEE NEE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
De claim fabrieksgarantie is in dit geval afgewezen door de verkoper/fabrikant
maar dit is het laatste wat ik erover zeg want het is ondertussen voor TS denk ik wel duidelijk hoe de vork in de steel steekt en ik blijf mezelf niet herhalen

[ Voor 8% gewijzigd door boyette op 18-04-2018 08:16 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 27535

boyette schreef op woensdag 18 april 2018 @ 08:16:
De claim fabrieksgarantie is in dit geval afgewezen door de verkoper/fabrikant
maar dit is het laatste wat ik erover zeg want het is ondertussen voor TS denk ik wel duidelijk hoe de vork in de steel steekt en ik blijf mezelf niet herhalen
En nu voor de laatste keer; als je geen verstand hebt van wet en uitleg daarvan, onthoud je van commentaar. Hoe die bewijslast uitgelegd moet worden is je nu ruimschoots uitgelegd - inclusief door mensen die dagelijks voor hun werk in de materie consumentenrecht graven.

Hoe je duidelijk zonder enige wetskennis durft te stellen dat mensen maar wat roepen is schokkend. Ik zou me diep gaan schamen. Op dit soort houding ben je ook al eerder aangesproken in andere fora. Leer er nu eens een keer van.

Ophouden met het verder duwen van deze misinformatie. Consuwijzer gaat wel met meer zaken de fout in, daar is op dit forum ruimschoots over gediscussieerd. Zoals het verwijzen naar een Uneto lijst voor levensduur die geen levensduur is (Bevestigd Uneto) en benoemen van alles wat garantie en aansprakelijkheid is als garantie (Bevestigd Consuwijzer). Dat onderkennen ze, maar veranderen het niet omdat het dan 'makkelijker is voor de consument'. Jij bent levend bewijs hoe fout ze het daarmee hebben.

@Paradigit heeft hier trouwens een account. Wellicht dat ze hun zienswijze verder uit kunnen leggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 18-04-2018 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Ik heb weer reactie:

Members only:

Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Geen edit zodat het weer onder de aandacht komt. Zojuist weer een reactie van Paradigit ontvangen:
Members only:

Wat nu? Nog proberen om te beargumenteren dat het wel onder garantie gerepareerd moet worden? Ik heb het idee dat ik kan zeggen wat ik wil maar dat het 'reparateur zegt nee' blijft. Dan maar een klacht indienen bij het Thuiswinkel Waarborg?

Ik dien wel gewoon een klacht in, net zo makkelijk.

Klacht ingediend, ben benieuwd wat hier weer uitkomt. Voor €300 wil ik best een paar mailtjes sturen.
Members only:

Bedankt voor ieders hulp tot zover trouwens! :D ik heb aardig wat redenaties overgenomen.

[ Voor 56% gewijzigd door O88088 op 19-04-2018 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Wat mij voornamelijk stoort is het gewoon kwakeloos overnemen van de reparateur zonder te kijken of zij als verkoper misschien iets aan moeten doen. Dat Lenevo het niet kostenloos repareert wil niet zeggen dat je die rekening kan maar gewoon kan doorschrijven naar de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-06 10:07
loki504 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 12:10:
Wat mij voornamelijk stoort is het gewoon kwakeloos overnemen van de reparateur zonder te kijken of zij als verkoper misschien iets aan moeten doen. Dat Lenevo Asus het niet kostenloos repareert wil niet zeggen dat je die rekening kan maar gewoon kan doorschrijven naar de klant.
Ftfy

Winkels komen met dit sort dingen al jaren lang veel te makkelijk weg, dat is de reden dat deze situaties gewoon blijven bestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Gadgeteer schreef op donderdag 19 april 2018 @ 12:39:
[...]

Ftfy

Winkels komen met dit sort dingen al jaren lang veel te makkelijk weg, dat is de redden dat deze situaties gewoon blijven bestaan.
Oeps. Ja Lenovo was van de losse toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Tijdje geleden sinds de laatste update. Laatste keer had ik een klacht ingediend bij Thuiswinkel. Na een week vroeg Thuiswinkel of ik al antwoord had, dat was niet zo. De medewerker zou nog eens contact opnemen met Paradigit. Schijnbaar hadden ze wel geantwoord maar is dat nooit bij mij terechtgekomen. Reactie kwam dus vandaag:
Members only:

Oftewel, ik ben geen stap verder gekomen in twee weken tijd. Er wordt totaal niet op m'n argumenten ingegaan; het is nog steeds 'monteur zegt nee'. Ik heb een beetje een nijdige email teruggestuurd:
Members only:

Ik ben nog steeds een beetje pissig dus ik heb er ook maar een shopreview aan gewaagd. Ik betaal maar, ik wil m'n laptop ondertussen wel terug ;(

[ Voor 4% gewijzigd door O88088 op 03-05-2018 17:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/55074049

Dat bericht gaat dus ook op bij Paradigit. Enkel klagen heeft geen zin, je moet echt procederen om je gelijk te krijgen. Als je daartoe niet bereid bent, kun je er beter geen energie in steken, want dat is verloren moeite.

[ Voor 21% gewijzigd door GlowMouse op 03-05-2018 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:18
O88088 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 17:02:
Tijdje geleden sinds de laatste update. Laatste keer had ik een klacht ingediend bij Thuiswinkel. Na een week vroeg Thuiswinkel of ik al antwoord had, dat was niet zo. De medewerker zou nog eens contact opnemen met Paradigit. Schijnbaar hadden ze wel geantwoord maar is dat nooit bij mij terechtgekomen. Reactie kwam dus vandaag:

***members only***

Oftewel, ik ben geen stap verder gekomen in twee weken tijd. Er wordt totaal niet op m'n argumenten ingegaan; het is nog steeds 'monteur zegt nee'. Ik heb een beetje een nijdige email teruggestuurd:

***members only***
Het klopt niet dat jij de bewijslast draagt. Paradigit geeft twee jaar garantie op dit artikel. Aangezien de wettelijke garantie al op zo'n manier inelkaar steekt dat je die twee jaar sowieso wel hebt wordt gesteld dat wanneer een winkelier aangeeft dat je twee jaar garantie hebt de omgekeerde bewijslast pas ná die twee jaar plaatsvindt.

Oftewel, er moet bewezen worden dat schade/defect aan jou valt toe te wijten. Alleen zeggen: "Dit komt nooit voor" is géén bewijs. Er is nu alleen een constatering maar geen bewijs geleverd. Paradigit maakt het zich wel heel erg makkelijk af door te zeggen dat ze onvoorwaardelijk achter het besluit van de reparateur staan.

Ik weet niet of Paradigit is aangesloten bij een geschillencommissie, maar ik zou dat pad écht overwegen.

Edit: Ze lijken aangesloten te zijn bij Thuiswinkel welke een geschillencommissie heeft. Natuurlijk is het aan jou de keuze of je dat pad wilt bewandelen of niet, maar je hebt zeker een hele sterke casus. Ze maken het zich hier te makkelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door SacreBleu op 04-05-2018 09:02 ]

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
SacreBleu schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 08:59:
[...]

Ik weet niet of Paradigit is aangesloten bij een geschillencommissie, maar ik zou dat pad écht overwegen.

Edit: Ze lijken aangesloten te zijn bij Thuiswinkel welke een geschillencommissie heeft. Natuurlijk is het aan jou de keuze of je dat pad wilt bewandelen of niet, maar je hebt zeker een hele sterke casus. Ze maken het zich hier te makkelijk.
Naar de geschillencommissie kost ook weer ruim vijftig euro. En dan kan het nog weken duren met het risico dat ik ook dat geld kwijt ben. Ik werk nu op een vijf jaar oude Chromebook. Het werkt, maar het is echt behelpen. De reparatie zal ook nog wel een week duren ben ik bang. Ik heb nu wel gevraagd of ik na betaling alsnog naar de geschillencommissie kan maar ik moet nog bedenken of ik dat echt wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
O88088 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:30:
[...]

Naar de geschillencommissie kost ook weer ruim vijftig euro.
De geschillencommissie doet maar wat. Ze passen in ieder geval niet de wet toe en je kunt niet zien wie er in de commissie zitten. Je kunt naar de rechtbank of het erbij laten zitten, maar het lijkt erop dat je het bedrijf gaat 'belonen'.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• O88088
Het heeft "even" geduurd maar ik kan dit weer typen op m'n Zenbook. Eerst al dat gedoe vooraf, toen duurde de reparatie zelf ook nog ruim een maand, toen moest Paradigit hem zelf nog "testen" en daarna is hij naar mij verstuurd. Ik ben niet blij met het hele proces maar het eindresultaat is in ieder geval wel goed. Wat ze precies gedaan hebben is niet te achterhalen. Volgens mij hebben ze in ieder geval beide scharnieren vervangen, maar misschien ook wel het hele scherm of een deel van de behuizing van het scherm.

Volgende keer ga ik wel naar Coolblue ofzo.
Pagina: 1