Ziggo horizon box en wifi problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-10-2022
Beste Allen,

Sinds een korte tijd ben ik vaak te vinden bij mijn vriendin in huis.
In mijn eigen huis een ziggo aansluiting zonder problemen in de wifi (ook geen horizonbox)

Bij haar in huis een horizonbox die alles voorziet van internet doormiddel van wifi.

Het probleem:
Op alle apparaten slecht wifi verbinding waarbij de laptop het slechtste is, wss omdat de telefoons 4g pakken op het moment dat er geen wifi is?

Op het moment dat ik de laptop bedraad aansluit hebben we eigenlijk geen probleem meer...

Is een losse router kopen de oplossing? We hebben ook de witte modem geprobeerd van ziggo zelf alleen dit gaf weinig verbetering en aangezien we weer een kastje bij de televisie kregen deze na 6 weken terug gestuurd.

Wie heeft er een idee?

bedankt alvast.

Dell XPS 15 9550 FHD

Beste antwoord (via Olrac.Srednjim op 17-04-2018 14:00)

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Olrac.Srednjim schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:26:
[...]

Hebben contact gehad met de klantenservice, geven aan dat alles goed werkt en dat het wss aan de apparaten ligt.
Ze wilde een monteur langs sturen die de kabels door zou meten vanaf de wand...
Helaas een huur woning waarbij we de kabels niet zelf mogen vervangen als het daaraan zou liggen.
Het feit dat de bekabelde laptop goed werkt ligt dit naar mijn simpele beredenering aan het brakke wifi uit de apparatuur van Ziggo.

De volgende vraag is dan eigenlijk, welke router ik dan het beste kan aanschaffen?
Als je Ziggo nu eens vraagt naar hun wifi garantie ?
Ze zetten er iig hoog op in, in hun reclame

Verder kan je in je huurhuis wel degelijk zo'n monteur ontvangen, als er al een kabel ligt, die vervangen zou moeten worden, mag dat gewoon.
( en als dat een probleem zou zijn, de huurbaas aanspreken hierop ! )
Anders zou je ook geen lampje mogen vervangen natuurlijk ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:46

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

https://www.ziggo.nl/klan...Pm_8ICWwdoCFRU84Aod2ogIXw

Dat is de allereerste stap. Het kan gaan om een niet deugend product, mogelijk dat Ziggo deze kan laten vervangen. Ja, je kan de horizon box van WiFi ontdoen (uitschakelen) en zelf een losse router aanschaffen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Outerspace schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:10:
https://www.ziggo.nl/klan...Pm_8ICWwdoCFRU84Aod2ogIXw

Dat is de allereerste stap. Het kan gaan om een niet deugend product, mogelijk dat Ziggo deze kan laten vervangen. Ja, je kan de horizon box van WiFi ontdoen (uitschakelen) en zelf een losse router aanschaffen.
Hebben contact gehad met de klantenservice, geven aan dat alles goed werkt en dat het wss aan de apparaten ligt.
Helaas een huur woning waarbij we de kabels niet zelf mogen vervangen als het daaraan zou liggen.
Het feit dat de bekabelde laptop goed werkt ligt dit naar mijn simpele beredenering aan het brakke wifi uit de apparatuur van Ziggo.

De volgende vraag is dan eigenlijk, welke router ik dan het beste kan aanschaffen?

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je al gemeten hoe druk het is? Als iedereen daar Ziggo heeft, zou het veranderen van kanaal allicht een oplossing zijn.

Ziggo verkoopt zelf de Archer als extra WiFi-punt maar als je specifiek een eigen router wil, zou ikzelf een R7000 of een AC68U neerzetten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
MAX3400 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:28:
Heb je al gemeten hoe druk het is? Als iedereen daar Ziggo heeft, zou het veranderen van kanaal allicht een oplossing zijn.

Ziggo verkoopt zelf de Archer als extra WiFi-punt maar als je specifiek een eigen router wil, zou ikzelf een R7000 of een AC68U neerzetten.
Ben echt een kneus hiermee....
Hoe kan ik dit meten?

De R7000 of de R7000p? Mu Mimo zit namelijk ook op mijn laptop met de intel ac 8265 kaart.

Welke router heeft de voorkeur?

[ Voor 3% gewijzigd door Olrac.Srednjim op 17-04-2018 13:38 ]

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:46

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Olrac.Srednjim schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:37:
[...]

Hoe kan ik dit meten?

De R7000 of de R7000p? Mu Mimo zit namelijk ook op mijn laptop met de intel ac 8265 kaart.

Welke router heeft de voorkeur?
Pak een telefoon en zet er een WiFi analyser op. Dan kan je zien welke kanalen druk bezet zijn.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Je kan in de Horizon het wifideel utschakelen, en een eigen accespoint wegzetten
Die kan je dan wat handiger wegzetten dan de horizon nu staat, maar op zich is de wifi van de Horizon niet echt slecht te noemen.

Ik zie beide punten door heel het huis verschijnen, en zie weinig kwaliteitsverschil t.o mijn eigen apparatuur
De enige reden dat ik een C9 gebruik, is omdat ik meer invloed op de DHCP en firewall wil hebben.
Outerspace schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:39:
[...]Pak een telefoon en zet er een WiFi analyser op. Dan kan je zien welke kanalen druk bezet zijn.
Als jij er (goede) een weet voor IOS, graag, want ik val nu nog steeds terug op mijn Nexus7 hiervoor

[ Voor 27% gewijzigd door FreshMaker op 17-04-2018 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Olrac.Srednjim schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:37:
[...]

Hoe kan ik dit meten?

Verschillende apps voor Windows, iOS en Android hiervoor; sowieso kan je inSSIDer downloaden op je laptop (free version) en een inzicht krijgen qua signalen in de buurt. Voor Android gebruik ik "WiFiAnalyer" (1 woord) en voor iOS zal er vast iets vergelijkbaars zijn.

De R7000 is sterk zat; MiMo vind ik echt een beetje zonde op dit moment. 802.11ac is redelijk aan het einde van levensduur en/want binnen een jaar komt 802.11ax op de markt. Heb zelf een AC68U staan, alleen op 5GHz, en haal met dezelfde Intel-kaart ongeveer 42MB/s downstream op mijn netwerk. En mijn OnePlus5 haalt grofweg 32MB/s op dezelfde afstand (6 meter met 2 houten tussenmuren).

Acties:
  • Beste antwoord ✓
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Olrac.Srednjim schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:26:
[...]

Als je Ziggo nu eens vraagt naar hun wifi garantie ?
Ze zetten er iig hoog op in, in hun reclame

Verder kan je in je huurhuis wel degelijk zo'n monteur ontvangen, als er al een kabel ligt, die vervangen zou moeten worden, mag dat gewoon.
( en als dat een probleem zou zijn, de huurbaas aanspreken hierop ! )
Anders zou je ook geen lampje mogen vervangen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
FreshMaker schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:40:
Je kan in de Horizon het wifideel utschakelen, en een eigen accespoint wegzetten
Die kan je dan wat handiger wegzetten dan de horizon nu staat, maar op zich is de wifi van de Horizon niet echt slecht te noemen.

Ik zie beide punten door heel het huis verschijnen, en zie weinig kwaliteitsverschil t.o mijn eigen apparatuur
De enige reden dat ik een C9 gebruik, is omdat ik meer invloed op de DHCP en firewall wil hebben.

[...]

Als jij er (goede) een weet voor IOS, graag, want ik val nu nog steeds terug op mijn Nexus7 hiervoor
Het niet zozeer dat ik geen wifi signaal heb... de pagina's worden niet geopend na de refresh gebeurd dit wel...
Het gebeurt random, valt gewoon weg een paar seconden en dit zie ik wss niet op de telefoon of laptop.

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
De Horizon kan het natuurlijk ook te druk krijgen, die moet EN TVsignalen ontsleutelen, en een paar clients bijhouden of ze wel mogen inloggen, en wat ze willen doen op internet.

Dat vindt ik het probleem met de horizon, het is een mediaspeler met routerfunctie, de processor is natuurlijk geen i7 processor
Als je de Horizon op een FTA kanaal hebt staan, gaat het dan beter ?
( NPO1 bv )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
FreshMaker schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 14:08:
De Horizon kan het natuurlijk ook te druk krijgen, die moet EN TVsignalen ontsleutelen, en een paar clients bijhouden of ze wel mogen inloggen, en wat ze willen doen op internet.

Dat vindt ik het probleem met de horizon, het is een mediaspeler met routerfunctie, de processor is natuurlijk geen i7 processor
Als je de Horizon op een FTA kanaal hebt staan, gaat het dan beter ?
( NPO1 bv )
Dat zou ik even moeten proberen...
Ben er iig klaar mee, er moet wat gebeuren... uit pure nood een kabel elke keer in de laptop en door renende kids gisteren de laptop op een haar na van de tafel gekletterd.... 8)7

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Dan lijkt me het beste om even langs de KPNwinkel te fietsen en 50€ neer te leggen

https://apparatuurvoorthu...wifi-versterker-dualband/

KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PYHCvG6.png

Prima dingetje en volgens veel collega-tweakers een superkoopje

[ Voor 8% gewijzigd door FreshMaker op 17-04-2018 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
FreshMaker schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 14:13:
Dan lijkt me het beste om even langs de KPNwinkel te fietsen en 50€ neer te leggen

https://apparatuurvoorthu...wifi-versterker-dualband/

KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99

Prima dingetje en volgens veel collega-tweakers een superkoopje
Uhhmmm... die heb ik nog liggen volgens mij ooit eens gekocht maar na verhuizen niet meer nodig gehad ....
even wat dozen door spitten vanavond ...

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

FreshMaker schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 14:13:
Of de kinderen het huis uit doen en lekker Gbit wired neerleggen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
MAX3400 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 14:16:
[...]

Of de kinderen het huis uit doen en lekker Gbit wired neerleggen. :+
Geprobeerd hier, maar die van 16 had er moeite mee, en die van 10 vroeg zich af of hij bij oma wel Netflix kon kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Sluit je de laptop bedraad aan op de Horizon Box router of op de Ziggo hoofdrouter?

Het is nu een beetje een warrig verhaal van parallele dingen. Wat als je alle DHCP-gerelateerde dingen in de Horizon Box eens uit zet, of alle Wifi-functionaliteit eens uit zet in dat ding?

En is het bereik slecht van de WiFi, of krijgen de apparaten die aan de WiFi zitten geen IP-adres bijvoorbeeld, en dat ze dan maar op 4G blijven.

En hoe heb je de boel ingesteld?

Begin eens met wat screenshots van je instellingen van de Ziggo router en de Mediabox-router.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
MsG schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 14:20:
Sluit je de laptop bedraad aan op de Horizon Box router of op de Ziggo hoofdrouter?

Het is nu een beetje een warrig verhaal van parallele dingen. Wat als je alle DHCP-gerelateerde dingen in de Horizon Box eens uit zet, of alle Wifi-functionaliteit eens uit zet in dat ding?

En is het bereik slecht van de WiFi, of krijgen de apparaten die aan de WiFi zitten geen IP-adres bijvoorbeeld, en dat ze dan maar op 4G blijven.

En hoe heb je de boel ingesteld?

Begin eens met wat screenshots van je instellingen van de Ziggo router en de Mediabox-router.
Bij haar in huis een horizonbox die alles voorziet van internet doormiddel van wifi.
Ze zal in voormalig UPC gebied wonen, daar zijn nog wel klanten die de Horizon als 'hoofd' router hebben staan.
Dan is het niet zo eenvoudig om die uit te zetten ;)

Geen idee hoe het bridge gedeelte dan werkt, en of dat mogelijk is, maar dat zou een volgende stap kunnen zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door FreshMaker op 17-04-2018 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

FreshMaker schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:33:
[...]

[...]

Ze zal in voormalig UPC gebied wonen, daar zijn nog wel klanten die de Horizon als 'hoofd' router hebben staan.
Dan is het niet zo eenvoudig om die uit te zetten ;)

Geen idee hoe het bridge gedeelte dan werkt, en of dat mogelijk is, maar dat zou een volgende stap kunnen zijn.
Als er alleen de Horizon Box is, zoals je stelt. Wat bedoelt TS hier dan mee?
Olrac.Srednjim schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:06:
Beste Allen,

[..]We hebben ook de witte modem geprobeerd van ziggo zelf alleen dit gaf weinig verbetering en aangezien we weer een kastje bij de televisie kregen deze na 6 weken terug gestuurd.
bedankt alvast.
Aan @Olrac.Srednjim om alle vage benamingen als 'kastje' even om te zetten naar de daadwerkelijke apparaten :-). Een kastje is een meubelstuk voor het opbergen van dingen. Die elektronische vierkante doosjes hebben bepaalde soortnamen en vaak ook nog wel productnamen :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
@MsG
Ja, daar heb je dan wel gelijk in.

Mijn ervaring met de Horizon is in fZiggo gebied.
Ik heb een modem/router en een horizon
Hier kunnen we niet kiezen daarvoor, het modem is leading.

vzviw kan je in fUPC kiezen of je het modem gebruikt, of de horizon, vandaar dat ik al aangaf om een extern AP op de horizon aan te sluiten, aangezien dat ( bedraad ) wel werkte.

Ik zou via Ziggo nog steeds een monteur laten komen, die kan iig gewoon kijken wat er scheelt, en dan kan hij nog steeds besluiten of het wel of niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Gisteren even gezicht naar de kpn wifi versterker en deze gevonden...
Helaas heb ik deze toen in een doos gegooit met een reden, hij was kapot (fail)...

Ik ga kijken voor een mooie snelle router, wat raden jullie aan?

- Asus RT-AC68U
- Netgear Nighthawk R7000 - AC1900
- TP-Link Archer C2300
- Ubiquiti AmpliFi AFi-R Multiroom wifi basisstation

Dell XPS 15 9550 FHD

Pagina: 1