mp4 familie filmpje doet het niet meer na 17 seconden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud1985
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-01 15:53
Mijn vraag

Hallo

Ik heb een probleem ik heb allerlei mp4 filmpjes staan van me zoon maar alleen eentje die doet raar het is een filmpje van 4 minuten maar na 17 seconden houd die er al mee op en gaat die door naar de volgende.

Ik heb geprobeerd het filmpje om te zetten naar andere types zoals avi , mpeg , flv en noem maar op maar dan krijg ik alleen die 17 seconden is er een manier om het filmpje te redden , want al me andere mp4 filmpjes heb ik geen problemen mee.

Want het is van de 1ste verjaardag van me zoon en ik zou diegene heel dankbaar zijn die de oplossing weet of me ermee kan helpen

[ Voor 1% gewijzigd door Daan_ op 17-04-2018 11:25 . Reden: Groetjes op Tweakers is niet nodig ;-) ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:37

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik denk dat het MP4 bestand corrupt is maar dit wil niet direct zeggen dat het niet meer te herstellen is. Als ik even zoek op "corrupt m4" dan krijg ik dit als eerste resultaat: https://www.stellarinfo.c...eo-file-vlc-media-player/. Methode 1 en 2 lijken mij een slimme oplossing die kan werken.

Methode 1 leest de video frame voor frame in en schrijft hem daarna opnieuw weg waardoor hij beter zijn best doet om fouten er uit te halen (dit kan even duren).

Methode 2 voert een fix uit voor AVI bestanden maar lijkt volgens hun dus ook te werken voor MP4 bestanden.

Belangrijk: maak een backup van je bestanden!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud1985
ik zal kijken of het gaat werken je hoort nog van me en ja is wel iets voor de toekomst he backup's maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud1985
dat heeft niet geholpen iemand nog andere ideen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:37

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

ruud1985 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 12:12:
ik zal kijken of het gaat werken je hoort nog van me en ja is wel iets voor de toekomst he backup's maken :)
Tsja, zelf weten. Bij het proberen om zo'n belangrijk bestand te repareren is het wel handig om een backup te maken, zelf weten 8)7
ruud1985 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 12:35:
dat heeft niet geholpen iemand nog andere ideen ?
Daar kunnen we niks mee natuurlijk, wat ging er mis?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hoe groot is het bestand nu, en hoe groot is het na inpakken in een .zip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud1985
35 mb als mp4 filmpje en 34,4 mb als zip bestand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hmmm, ik was bang dat het bestand vol zou staan met nullen, maar gezien de grootte van het zipje is dat neit het geval. Welke players heb je gebruikt? Je kan VLC eens proberen, mijn ervaring is dat dat érg goed overweg kan met corrupte files.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
TommyboyNL schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:49:
Hmmm, ik was bang dat het bestand vol zou staan met nullen, maar gezien de grootte van het zipje is dat neit het geval. Welke players heb je gebruikt? Je kan VLC eens proberen, mijn ervaring is dat dat érg goed overweg kan met corrupte files.
Als het HD beelden zijn en ik naar de bestandgrootte kijk dan lijkt het alsof het maar 17 seconden bevat. Dan is de rest van de data weg/verloren gegaan.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-04 14:28

BLACKfm

o_O

Hoe weet je dat het een filmpje van 4 minuten is? Geeft bijvoorbeeld de tijdbalk aan dat het 4 minuten lang is en het na 17 seconden stopt? Als je handmatig dan naar een later tijdstip in de video klikt gaat dit dan wel goed? Indien ja en het is met tools niet op te lossen dan zou je nog een screencapture kunnen gebruiken om het filmpje op die manier te 'kopiëren'.

Verder, heb je meer filmpjes van een dergelijke duur? Als een ander filmpje van de zelfde camera met ~4 minuten film 300mb is dan kun je er van uit gaan dat er toch echt maar 17 seconden in dat ene bestand staan... Mogelijk toch gewoon tussentijds gestopt.

[ Voor 12% gewijzigd door BLACKfm op 19-04-2018 14:10 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud1985
ja als ik in vlc het filmpje wil bekijken dan staat er inderdaad 4 minuten maar wat je zegt na 17 seconden stopt die er gewoon mee welke videospeler ik ook gebruik.

En nee want naar een ander tijdstip gaan in de video dan zet die me op die 17 sec waar die ermee stopt kan niet verder gaan terwijl er toch echt staat 4 min afspeeltijd wat die niet doet dus.

en nee ik heb wel andere filmpjes ook maar die zijn rond de 2 en 3 minuten maar die doen het gewoon en die zijn rond de 25 mb.

en ja niet dat ik me kan herinneren maar goed dan ben ik die ene gewoon kwijt of iemand heeft nog een idee over

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zou je je bestand willen/kunnen delen? Mag eventueel via PB.
Pagina: 1