Mijn vraag
user heeft SSD voor zijn macbook pro 2010 gekocht maar heeft bij kopiëren verkeerde kant op gekopieerd.
heeft dus HDD overschreven met niks.
heeft schijven afgekoppeld en bij mij gekomen.
ik heb de macintosh HDD aan mijn macbook gehangen en niks te zien op die schijf.
begonnen met first aid. niks
toen Disk Drill, daar zou ik alle files los mee terug kunnen krijgen, die alvast gekopieerd naar een USB disk.
maar de user geeft aan dat hij eigenlijk geen time machine backups heeft.
dus nu heb ik de Macintosh schijf aan EaseUS Data recovery gehangen en daar kwamen een aantal .DMG bestanden naar boven.
1 daarvan heet Macintosh HDD.
als ik die mount en die image in EaseUS Data recovery laat recoveren dan komt de gehele inhoud van zijn HDD schijf naar voren.
zou het zo kunnen zijn dat ik die data naar een andere schijf kan kopiëren hij dan weer zou kunnen booten?
netjes een time machine backup maken en alsnog die SSD zou kunnen gaan gebruiken?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Disk Drill
EaseUS Data recovery
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
hij is nu nog bezig alle data naar een folder op mijn eigen macbook weg te schrijven, dit voor iets meer snelheid.
zie screenshot.

dit is nu nog bezig:
user heeft SSD voor zijn macbook pro 2010 gekocht maar heeft bij kopiëren verkeerde kant op gekopieerd.
heeft dus HDD overschreven met niks.
heeft schijven afgekoppeld en bij mij gekomen.
ik heb de macintosh HDD aan mijn macbook gehangen en niks te zien op die schijf.
begonnen met first aid. niks
toen Disk Drill, daar zou ik alle files los mee terug kunnen krijgen, die alvast gekopieerd naar een USB disk.
maar de user geeft aan dat hij eigenlijk geen time machine backups heeft.
dus nu heb ik de Macintosh schijf aan EaseUS Data recovery gehangen en daar kwamen een aantal .DMG bestanden naar boven.
1 daarvan heet Macintosh HDD.
als ik die mount en die image in EaseUS Data recovery laat recoveren dan komt de gehele inhoud van zijn HDD schijf naar voren.
zou het zo kunnen zijn dat ik die data naar een andere schijf kan kopiëren hij dan weer zou kunnen booten?
netjes een time machine backup maken en alsnog die SSD zou kunnen gaan gebruiken?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Disk Drill
EaseUS Data recovery
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
hij is nu nog bezig alle data naar een folder op mijn eigen macbook weg te schrijven, dit voor iets meer snelheid.
zie screenshot.

dit is nu nog bezig:

[ Voor 4% gewijzigd door talin op 17-04-2018 10:50 ]
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!