Ik heb een vraag over inkomstenbelasting als ondernemer of als overige werkzaamheden.
Ik ben arbeidsongeschikt voor 45 procent. En heb hiervoor een uitkering van 6000 per jaar.
Ik moet dus voldoen aan een urencriterium van 800 uur.
Ik ben 1 januari 2017 gestart met een bedrijfje in babyartikelen die ik zelf maak.
De omzet hiervan was 4800 euro. Dit jaar heb ik verlies gemaakt - 400 euro ,
420 uur werkzaam
Daarnaast ben ik als gastouder aan het werk
Omzet 3300 euro. - kosten is 2500 winst.
450 uur.
Totaal dus 870 uur. ( voldoe aan het urencriterium)
Verder voldoe ik volgens mij aan de ondernemerscheck.behalve de kleine winst, maar er staat niet aangegeven hoeveel winst ik zou moeten hebben. Voor dit jaar verwacht ik meer inkomsten.
Zou ik inkomenbelasting als ondernemer kunnen aanvragen of moet dit als resultaat uit overige werkzaamheden.
Als ondernemer zou ik minder belasting moeten betalen en zou ik ook in aanmerking komen voor de iack.
Ik ben arbeidsongeschikt voor 45 procent. En heb hiervoor een uitkering van 6000 per jaar.
Ik moet dus voldoen aan een urencriterium van 800 uur.
Ik ben 1 januari 2017 gestart met een bedrijfje in babyartikelen die ik zelf maak.
De omzet hiervan was 4800 euro. Dit jaar heb ik verlies gemaakt - 400 euro ,
420 uur werkzaam
Daarnaast ben ik als gastouder aan het werk
Omzet 3300 euro. - kosten is 2500 winst.
450 uur.
Totaal dus 870 uur. ( voldoe aan het urencriterium)
Verder voldoe ik volgens mij aan de ondernemerscheck.behalve de kleine winst, maar er staat niet aangegeven hoeveel winst ik zou moeten hebben. Voor dit jaar verwacht ik meer inkomsten.
Zou ik inkomenbelasting als ondernemer kunnen aanvragen of moet dit als resultaat uit overige werkzaamheden.
Als ondernemer zou ik minder belasting moeten betalen en zou ik ook in aanmerking komen voor de iack.